جستجو
Close this search box.

قواعد مهم در کفسازی فضای بیرون

بر خلاف کفسازی فضای داخل، کفسازی فضای بیرون دارای برخی ویژگیهایی هستند که باید از آن آگاهی داشته باشید و این مطلب به شناخت آنها می پردازد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در این مطلب به پنج قاعده مهم و قابل توجه در بحث کفسازی فضای بیرون که به منظور نتیجه گیری مطلوب و خارق العاده کردن طراحیهای منظر است، می پردازیم. نوسازی کف با کفپوش های زیبا ایده مناسبی برای جالب و جذاب تر کردن آن است. کفپوش های فضای باز، همانند کفپوش های فضای داخلی در بحث رنگ، مواد تشکیل دهنده و بافت متنوع هستند. اما بر خلاف کفپوش های فضای داخل، کفپوش های فضای بیرون دارای برخی ویژگیهایی هستند که باید از آن آگاهی داشته باشید و در این مطلب به شناخت آنها می پردازیم.

انتخاب کفپوش مناسب
احتمالاً تاثیرگذارترین عامل در انتخاب درست کفپوش، طرح مورد نظر شما برای استفاده از فضا و شرایط آب و هوایی است. در این قسمت به بررسی چند نوع کفپوش شناخته شده می پردازیم:

  • کفپوش سرامیکی: این نوع کفپوش یکی از بهترین گزینه ها برای کفپوش داخلی است و همچنین به دلیل دارای بودن رتبه بندی درجه سختی (PEI rating)، گزینه خوبی برای کفپوش خارجی نیز است. اگر انتخاب شما کفپوش های سرامیکی است، آنها را صیقل ندهید تا سطح لغزنده ای را به هنگام مرطوب شدن زمین ایجاد نکنند.
  • کفپوش های پورسلین (چینی): مقاومت بیشتر و تمایل کمتر به جذب آب این کفپوش ها، آنها را گزینه مناسبتری برای کفپوش فضای بیرون کرده است. بسیاری از آنها بافتی غیرلغزنده دارند.
  • کفپوش های چهارگوش: این نوع کفپوش ها رنگ بندی محدودی دارند و همچنین نازک و چگال هستند. صاحبخانه ها این کفپوش را به سبب ایجاد طراحی مدیترانه ای دوست دارند.
  • کفپوش های ماسه سنگی: این نوع، کفپوش های مناسبی برای حیاط (پاسیو) هستند. به یاد داشته باشید این کفپوش ها باید طوری در کنار هم قرار گرفته و درزگیری شوند که در مقابل جذب و نفوذ آب مقاوم باشند.
  • کفپوش های گرانیتی: این نوع، کفپوش هایی بادوام هستند که در مقابل نفوذ آب و نمک مقاوم بوده و احتیاجی به آب بندی کردن آنها در کنار هم نیست.
  • کفپوش های سنگ آهکی: زیبا، مقاوم و گزینه بسیار مناسبی برای فضای بیرون هستند. تنها اشکال آنها این است که به راحتی در مقابل اسید (چه اسید طبیعی و چه صابونهای اسیدی) واکنش نشان داده و از بین می روند.
  • کفپوش های تراورتن: این کفپوش ها نوعی از کفپوش های سنگ آهکی هستند که به سبب ظاهر اسفنجی که دارند شناخته می شوند. کفپوش های تراورتن درست مانند کفپوش های سنگ آهک مقاوم و پایدار، اما تحت تاثیر اسیدها هستند. بنابراین از درزگیری سطح اطمینان حاصل کنید.
  • کفپوش های صابونی: این نوع بهترین و مطلوب ترین گزینه برای کفپوش فضای بیرون به شمار می رود در حالی که بسیار نرم و خراش پذیر (آسیب پذیر) هستند. شما می توانید این خراشها را به کمک بافتهای روغنی معدنی تعمیر کنید.
  • کفپوش های ورقه سنگ: این نوع دارای سطحی منحصر به فرد اما ناهموار هستند که به آن ظاهری طبیعی می دهد. اگر شما در نواحی با آب و هوای گرم زندگی می کنید، می توانید از این نوع کفپوش به عنوان گزینه ای مطلوب استفاده کنید، اما اگر آب و هوای منطقه شما سرد باشد، احتمالاً آنها ترک خواهند خورد.
  • کفپوش های لاستیکی: اگرچه ظاهر زیبایی ندارند، اما بسیار ایمن هستند. لغزنده نبودن، رنگ بندی و طرحهای متفاوت این نوع کفپوش ها می تواند گزینه خوبی برای بسیاری از خانه ها باشد.
  • کفپوش های چوبی: اگر شما یکی از طرفداران تعمیر شخصی توسط خودتان هستید، این کفپوش ها برایتان مفید خواهند بود و احتیاجی به خرید چسب و میخ نیست. کافی است آنها را در فضای باز در کنارهم قرار دهید.
  • کفپوش های فرشی: این نوع، قطعه های کوچکی از فرش هستند. شما می توانید آنها را به راحتی جدا، جایگزین و تمیز کنید. این نوع کفپوش، سطوح غیرلغزنده دارند و قابل استفاده در تمامی فضاهای بیرون هستند.

در نظر گرفتن آب و هوا
شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید، تاثیر زیادی در انتخاب کفپوش های مناسب برای فضای بیرون دارد. برای آب و هوای گرم کفپوش های نرم تر و برای آب و هوای سرد کفپوش های محکم مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نمی خواهید تمام کفپوش هایتان به محض افت دما به 2- درجه سانتیگراد ترک بخورد، قبل از خرید آنها با فروشنده ای که به شرایط آب و هوایی منطقه شما آگاه است مشورت کنید. به دنبال گزینه های ارزان قیمت نباشید؛ نصب کفپوش های نامناسب نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه برای سلامتی نیز خطرساز است.

قواعد مهم در کفسازی فضای بیرون

آماده سازی فضا
یکی از مهمترین نکات، بررسی فضای بیرون جهت آگاهی یافتن از هرنوع شکاف، شیارهای پنهان و … است. سطح باید صاف باشد در غیر این صورت فرآیند کفسازی سخت و حتی غیرممکن خواهد شد. همچنین به منظور کفسازی باید فضای کافی در اختیار داشته باشیم.

بررسی مجاورتی
بسته به جنس و شرایط آب و هوایی ممکن است کفپوش ها بر خلاف انتظار شما واکنش نشان دهند. گاهی عواملی مانند نور خورشید و رطوبت بیش از اندازه ممکن است باعث انقباض یا انبساط کفپوش ها شود. بهتر است پس از نصب کفپوش ها مراقب آنها باشید.

بست دادن کفپوش ها
در اکثر مواقع توصیه می شود کفپوش ها را (بر اساس کفپوش های مورد استفاده) با محلولی مناسب در کنار هم درزبندی کنید. کفپوش های فضای باز عمدتاً در مقابل شرایط آب و هوایی، محکم و قوی تر از کفپوش های فضای داخلی هستند. کفپوش ها باید با لایه محافظتی پوشیده شوند. این پنج نکته شما را در فرآیند خرید و نصب کفپوش های فضای باز کمک خواهد کرد.

منبع:+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *