جستجو
Close this search box.

تغییر رویکرد از گذر به مکث در خیابان بروکفیلد

در طراحی منظر خیابان بروکفیلد از متون نشریات قدیمی منتشر شده غرب استرالیا استفاده شده است که شرح حالی از تاریخچه شکل گیری شهر را به عموم ارائه می دهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

خیابان بروکفیلد به عنوان یک مقصد شاخص در شهر پرت استرالیا، مردم را برای کار، خوردن، نوشیدن و استراحت به سوی خود جذب می کند. این مکان دارای طول زیادی است و در شهر گسترش دارد. این خیابان به دلیل عدم استفاده مردم از آن به مدت 30 سال، محیطی نامناسب در مرکز منطقه تجاری به شمار می آمد. امروزه، این خیابان یک مکان صرفاً تجاری، پویا و چند منظوره است که بزرگترین شرکتهای تامین کننده جهان و برخی از بهترین رستورانهای و مکانهای تفریحی شهر پرت را در خود جای می دهد.
بخش مرکزی پروژه یک برج تجاری – اداری 46 طبقه است که تعریفی مجدد از خط افق شهر ارائه می دهد. اگر چه هماهنگی دقیق آن با شش ساختمان بازسازی شده میراث فرهنگی و فضاهای باز پیرامون باعث شده است تا منظره مذکور از سطح خیابان به وضوح انسانی به نظر برسد. برج به شیوه ای با زمین تلاقی پیدا می کند که فرم موجود شهر حفظ شود. با ایجاد یک لایه جدید غنی از فضای عمومی شهری که تصدیق میراث پرت و همچنین در پاسخ به نیازهای شهری پویا است.

احیای خیابان بروکفیلد با تغییر رویکرد مکث به جای گذر
احیای خیابان بروکفیلد با تغییر رویکرد مکث به جای گذر

طراحی منظر خوبی که برای پیشرفت این برج انجام شده است، پویایی را در مقیاس انسانی ایجاد می کند که باعث می شود مردم هنگام عبور برای لحظه ای بخواهند که بنشینند و از فضا لذت ببرند. مراکز خرید توسط درختان بالغ، ترکیبی از عناصر قابل تغییر و هماهنگ و فضاهای استراحت احاطه گردیده است؛ تمامی این عناصر شب هنگام با نورپردازی ویژه ای، جلوه خاصی به خود می گیرند.
استفاده از نشانه های انتزاعی در ساختار پیاده روها و فلزات به کار رفته در صندلی ها، شرح حالی از تاریخچه و فرآیند شکل گیری شهر را به عموم ارائه می دهد. متون و نوشته های به کار رفته در محل های نشستن از اولین ویرایش مجله استرالیای غربی که زمانی در آن محل انتشار می یافته است، گرفته شده است.
خیابان بروکفیلد به طور چشمگیری، مهمترین ناحیه کسب و کار شهر پرت را دگرگون کرده است. این خیابان مردم غرب استرالیا را به مرکز شهر برای گذراندن اوقات فراغت و احساس شادمانی و لذت در تمام طول روز؛ از ساعات اولیه شروع کار روزانه تا پایان شب می کشاند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه نمایید.

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *