جستجو
Close this search box.

توسعه خانه رامیلاهوآ با قاب کننده های بتنی

طرح توسعه خانه مسکونی که در اکوادور است با هدف ایجاد دید و منظر مطلوب طراحی شده است. برای این کار در این پروژه از دیوارهای بتنی قاب کننده استفاده شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

خانه رامیلاهوآ در ارتفاع 3300 متری کوه های آند طراحی شده است. معماران این پروژه لوئیس و امیلو لوپز هستند و این خانه مسکونی در اکوادور طراحی شده است. این پروژه ساخت یک خانه ویلایی در دل کوهستان نیست، بلکه توسعه یک خانه کوچک و ایجاد دید و منظر مطلوب برای آن با استفاده از دیوارهای بتنی قاب کننده است. برای این کار در این پروژه از دیوارهای بتنی استفاده شده است. در فرآیند بتن ریزی نیز سعی شه است از قالبهای چوبی استفاده شود تا پس از برداشتن قالبها، آثار چوب بر آنها به طبیعی بودن طراحی کمک کند.
Rumilahua Houseدیوارهای قاب کننده گویای حال و هوای این ناحیه هستند و با حضور سنگ و خاک با منشاء آتشفشانی متمایز می شوند. این دیوارها در ارتباط خود با خانه، نه تنها امنیت فراهم شده را نشان می دهند بلکه چشم اندازهای فوق العاده ای را در دهانه ها (قسمتهای خالی و باز خانه) تعیین می کنند.
قسمتهای باز به وسیله یک طاق از یکدیگر جدا شده اند. قسمتهای بیرونی خانه با فولاد زنگ زده و قسمتهای داخلی با سطوح سفید پوشانده شده اند.ساختار طاقها با هشتی های چوبی مونتاژ شده کارخانه ای طراحی شده است. ساخت دیوارهای بتنی سبب هدایت دید و تمرکز حواس می شود. این ایده که با ساخت کریدور دید به طور بسیار محسوس دید را هدایت می کند، می تواند برای طراحان الهام بخش باشد.
این دیوارها علاوه بر جنبه منظرین، جنبه های آسایش محیطی و حرارتی ساختمان را نیز در بر می گیرند. درجه حرارت مناسب آسایش با استفاده از تجمع حرارت در دیوارها و محبوس ساختن آن با شیشه های چند لایه و عایق کافی در دیوار و سقف برای مقابله با بادهای سرد این منطقه به دست می آید.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *