جستجو
Close this search box.

احیای باغ بیمارستان در والنسیا

سازماندهی مجدد باغهای موجود در بیمارستان بر اساس ایده یکپارچه سازی فضاهای موجود در باغی است که در سایت تخریبی بیمارستان احداث شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پروژه سازماندهی مجدد باغهای موجود در بیمارستان دلوس پوبرس بر اساس ایده اصلی یکپارچه سازی کل فضاهای موجود در باغی است که در سایت تخریب شده بیمارستان ساخته شده است. فقط بازوی قدیمی بخش پرستاری و نمازخانه کوچک سانتا لوسیا از ویرانی جان سالم به در برده بودند. باغ فعلی اندکی بالاتر از سطح خیابان است که به خطوط اولیه بلوکهای سیاه رنگ بیمارستان که حذف نشده اند ارتباط دارد. سیستم راههای خاکی با هندسه تناوبی با وجود فضاهای متفاوتی از گونه های مختلف درختان که  در سرتاسر باغ پخش شده اند به فضاهای سبز آن شخصیت می بخشند. پیشنهاد احیاء اساساً مبتنی بر استفاده از یک نوع مصالح برای کفسازی به صورت شبکه ای سازماندهی شده است. فرشی شامل تکه های کوچک بازالت که در بستر سایت پهن شده است. بازو قدیمی پرستاری، امروزه به کتابخانه عمومی تبدیل شده است. بر روی این فرش، محوطه های خالی وجود دارد که یکی از آنها که در حال حاضر فاقد پوشش گیاهی است، تبدیل به باغ پرتقال خواهد شد.
Gardens of Hospitalپروژه همچنین شامل مداخله های باستانشناسی دیگری نیز می باشد؛ به طور خاص می توان به کلیسای باستانی بیمارستان که بزرگتر از کلیسای مجاور – سنت لوسی – است، اشاره کرد. این طرح شامل حفاری بقایای تاریخی کلیسا که در اعماق زمین طبق فونداسیون به جای مانده است و همچنین بازسازی محوطه داخلی به عنوان باغ می‌شود.
فضاهای خالی و سایه انداز در پناه تاجی از درختان از ترافیک سنگین منطقه در امان هستند. طرح پیشنهادی سطح فعلی باغ را حفظ می کند به گونه ای که دسترسی از طریق ورودیهای فعلی انجام می شود. این ورودیها با قابهای فولادی پوشیده شده اند و در هدایت به سوی بخش داخلی باغ نقش دارند. علاوه بر این، دو ورودی جدید پیشنهاد شده است. یکی از ورودیها که شامل باقی مانده ویران شده فضاها و دیوارهاست کنار موزه تصویری جدید قرار دارد و دیگری که از خیابان بیمارستان دسترسی دارد، مهمترین ورودی بشمار می رود و مسیر دسترسی به باغ و کتابخانه نیز هست. رمپ نرم و گسترده ای طبقات را به ورودیهای باغ متصل می سازد. برفراز این رمپ ستونهایی قرار دارد که از اتاقهای قدیمی بیمارستان باقی مانده است و هال خارجی جدید شامل 24 ستون ایجاد شده است. بازدیدکننده از این اتاق شیبدار وارد باغ می شود. بدین ترتیب دسترسی اصلی از طریق ورودی گوتیکی بیمارستان ایجاد می شود. اتاقهای سبز خارجی، زمین بازی کودکان، پوسته آهنی پوشیده شده که با گیاهان رونده برای نماهای جانبی محصور شده اند، از دیگر راه حلهای طرح سازماندهی این باغ تاریخی در بیمارستان است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *