جستجو
Close this search box.

طراحی پایدار ساختمان مرکزی بنیاد بیل و ملیندا گیتس

بنای مرکزی بنیاد خیریه گیتس با ایده آغوش باز به روی زمینه های بوم شناختی و اجتماعی و با هدف ایجاد محیطی با نشاط بر مبنای رویکرد طراحی پایدار ساخته شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

کمتر کسی است که پولدارترین فرد جهان و بنیانگذار شرکت مایکروسافت را نشناسد. بیل گیتس همانقدر که به خاطر شهرتش معروف است، به جهت کارهای بشردوستانه و خیرخواهانه اش نیز محبوب است. او به همراه همسرش بنیاد خیریه ای دارند که در حدود 100 کشور دنیا فعال است و به افراد نیازمند خدمات ارائه می دهد.
از آنجایی که پیش از کمک به جهان، بنیاد باید به خودش کمک کند، این زوج تصمیم گرفتند که ساختمان مرکزی بنیاد خود را برای ایجاد محیطی متشکل از همکاران و کارمندان احداث نمایند. ایده آنها این بود که محیط داخلی و فضای بیرونی بنا، زیبا و راحت باشد تا همه بتوانند با هم همکاری نموده و به دیگران در سایر نقاط دنیا کمک کنند.
ایده بازوان گشاده رو به جهان و همچنین خمیدگی عناصر که متاثر از مسیرهای تجارت جهانی بود؛ سبب خلق حجم منعطف این ساختمان شد. معماران این مجموعه سعی داشتند تا کلیه فعالیتهای این انجمن را در ساختمانهایی کنار هم بگنجانند و در چیدمان ساختمانها نیز به گونه ای عمل کردند که تعامل آنها با یکدیگر برقرار باشد.
بنیاد خواهان ایجاد محوطه ای با رویکرد طراحی پایدار بود که بر خلاف فضای اداری معمول، صد سال پابرجا بماند. ایده گوستافسون برای طراحی منظر محوطه، ایجاد یک محیط کار بیرونی برای برانگیختن همکاریها و حل مشکلات بود. از اینرو وی با طراحی پلازا و محلهای تجمع در کنار آب به اجرایی شدن این ایده کمک کرد.
طراحی منظر محوطه؛ چشم انداز محلی، مصالح بومی، فرآیندهای طبیعی و یک سیستم متحد مبتنی بر طراحی پایدار که شامل جمع آوری آب باران، کاهش مصرف آب آشامیدنی، استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی و حداقلی از انرژی غیرقابل تجدید می باشد را با یکدیگر ترکیب می کند.
استخر مرکزی توسط آب باران پر می شود و مملو از گیاهان آبزی بومی است. یک مخزن در زیر مجموعه آب باران جمع آوری شده از سقفهای ساختمان را فرآوری و آب لازم برای آبیاری و مصارف معمول را تامین می نماید.

طراحی پایدار ساختمان مرکزی بنیاد بیل و ملیندا گیتس
کاترین گوستافسون در طراحی منظر این بنیاد، امکان استفاده از فضای بیرونی برای برگزاری جلسات را فراهم آورده است.

بنیاد گیتس علاقه مند بود تا فضاهای خارجی را نیز هم ارزش فضاهای ملاقات رسمی و دفاتر داخلی توسعه دهد و این فضاها را برای همکاری و برگزاری جلسات استفاده کند. مسیر گردش چوبی دارای مکانهایی برای نشستن در کنار آب است که جهت افزایش فرصتهای ملاقات و برقراری تعاملات در محوطه بیرونی طراحی شده است.
طراحی پایدار این محوطه نتیجه کار تیمی با تفکری بلندمدت و هدفمند مبتنی بر احترام به محیط زیست می باشد. نتیجه این همکاری طرحی با آغوش باز در زمینه بوم شناختی و اجتماعی مبتنی بر طراحی پایدار است. آیا شما مایل نیستید که در محیطی اداری کار کنید که در آن رفاه کارکنان، سلامت محیط زیست و طراحی پایدار در اولویت باشد؟
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *