جستجو
Close this search box.

بام سبز مشترک 9 خانه در مجتمع سوئیسی

از دلایل آگاهانه برای خانه های پوشیده شده با بام سبز، مقابله با فرسایش منظر از طریق توسعه شهری و بازگرداندن عملکرد تنظیم و بازسازی است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

این مجتمع سوئیسی که از 9 خانه مسکونی تشکیل شده است، نمونه ای از معماری پیتر وستچ برای معماری تحت پوشش زمین شناخته می شود. خانه ها خصوصی هستند و همه در اطراف یک حوضچه بیوتوپ قرار دارند. علاوه بر طراحی های Vetsch در مورد ادغام ساختمانها با طبیعت، این خانه ها نیز با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و حفظ حریم خصوصی طراحی شده اند.
دو دلیل که طراحی برای بام سبز برای تمام ساختمانهای را توضیح می دهد عبارتند از:

  • یکی کردن یک ساختمان با محیط خود و بازگشت به طبیعت
  • سطح زندگی روی پشت بام که تنها با مرز سایت محدود می شود.

از دیگر دلایل آگاهانه برای خانه های پوشیده شده با بام سبز، مقابله با فرسایش منظر از طریق توسعه شهری و بازگرداندن عملکرد تنظیم و بازسازی است. طرح سقف این ساختمانها شامل گنبدهای اسپری بتنی، عایق فوم شیشه ای (25 سانتیمتر)، پودر قیر پلیمری، پارچه ژئوتکستایل و مواد حفاری است. بین 40 تا 80 سانتیمتر خاک ناشی از دفن زباله و گیاه خاک که از اثرات ساخت ساختمان بوده بر روی سقف ریخته شده است.
بام سبز مشترک 9 خانه در مجتمع سوئیسیساکنان می توانند از پشت بامهای خود استفاده کنند؛ هر چند که کاربری آن به انتخاب خودشان است. به همین علت برخی از آنها به عنوان باغها کاشته می شوند، بعضی دیگر به عنوان مکانهای نشیمن با بوته ها مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از پشت بامها مورد استفاده قرار نمی گیرند و به صورت چمنزار طبیعی در می آیند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *