جستجو
Close this search box.

دیوار سبز ساختمانهای مرده را دگرگون می کند

دیوار سبز در نمای خارجی به کاهش حرارت، فیلتر هوا، کنترل آب باران و در نمای داخلی به فیلتر سموم، آسایش صوتی و افزایش اعتماد به نفس کاربران کمک می کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

شما چگونه یک ساختمان اداری کسل کننده را به یک بهشت سبز تبدیل می کنید؟ طراحان شرکت طراحی تیرا این فضای برهنه سابق را به یک باغ عمودی خیره کننده تبدیل کردند که امکانات ساختمان را افزایش داده و محیطی عالی را برای ترکیب محیط کار با چشم انداز معماری، مهندسی و مهارت های طراحی داخلی، فراهم می کند.
این ساختمان اداری که در خیابان سیسیل در منطقه تجاری مرکزی سنگاپور واقع شده است، شاهد سه اضافه شدن سه طبقه جدید بر ده طبقه فعلی خود بوده که این امر تاثیر زیادی روی نسبت های معماری کلی آن داشته است. افزایش ارتفاع منجر به ایجاد یک دهلیز خسته کننده بیش از حد طولانی شده است که با مقیاس انسانی مطابقتی ندارد و باعث بوجود آمدن یک محیط ناراحت و غیر صمیمی شده است.

دیوار سبز ساختمانهای مرده را دگرگون می کند
تصویر نورگیر ساختمان قبل از اجرای دیوار سبز

گروه طراحان به این نتیجه رسیدند که هیچ عاملی نمی تواند برای آوردن زندگی به این فضای داخلی سرد به اندازه یک باغ عمودی تاثیرگذارتر و مناسبتر باشد. اگرچه اجرای آن با چالش هایی برای امکان نصب، فراهم کردن نور کافی برای زندگی گیاهی، ایجاد دسترسی برای کاشت و نگهداری و تعبیه یک سیستم آبیاری مناسب رو به رو بود.
عناصر سخت و غیر جذاب (مانند ستونها و سطوح خالی دیوارها) توسط گیاهان پوشیده شد. چندین تخت کشاورزی بین طبقات اضافه شد تا گیاهان با آویزان شدن، یک پرده طبیعی و زیبای سبز را ایجاد کنند. معماران این پروژه یک نمای خارجی لایه لایه را پیشنهاد دادند که به طور یک در میان شامل پنل های شیشه ای و شکاف باشد تا موجب تهویه طبیعی و در صورت آتش سوزی باعث پخش دود شود.

دیوار سبز ساختمانهای مرده را دگرگون می کند
شیشه اجازه می دهد که از میان طبقات یک منظره سبز دیده شود.

پنل های شیشه ای تا حدودی به نور طبیعی اجازه ورود می دادند اما به دلیل محل و جهت ساختمان این مقدار کافی نبود، بنابراین برای حفظ سلامت گیاهان به نور مصنوعی نیاز بود. سیستم آبیاری با دقت برنامه ریزی و اجرا شده بود تا برای همه 13000 گلدان آویزان که باغ عمودی را آرایش داده بودند، آب فراهم کند.

دیوار سبز در شب

13 گونه مختلف گیاهی یک بافت جالب را ایجاد کرده اند که به دلیل مجهز بودن به چراغ های بسیار زیبا از طریق نمای شیشه ای جلوی ساختمان در طول روز و شب قابل دیدن است. یک ساختار چهار چوب مانند باغ معلق را پشتیبانی کرده و خطوط لوله و سیم های هردو سیستم آبیاری و روشنایی و همینطور سکوها و نردبان ها را که جهت دسترسی برای نگهداری استفاده می شود، پنهان می کند.

مزایا

مزایای باغ عمودی وسیع است؛ از مزایای این باغها در نمای فضای خارجی کمک به کاهش اثر جزیره ای حرارت، فیلتر کردن آلودگی هوا، بهبود روانی آب باران در نما، عایق کردن پوشش ساختمان (کاهش تقاضای سرمایش و گرمایش) است. از مزایای این باغها در نمای داخلی ساختمان، فیلتر کردن سموم هوا و ذرات گرد وخاک، بهبود آسایش صوتی و حرارتی و بهترین مزیت آن افزایش اعتماد به نفس کاربران به دلیل ایجاد یک فضای لذت بخش است.

دیوار سبز ساختمانهای مرده را دگرگون می کند
ایجاد این دیوار سبز روحی تازه به ساختمان بخشیده است.

کیفیت فیزیکی محیط کار بر روی رضایت شغلی و در نتیجه کارایی کارمندان تاثیرگذار است. منظره گیاهان می تواند باعث کاهش استرس و بهبود تمرکز شود. از نظر روانشناشی رنگها، رنگ سبز باعث ایجاد هارمونی و بازیابی انرژی شده و یک اثر تسکین دهنده دارد. رنگ سبز علاوه بر این یک رنگ خوشبینانه و علامت صلح طبیعی است که برای یک ساختمان اداری واقع در یک چنین منطقه تجاری پرمشغله و پر استرس عالی است. این پروژه برنده جوایز متعددی نیز شده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *