جستجو
Close this search box.

راینی 70؛ واحه ای برونگرا در آسمان شهر آستین

برج مسکونی راینی 70 در مقیاس محلی به عنوان باغهای معلق شهر آستین لقب گرفته است و تا طبقه یازدهم فضای سبزش را به صورت برونگرا در آسمان به شهر ارائه می کند.

نویسنده:

مشخصات مطلب

بر کسی پوشیده نیست که شهر آستین در ایالت تگزاس برای افرادی که در جست و جوی فرهنگ، فضاهای سبز وافر و ضیافتهای غذایی شکوهمند هستند، تبدیل به یک مقصد بین المللی شده است. در سال 2015، آستین و نواحی تحت پوشش این کلانشهر ملقب به دومین اقتصاد رو به رشد کشور شدند. نتیجه این رشد را می توان در سراسر شهر، لا به لای جرثقیلها و سازه های برپا شده ای که سریعاً از خاک برمی خیزند، شاهد بود.

یکی از برجسته ترین برجهای مسکونی که در حال حاضر در تگزاس افتتاح شده است، راینی 70 است. این توسعه مسکونی مفهوم زندگی در این شهر پویا را معنا می کند. برای رشد 34 طبقه بر فراز آستین، این پروژه نیازمند یک تیم کامل جهت ترکیب یک طراحی در سطح جهانی، معماری دراماتیک، تجملاتی بی نظیر، محوطه سازی زیبا و توجه دقیق به جزئیات بوده است.

راینی 70؛ واحه ای برونگرا در آسمان شهر آستین

راینی 70 به صورت ارگانیک اما مجلل

راینی 70 ادعایی بر الهام گرفتن یا مقایسه شدن با یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان ندارد، اما در مقیاس محلی به عنوان باغهای معلق شهر آستین لقب گرفته است. از طبقه همکف تا عرشه آسایش در طبقه یازدهم، راینی 70 چنان فضای سبز باشکوهش را به بیرون منتشر میکند که از شهری با اقلیمی مانند سنگاپور چنین انتظاری می رود.

عرشه آسایش طبقه دهم، از زیبایی طبیعی شهر آستین الهام گرفته است. با قصد فراهم آوردن شرایط تعامل کاربر با منظر، راینی 70 با محیط زیست اطراف خود ارتباطی بصری و فیزیکی برقرار کرده است. عرشه 20000 متر مربعی آسایش، مجموعه ای از تمام چیزهایی است که مردم درباره فضاهای سبز پهناور، معماری هنرمندانه، غذاهای لذیذ، ارتباط با آب و دوستان در شهر آستین انتظار دارند. این طراحی یک محدوده از امکانات را ارائه می کند که به زیبایی و به منظور ایجاد یک فضای منسجم مرتفع بر فراز آستین در یکدیگر ادغام شده اند.

از هر جهت، قاطعانه غیرمتعارف

راینی 70 در خیابان راینی، یکی از معروف ترین منطقه های آستین واقع شده و برای ساکنین خود یک پناهگاه مجلل به دور از فضای شهری شلوغ گسترده در زیر خود را فراهم می آورد. طراحی آن هوشمندانه به سمت خلق یک حس سبز در تمامی گوشه ها و تمامی صور پروژه سوق یافته است.

گیاهان در حالی که همزمان به سمت پایین سرازیر می شوند تا گویی به سمت خیابان زیر پا بیرون بروند، به نما می چسبند و از آن بالا می روند. ورودی طبقه همکف و خیابان افقی آن با مصالح گیاهی که از لحاظ بصری با منظر برج بالای خود مرتبط هستند. بالای ورودی در عرشه آسایش، ساکنان و مهمانان در منظر حیاط پوشیده از گیاهان سبز قرار می گیرند.

وجه شرقی بنا موقعیت برجسته ای برای تماشای طلوع خورشید از درون مجموعه ای از گلخانه های آرام که عصرها کنجی عالی برای تماشای آفتاب تابستان هستند، دارد. اشعه خورشید از طریق سایه اندازی درختان، به آمیخته ای رنگارنگ و سازگار با درختان کهنسال و طبیعی، درختچه ها و چمن تبدیل می شود. در همان حال که نسیم صدای ملایمی به وجود می آورد، در هوای رایحه ای از شکوفه های تازه اطراف را پخش می کند.

راینی 70؛ واحه ای برونگرا در آسمان شهر آستین

یکی از معروف ترین بخشهای عرشه، ضلع غربی آن است که بر قاب کردن خورشید درخشان تگزاس تمرکز کرده است و به یک استخر دو لایه که آسمان گسترده آستین را بازتاب می کند و در خاتمه بر دریاچه لیدی برد و منظره تپه های اطرافش مشرف است، متصل شده است. در میان ضلع شرقی و غربی، اتاقهای شمالی و جنوبی عرشه آسایش وجود دارند.

ضلع شمالی از مزایایی همچون سایه و نسیم قابل توجه در یک فضای نشیمن با آشپزخانه خارجی، میزهای غذاخوری همگانی و فضاهای استراحت برخوردار است. ضلع جنوبی اولویت را به صمیمی ترین دوست انسانها داده است. یک مرکز پیاده روی و شست و شوی سگ در ضلع جنوبی رفاه ضروری در شهری که حیوانات خانگی و خوشبختی آنها اولویت دارد را فراهم می کند.

راینی 70، آسمان شهر آستین را تغییر داده و به رقابتی کردن طراحی هایی که عرشه آسایش برج مسکونی در آنها برنامه ریزی شده است، کمک می کند. اهمیت دادن به تجربیات کاربر به وسیله بارز کردن مقاصد محلی طبیعی و گونه شناسی منظر، به توسعه صحیح بخش عرشه ها کمک می کند و طراحی با هر دو معقوله جلوه های بصری و فیزیکی درگیر است.

∴ Land8.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *