جستجو
Close this search box.

فضای عمومی چند منظوره در کوردوبا

این پروژه فضای عمومی چند منظوره در کوردوبای اسپانیا است و فعالیت اصلی در عرصه آن زیر سایه المان های دایره ای شکل که در ارتفاع و قطر متفاوتند، اتفاق می افتد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

این پروژه یک فضای عمومی باز چند منظوره در شهر کوردوبای اسپانیا است و فعالیت اصلی آن در عرصه یک هکتاری آن اتفاق می‌افتد. پیشنهاد معماران، ایجاد یک مکان انعطاف پذیر با شرایط موقت بود که به نیازهای در حال تغییر پاسخگو باشد. این پروژه به وسیله یک راه حل مبتنی بر المان های دایره ای شکل پیش ساخته که در ارتفاع و قطر متفاوتند، برنامه ریزی شده است که اجازه می دهد منظری شبیه به یک جنگل شهری از سایه ها ایجاد شود. باید نقش این پروژه را به عنوان بخشی از مرکز جدید کوردوبا پر رنگ دید. این پروژه از طریق اضافه کردن المان ها، اجازه گفتگوی چهره به چهره را به کاربر می دهد. (بر خلاف تفکر استفاده از ساختمانها).
سایه بان هایی به قطر بین 7 تا 15 متر برای پوشش به کار رفته اند و ارتفاع آنها بین 4 تا 7 متر متغیرند و این سبب انعطاف پذیری و تغییرپذیری بالا می شود. از این گذشته استفاده از ارتفاع های مختلف، از تاریکی بیش از حد در عرصه جلوگیری می کند و اجازه می دهد که انعکاس نور از بین چترهای مختلف عبور کند.

فضای عمومی چند منظوره در کوردوبا
چترهای رنگارنگ که سطح این فضای باز عمومی را پوشانده اند

سازه از چترهای فولادی تشکیل شده است. المانهای تخلیه آب باران در چترها در داخل ستونها تعبیه شده اند و با بتن پرکننده ثابت شده اند. چترها از صفحات آلومینیومی با رنگهای مختلف ساخته شده اند. سطح پایینی سایه بانها منعکس کننده نور است که با انعکاس نور، یک مکان وسیع بالقوه را در اختیار فعالیت ها می گذارد.
تنه چترها در فونداسیون بتنی مربع شکلی ثابت شده است. سطح این چترها دولایه است. لایه بالایی از صفحات آلومینیومی رنگی و لایه زیرین از صفحات فولادی سفید پوشیده شده است. بین این دو لایه، یک عایق حرارتی برای جلوگیری از تجمع حرارت در زیر چترها وجود دارد.
با سطح زمین به عنوان عامل فعال کننده استفاده های متفاوت برخورد شده است. سطح زمین شبیه یک تخته بزرگ بازی عمل می کند که می تواند هر نوع فعالیتی را در خود جای دهد؛ چه فعالیت هایی که شناخته شده هستند و چه فعالیت هایی که هنوز اختراع نشده اند. این محل، دو بار در هفته برای یک بازار استفاده می شود و شهروندان جهت هر گونه استفاده دیگر از این فضا مختارند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *