جستجو
Close this search box.

حفظ افق و دید در زمین چوگان

این ساختمان، اصطبلی برای اسبهای چوگان است و متشکل از دو تیغه طولانی و دیوارهای بلند است که از طریق متصل شدن به هم، فضاها و موقعیتهای متفاوتی را می سازد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

این پروژه در منطقه ای مشخص در آرژانتین به نام “لاپاما” قرار دارد. پاما یک واژه بومی به معنی دشتها و زمینهای تخت است. این منطقه علاوه بر آب و هوای معتدل و خاکهای حاصلخیز، برای کشاورزی ایده آل است. زمانی که به این منطقه سفر می کنید احساس طاقت فرسایی از یک افق پایان ناپذیر به وجود می آید. خط افق، مانند وسط اقیانوس عنصری قوی می شود. شاعری به نام آتاهولپا از منظر پامپا با ویژگیهای آرام آن یاد می کند. این پروژه با افق و عناصر ساده اش تلاش می کند که به همین موضوعات اشاره کند.
این ساختمان که توسط بازیکن حرفه ای چوگان به نام ناچو ساخته شده، اصطبلی برای اسبهای چوگان با 44 غرفه به مساحت 3850 مترمربع و طول 180 متر است. این مجموعه متشکل از دو تیغه طولانی و دیوارهای بلند است که از طریق متصل شدن به هم، فضاها و موقعیتهای متفاوتی را می سازد.
حفظ افق و دید در زمین چوگانطبقه همکف دارای دو بخش است که به خوبی توسط عملکردهای خود مجزا شده اند. یکی از آنها که مشرف به زمین چوگان است، استفاده اجتماعی بیشتری دارد و دیگری رو به املاک، تجهیزات خانه ها و محل تمیز کردن اسبها است. دیواره هایی که رو به زمین دارند در پشت دیواره های گسترده و شیبهای زمین که نه فقط حریمی برای اصطبل ها هستند، بلکه تاثیر بناها را روی منظر نیز کاهش می دهند، پنهان شده اند. تنها مرکز ساختمان یعنی جایی که یک استخر بزرگ آب در کنار یک تراس بیرونی سرپوشیده و اتاق خوراکی قرار دارد، آشکار است.
بامها توسط علفهای بومی وحشی در تضاد عمدی با کمال زمین چوگان ایجاد شده است. شیبها عملکردی دوگانه دارند، یکی به عنوان دسترسی به بام و دیگری به عنوان یک جایگاه طبیعی برای مشاهده بازی چوگان. آب، سمبل جهانی زندگی، خلوص و هارمونی علاوه بر ایجاد فضایی آرامش بخش به عنوان اتصال دهنده فضاها به هم به کار رفته است. مصالح اصلی که برای ساخت کل پروژه استفاده شده، بتن اکسپوز و چوبهای بومی هستند. این متریالها به دلیل ویژگی زیبایی شناختی خود، هزینه نگهداری پایین و زیبایی در تمام زمانها انتخاب شده اند. یک ارتباط بسیار ویژه و صمیمی بین اسبها و افرادی که به آنها آموزش داده و از آنها مراقبت می‌کنند، شکل می‌گیرد. هدف طراحان این بوده که این اصطبل‌ ها را به عنوان فضایی که حاوی این رابطه است، طراحی کنند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *