جستجو
Close this search box.

کسب جایزه با طراحی باغ کوچک

طراحی مدرن باغ کوچک با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ، آب و گیاه سبب خلق فضایی آرامش بخش شده است. این طراحی مبتنی بر سبک مدرن ساختمان اصلی بوده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در این مجال به بررسی پروژه ای کوچک می پردازیم که در آن طراحی یک باغ کوچک به عنوان یک حیاط زیبا در تعامل با طراحی داخلی یک خانه صورت گرفته است. این طراحی ساده و تعاملی، موفق به کسب جوایزی نیز شده است. باغ طراحی شده، تعامل کاملی میان عناصر سخت و نرم در زمینه ای سرسبز با اشکال ظریف معاصر به وجود آورده است. حضور در چنین باغی یک تجربه حسی آرامبخش بوده و این امر با ساده سازی تصاویر موجود  از بافت های غنی توانسته اندصاحبانشان را به آرامش ذهنی برسانند.
خانه موردنظر در سال 1948 ساخته شده و به همان نسبت نیز حال و هوای طراحی های مدرن مرسوم آن دوره را دارد. صاحب خانه فضایی می خواست که از سبک ساختمان پیروی کند و جلوه های زیبای هنر مدرن در آن بروز داشته باشد.
طراح نیز تصمیم گرفت باغی ایجاد کند که علاوه بر این ویژگیها، حالتی نمادین نیز داشته باشد. در این ایده وی از مواد سخت مانند سنگ استفاده کرده و با بکارگیری اشکال هندسی ساده از فرم به جای رنگ در ترکیب بهره می برد. این مصالح به گونه ای با یکدیگر ادغام شده اند که با زیباشنایی مدرن تطابق داشته باشند.

کسب جایزه با طراحی باغ کوچک
طراحی ساده و مدرن با استفاده از چوب، سنگ، گیاه و آب فضایی آرام به وجود آورده است.

سه شاخص؛ انتخاب مواد سخت در منظر، دقت در جزئیات طراحی و جریان آب، فضایی را به وجود می آورند که منجسم و از لحاظ فیزیکی جذاب است.
تخته سنگ های معمولی با سنگفرشی از چوب ساج بیشترین سطح زمین را تشکیل می دهند، این ترکیب در لبه ها با قابی از سنگریزه های تیره سواحل مکزیک محدود می شود تا سنگفرش قهوه ای شنی را از چوب ساج متمایزنماید.
در مرکز این طراحی آب قرار دارد. حضور تسکین دهنده و ثابت آب فضای آرامش بخشی را به وجود می آورد. جریان آب از یک کاسه مسی به داخل یک حوضچه، محیطی متفکرانه را پدید می آورد. حرکت آرام آب و صدای ملایم آن به درک حس آرامش کمک می کند.
در انتخاب گیاهان این باغ نیز دقت نظر بالایی صورت گرفته است. طراح سعی کرده تا با انتخاب رنگهای سبز ظریف با قطعات کوچک گل های سفید کیفیت نمادین طرح را برجسته نماید. رنگ های به گونه ای انتخاب شده اند که در عین تمایز، محیطی ساده و همگن را خلق کنند. در کلیت طراحی این پروژه سعی شده است تا از مصالح طبیعی در کنار یکدیگر استفاده شود. طراحی ساده و مدرن با استفاده از چوب، سنگ، گیاه و آب توانست برای طراح این پروژه یعنی گروه منظر Fernhill جایزه رتبه اول طراحی باغ کوچک انجمن طراحان منظر آمریکا (APLD) را در سال 2013 به ارمغان آورد.
برای دیدن تصاویر بیشتر از این پروژه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *