جستجو
Close this search box.

سازه UWO حاصل کارگاه گروه WOVEN

نام این سازه که در کارگاه چند روزه شکل گرفت، UWO، به معنای شیء چوبی ناشناس، ارجاع به عملکرد غیرمشخص و بدون هیچ نشانه ساختاری قابل تشخیص برای چگونگی استفاده از آن و همچنین به ظاهر ناشناخته آن دارد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

این کارگاه توسط گروه معماران WOVEN از سال 2013 به طور سالانه و به شکل یک مدرسه تابستانی برگزار می ‌شود. رویداد مربوط به تابستان سال 2016 در یک مکان ویژه – جزیره‌ ای به نام Lido که توسط رود Váh در شهر مشهور آبگرم Piešťany به وجود آمده است – شکل گرفت. برای نخستین بار، این رویداد با همکاری یک NGO محلی به نام ” Centrum architektúry” (مرکز معماری) سازماندهی شد. هدف اصلی کارگاه  طراحی و ساخت سازه ‎های چوبی در مقیاس یک به یک در ده روز به صورت فشرده و افزایش مهارتهای عملی و تجربی دانشجویان معماری و طراحی است.
شرکت‌کنندگان نه تنها در این زمینه تجربه و مهارتهای جدید کسب می‌کنند، بلکه اثر آنها در محیط باقی می ‌ماند و به یک بخش مهم از محیط تبدیل می ‌شود. تابستان گذشته، هشت شرکت‌کننده بین‌المللی از مدارس معماری مختلف توسط دو آموزش ‌دهنده هدایت شدند؛ معمارانی که در زمینه ساخت با چوب دارای مهارت بودند- Ransu Helenius از فنلاند و Tobias Foged Permin از دانمارک فرآیند طراحی توسط یک معمار منظر به نام  Sebastian Sowaاز آلمان، یک معمار به نام Lorcan Koethe از سوئیس و معماران محلی Benjamin Brádňanský،  Vito Haladaو Peter Lényi پشتیبانی می ‌شد. نه موضوع و نه سایت از پیش مشخص نبودند بلکه در نقطه ‌ای از آغاز فرآیند طراحی اولیه که تقریباً چهار روز به طول انجامید مشخص شدند و بقیه زمان به ساخت اختصاص داده شد.

دیاگرام

دانشجویان در نهایت به ایده ‌ای از یک شیء رسیدند که درون جنگلی در راس جزیره Lido داخل زمین فرو رفته است. با الهام از منظره آسمان که از میان درختهای خودرو می ‌درخشد و فرشی از پاپیتال که این فضا را تقریباً غیرقابل استفاده کرده، آنها فضایی منحصربفرد ساختند که بلافاصله مورد قبول مردم قرار گرفت و آنها را جذب کرد. نام آن، UWO (اختصار unidentified wooden object به معنای شیء چوبی ناشناس) ارجاع به عملکرد غیرمشخص و بدون هیچ نشانه ساختاری قابل تشخیص برای چگونگی استفاده از آن و همچنین به ظاهر ناشناخته آن دارد که عمداً خارج از زمینه طبیعی محیط و بدون ارتباط مستقیم با درختان زاویه دار ساخته شده است. مردمی که کنجکاوانه از آن بالا می ‌روند و فضای آن را تجربه می‌ کنند تمایل به دراز کشیدن، صحبت کردن و نوشیدن روی آن دارند در حالی که کودکان عاشق دویدن اطراف آن هستند. در روز بازگشایی، این شیء تبدیل به صحنه نمایش برای اجرای یک رقص چند رسانه‌ای شد.
سازه UWO حاصل کارگاه گروه WOVENسازه پشتیبان از پروفیل‌ های چوبی چند لایه از صنوبر داگلاس ساخته شده است که با استفاده از یک بست به شکل موردنظر خم شده‌ و توسط پیچ و مهره‌هایی به صورت منحنی نگه داشته می ‌شوند. سپس این تیرها روی هشت قطعه گوه ‌ای شکل مونتاژ شده و در سایت قرار گرفته ‌اند. فرمی که در نهایت شکل گرفته است قطر 5.5 متر و وزنی حدود 600 کیلوگرم دارد.
در طول زمان، کارگاه به یک رویداد متحرک تبدیل شده است که از شهری به شهر دیگر سفر می‌کند و زندگی را به مکانهای فراموش شده که دارای پتانسیل هستند یا گذشته‌ای دارند که کمرنگ شده، می‎ برد. کارگاه پنجم قرار است که تجربه و آزمایشهای خود را به یک پارک – قلعه زیبا در یک شهر کوچک به نام Stupava در اسلواکی ببرد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *