جستجو
Close this search box.

طراحی باغ صحرایی در دره پارادایس (بهشت)

این باغ صحرایی در میان زمینهای ناهموار به وجود آمده است. استفاده از مصالح مدرن در کنار گیاهان وحشی و مقاوم تضادی زیبا در این باغ صحرایی به وجود آورده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

این باغ صحرایی در یک فضای کوچک که قبلاً بی استفاده بوده و در میان زمینهای ناهموار و فراموش شده بین دیوارهای خانه به وجود آمده است. این طرح یک اتاق خارجی زیبا را ایجاد کرده است که سرشار از رنگ، فرم، بافت، هنر و طبیعت می باشد. این باغ مورفولوژی گیاهان صحرایی و مقاومت آنها در برابر شرایط زیست محیطی بسیار سخت را تقدیس می کند. از سویی در عین حال که یک حیاط مدرن برای استراحت می باشد، مانند یک مجسمه زنده از درون خانه دیده می شود.
خانه ای که این باغ صحرایی به عنوان حیاط آن مطرح می شود، بر روی خاکریزی شیب دار در دامنه شمالی کوه مومیایی قرار دارد. شیب انتهای جاده باعث می شود که دیوارهای باغ و خانه تقریباً عمودی دیده شوند. تخته سنگ هایی، بعد از بررسی شدن از لحاظ زیبایی و سلامت به محل پروژه برده شده اند تا به طبیعی تر جلوه دادن دیوارها در کنار بوته ها و درختان کمک کند. در اینجا با استفاده از مصالح اضافی (مانند بتن، استیل زنگ زده، مجسمه هایی به شکل گیاهان و زمین پوشیده شده از چمن) یک زیبایی مدرن ایجاد شده است.
دیوارهای درخشان و محافظ رزینی، دیوارهای حیاط و خانه را به هم متصل می کند و یک نقطه تمرکز زیبا در باغ ایجاد می کنند. فضای دایره ای بتنی برای کاشت درختان، در فضای موج دار حیاط آرامش و تعادل ایجاد می کند. درختان با شاخه های پیچیده شان برای ایجاد یک پس زمینه قوی و ایجاد ثبات در سایت مورد استفاده قرار گرفته اند. اکثریت گیاهانی که کاشته شده اند قادرند با آب باران به حیات خود ادامه دهند و نیازی به آبیاری ندارند.

طراحی باغ صحرایی در دره پارادایس (بهشت)
استفاده از مصالح مدرن در کنار گیاهان وحشی و مقاوم تضادی زیبا در این باغ صحرایی به وجود آورده است

چمن دیچودونرا نیاز به هرس شدن ندارد، باغ نیازی به کود ندارد و هرس در تعداد معدودی از گیاهان و به مقدار کم لازم است. از اینرو یک زیستگاه غنی و زنده برای حیات وحش ایجاد شده است. معمار منظر از گیاهان مناسب برای این آب و هوا به خوبی در این سایت استفاده کرده است. گونه های که بیشتر در معرض سرمازدگی هستند در نزدیکی ساختمان و در زیر سایه بان های فیلترکننده قرار داده شده اند. دو باغ؛ یک باغ طبیعی و یک باغ رسمی به صورت یک پالت از مجسمه ها، به آرامی با یکدیگر و با فضای طبیعی دشت ترکیب می شوند. این طرح بیانگر یک تعادل آگاهانه از مرمت و بازسازی، تغیر فرم فضا، جهت بخشی به مناظر و یک تقابل زیبا و سرشار از نور، سایه و رنگ است.
ابن حیاط کوچک به گونه ای طراحی شده است که در عین هماهنگی با محیط طبیعی پیرامون، از مصالح مدرن نیز بهره گرفته و طراحی چشم نوازی ارائه دهد. این تضاد سبب استفاده انسان ها و حیوانات موجود در بستر به طور همزمان از آن شده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *