جستجو
Close this search box.

صدای نفس اتریش، نگاهی به غرفه اتریش در اکسپوی 2015 میلان

غرفه اتریش نمونه ای زنده از سیستم های مرکب را ایجاد کرده که طبیعت و تکنولوژی را در هم می آمیزند و تجربه ای خوشایند را ایجاد می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در پاسخ به موضوع اکسپو امسال در میلان، “تغذیه زمین، انرژی برای حیات”، حضور اتریش در قالب موضوع نفس کشیدن است. اتریش توجه ما را به یک ماده مغذی ضروری و یکی از با ارزش ترین منابع ما جلب می کند: هوا (تصویر 1). به عنوان اجزای اصلی زیست کره، هوا، اقلیم و جو، تمام موجودات زنده سیاره ما را گرد هم می آورند. به این ترتیب، هوا هم یک منبع معاش و هم یکی از دارایی های طبیعی ما است.

صدای نفس اتریش، نگاهی به غرفه اتریش در اکسپوی 2015 میلان
تصویر 1: غرفه اتریش، توجه ما را به یکی از با ارزش ترین منابع مورد نیاز بشر جلب می‌کند: هوا.

در “تنفس اتریش”، خود غرفه همچون نمایشگاه است. غرفه به عنوان نمونه ای اولیه برای نمایش امکان تعامل میان محیط های طبیعی و استراتژی های شهری، در آینده، عمل می کند و با نشان دادن پتانسیل سیستم های ترکیبی که طبیعت و تکنولوژی را ادغام می کنند به این هدف می رسد (تصویر 2). عنصر مرکزی، یک جنگل انبوه اتریشی همراه با عناصر فنی است تا بتواند یک خرد اقلیم تنفسی ایجاد کند. به کمک این هسته تولید اکسیژن و کربن، این غرفه به یک “ایستگاه تولید هوا” و تنها ساختمان در کل سایت اکسپو تبدیل می شود که در برابر تابستان گرم میلان بدون دستگاه های تهویه مطبوع متداول، مقاومت می کند. برای طراحان پروژه، ترکیب هایی این چنین از سیستم های طبیعی و فنی، می تواند شروعی بر یک تغییر روش در آینده باشد.

صدای نفس اتریش، نگاهی به غرفه اتریش در اکسپوی 2015 میلان
تصویر 2: این غرفه با ترکیب طبیعت و تکنولوژی، سعی دارد تا تعامل بین محیط های طبیعی و شهری را نشان دهد.

غرفه تحت هدایت گروه میان رشته ای team.breathe.austria، متشکل از معمار، معمار منظر و پروفسور کلاوس لوئنهارت، توسعه داده شد. کل مساحت غرفه با دوازده گونه گیاه جنگلی اتریش، اعم از خزه و درختچه تا درختان بلند 12 متری، به صورت متراکم کاشته شده است (تصویر 3). در یک جنگل طبیعی غنی از آب، عمل سرمایش از طریق تبخیر و تعرق رخ می دهد، به این معنی که تبخیر آب از گیاهان و جانوران ، همچون تبخیر از سطح آب و خاک اتفاق میفتد. با این وجود، در breathe.austria، فرآیند سرمایش تبخیری از نظر فنی تقویت شده است. با این که مساحت غرفه تنها 560 متر مربع است، دهانه های ترمودینامیکی پر فشار تولید بخار برای فعال کردن کل سطح تبخیر گیاهان غرفه، برای رسیدن به حدود 43 هزار متر مربع، استفاده می‌شوند.

صدای نفس اتریش، نگاهی به غرفه اتریش در اکسپوی 2015 میلان
تصویر 3: دوازده گونه گیاه جنگلی اتریش، از خزه و درختچه تا درختان بلند، به صورت متراکم در غرفه کاشته شده اند.

با وجود محدودیت های فضایی، breathe.austria در ایجاد یک حوزه اقلیمی منحصر به فرد در غرفه موفق است: فضایی خنک، خوشایند و با طراوت که مهمانان را به درنگ دعوت می کند. فعل و انفعال موثر بین طبیعت و تکنولوژی فضای داخلی را 5 تا 7 درجه سلسیوس خنک و تهویه مطبوع معمولی را جا به جا می کند. این غرفه 62.5 کیلوگرم / ساعت اکسیژن را که برای 1800 بازدید کننده کافی است، تولید می کند. در مساحت 560 متر مربعی غرفه، breathe.austria به حاصلی بیش از یک جنگل طبیعی 3 هکتاری دست پیدا می کند. غرفه به عنوان یک “جمع کننده فتوسنتز” تنفسی عمل کرده که به تولید اکسیژن جهانی کمک می کند.
حضور breathe.austria مدلی برای فعالیت های شهری آینده است. این همکاری اهمیت و پتانسیل عمده‌ برقراری ارتباط و تعامل میان تکنولوژی و محیط های طبیعی را نشان می دهد، که می تواند الهام بخش پروژه های بی شمار دیگر باشد. غرفه اتریش یک سایت کالبدی، تجربی است که فن آوری و تنوع طبیعی به ظاهر ناسازگار را به هم متصل می کند و در عین حال از لحاظ اقلیمی فعال است. اتریش نمونه ای زنده از سیستم های مرکب را ایجاد کرده که طبیعت و تکنولوژی را در هم می آمیزند، که می تواند منجر به موفقیت اکولوژیکی شود.

صدای نفس اتریش، نگاهی به غرفه اتریش در اکسپوی 2015 میلان
تماس نزدیک بازدیدکنندگان با طبیعت، تجربه غرفه اتریش را متفاوت کرده است.

تیم طراحی: team.breathe.austria

مطلب فوق بخشی از مجموعه پرونده اکسپوی ۲۰۱۵ میلان است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به فهرست کامل این پرونده مراجعه کنید.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *