جستجو
Close this search box.

پارک ملی فیسین در فرانسه

پارک فیسین در شمال شهر لیون فرانسه و مجاور رودخانه قرار دارد.این پارک با حفظ منظر طبیعی، مردم را با یک طبیعت عالی و بی نظیر آشتی می‌دهد.

مشخصات مطلب

پارک ملی فیسین به درخواست شهرداری ویلوربان در حومه لیون و توسط شرکت معماری منظر ilex طراحی شده است. این پارک از سال 2011 مورد بهره برداری قرار گرفته است.

پارک ملی فیسین (feyssine) در شمال لیون فرانسه، بین دانشگاه لیون و رودخانه رون قرار دارد. این پارک در دل شهر واقع شده و بزرگترین فضای سبز این منطقه به حساب می آید. این پارک فضایی برای مشاهده طبیعت آزاد و یک مکان جمعی است که زندگی مردم را با یک طبیعت عالی آشتی می دهد.

پارک ملی فیسین در فرانسه

تاریخچه پارک ملی فیسین

پس از احداث سد بر روی رودخانه رون در حدود 150 سال پیش، این پارک به عنوان مخزن برای تامین آب آشامیدنی شهر لیون استفاده شد. در سال 2002 پارک فیسین رسماً به یک پارک طبیعی شهری (Feyssine Natrual Park) تبدیل شد و هم اکنون دارای تنوع بی نظیری از انواع گیاهان و حیوانات است که در هیچ کجای شهر لیون این تنوع دیده نمی‌شود.

به دلیل عدم استفاده از هر گونه محصولات مصنوعی و شیمیایی مانند انواع کودها و آفت کشها در نگهداری از پارک فیسین، در سال 2008 این پارک توسط یک سازمان فرانسوی (EcoCERT) رسماً به عنوان یک فضای سبز اکولوژیکی شهری تعیین شد. امروزه پارک فیسین چشم انداز ایجاد شده توسط جنگل آبرفتی و سواحل رود رون را حفاظت می کند. بیش از 50% از سطح پارک فیسین دارای راههای چوبی است.

پارک ملی فیسین در فرانسه

در ساخت پارک فیسین دو موضوع اصلی مطرح بوده است:

  • تراکم کاشت مورد مطالعه (نفوذ نور و چیدمان برخی از مسیرها به عنوان عواملی برای احیای خود به خودی گیاهان)
  • سازماندهی یک روش مدیریتی پایدار و متناسب با مدیریت شهر

فعالیتها و کاربریهای موجود

  • مسیرهای پیاده روی، مسیرهای دوچرخه سواری در کوهستان و مسیرهای مناسب دویدن
  • فضاهایی برای انجام فعالیتهای ورزشی سرگرم کننده
  • فعالیتهای مختلف برای کودکان و پیک نیک

از ابتدای ماه آوریل تا پایان ماه اوت، این شهر مجموعه ای از رویدادها را در پارک برگزار می کند که مخصوص کودکان است و از جمله آنها آموزش و فعالیتهای هفتگی آموزشی توام با بازی است که هر چهارشنبه در این پارک برگزار می شود (مدرسه طبیعت).

پارک ملی فیسین در فرانسه

اطلاعات بیشتر درباره این پارک

این پارک هر روز هفته و به صورت 24 ساعته باز است. در این پارک شنا و روشن کردن آتش مجاز نیست. در این پارک 20 گونه گیاهی نادر محافظت شده، 47 نوع پرنده ثبت شده و 23 نوع آشیانه وجود دارد. این پارک دارای یک مسیر دایره ای، همراه با نمایشگرهای اطلاع رسانی در هر 100 متر به منظور جهت یابی دائمی است.

Landezine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *