جستجو
Close this search box.

آمفی تئاتر ماسونی و پل عابر پیاده اسمیت

هدف این پروژه تبدیل دشت بایر به پارک عمومی و آمفی تئاتر است. طرح با مشارکت دانشجویان طراحی و با حمایت مالی مردم و سازمانها و خدمات پیمانکاران اجرا شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

قبلاً مطلبی در مورد پروژه های مشارکتی در سایت معمار منظر منتشر شده بود. در این مطلب نیز گونه ای دیگر از اینگونه پروژه ها را تشریح می کنیم. این پروژه علاوه بر اینکه مشارکت مالی از سوی مردم داشته است، جهت طراحی و اجرا نیز از مشارکت اهل فن نیز بهره گرفته است. دانشجویان دانشکده فنی در باززنده سازی یک فضای صنعتی، به نوعی با ارائه خدمت مشارکت کرده اند.
این پروژه شامل بازسازی کامل دشت بایر به یک پارک عمومی و فضای کار است. طراحی قوی مجموعه ساختمان با اشکال مجسمه مانند در پارک در حال جلوه گری هستند. در این باززنده سازی سعی شده است تا کاربری های فرهنگی و عمومی مانند نمایش در آمفی تئاتر جایگزین شوند. پلی نیز به عنوان یک جزء حیاتی از زیرساخت های شهری قسمتهای شهر که یک بار تقسیم شده را مجدداً به هم اتصال می دهد.
پل عابر پیاده اسمیت و آمفی تئاتر ماسونی بخشی از خدمات مشارکتی است که به ترتیب توسط  16 و 17 دانشجوی معماری سال سوم مقطع کارشناسی دانشکده فنی ویرجینیا طراحی و ساخته شده اند. پس از مطالعه شهر و کار با جامعه به منظور توسعه برنامه، همه دانشجویان بطور انفرادی پیشنهادات طرح پروژه را ارائه دادند و پیشنهادات دانشجویان با هم ادغام شد از دل آن طرح نهایی استخراج شد.

پل عابر پیاده اسمیت و آمفی تئاتر ماسونی
نمایی از طرح مشارکتی دانشجویان برای آمفی تئاتر و پل

در روند ساخت پروژه مصالح از مواد بازیافت شده موجود در محل پروژه تامین می شد. بدین منظور، انبار صنعتی پوسیده که قبلاً در سایت بود به جای جمع شدن، بازیافت شد. اکثریت این مواد شامل چوب کاج و روکش فلزی گالوانیزه است. از سوی دیگر موادی مانند آهن قراضه و پلاستیک، برای استفاده مجدد مناسب نبوده و مجدداً به چرخه برنمی گردند. از آنجا که سایت قبلاً برای مقاصد صنعتی طراحی شده است، انبارش با توده مستحکمی از بتن  می توانست به عنوان زیربنای آمفی تئاتر جدید را کارکند.
در اجرای ساختمان موجود در سایت از سیستم های پیش ساخته استفاده شد و دانشجویان سعی کردند با تهیه مدول های مشابه به فرآیند ساخت سرعت بدهند به گونه ای که کل فرآیند طی 4 ماه به پایان رسید.
این طرح در سال 2013 طراحی و در همان سال نیز ساخته شد. بودجه ساخت آمفی تئاتر با کمک مالی بنیاد الیگانی و سهم قابل توجهی از خدمات پیمانکاران محلی، حمایت کنندگان و همچنین سرمایه گذاری تولیدکنندگان محصولات ملی و بین المللی تامین گردیده و بودجه پل نیز با کمک های انسان دوستانه نقدی و سازمان توسعه صنعتی کلیفتون تامین شد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *