جستجو
Close this search box.

طراحی پل پارک بر روی رودخانه

مسئولین شهر واشنگتن برای احیای بزرگراه قدیمی روی رودخانه، مسابقه ای ترتیب داده و از اعضای شرکت کننده خواستند تا آنرا به یک پل پارک و فضای شهری تبدیل کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

مسئولین شهری واشنگتن در اقدامی برای احیای بزرگراه قدیمی که از روی رودخانه عبور می کرد، مسابقه ای ترتیب داده و از اعضای شرکت کننده خواستند تا این بزرگراه را به فضای شهری تبدیل کنند. بعد از یک رقابت هفت ماهه در تمام کشور، برنده طراحی پل پارک خیابان یازدهم واشینگتن توسط هیئت ژوری، به اتفاق آرا شرکت OMA + OLIN اعلام شد.
از این تیم خواسته شده بود یک بزرگراه قدیمی را به یک فضای شهری بر روی رودخانه تبدیل کنند. در طراحی کلی، این تیم طرفین رودخانه را با یک سری فضاهای برنامه ریزی شده و مناطق فعال به هم متصل کرده اند که شامل دو رمپ شیب دار است که بازدیدکنندگان را تا بالاترین نقطه بالا می برند. در قسمت شرقی، آبشار به یک سیستم تصفیه فعال متصل است که با مناطق تالاب جدید در مجاورت اسکله پل کار کرده و به طور فعال رودخانه را تصفیه نماید.

طرحی پل پارک بر روی رودخانه
استفاده از سطوح شیب دار سبب انتقال راحت تر مخاطبین به ارتفاعهای مختلف و در دسترس قرار گفتن چشم اندازهای متنوعی می شود.

به منظور تشویق بازدیدکنندگان، طرح شامل امکانات رفاهی برای راحتی و رفع خستگی، میدان باز برای بازار، جشنواره ها و اجرای تئاتر است. پروژه پل پارک خیابان یازدهم یک فرصت باورنکردنی برای کمک به بافت شهری واشنگتن است. این پروژه از طریق طراحی منظر چند منظوره، سلامت رودخانه و جوامع مجاور را از لحاظ ملی و جهانی ارتقاء می دهد. با برگزاری بیش از 400 جلسه بین سازمان های مردم نهاد (NGO) و مسئولین، از تیمهای طراحی خواسته شده بود که یک فضای شهری جدید با شمایلی ایجاد کنند که از سلامت فیزیکی، فرهنگی، اقنصادی و محیطی محدوده حمایت کند. آثار این تیمها که پیشنهاد خود را در ماه مارس 2014 ارائه کردند، توسط هیئت ژوری پل پارک بررسی و برنده به دلیل خلاقیت، انرژی و چشم اندازسازی بی نظیر، از بین بیش از 80 شرکت انتخاب شد.

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *