جستجو
Close this search box.

تبدیل 30 هکتار باغ زیتون به مسکن همگانی همساز با طبیعت

گروه فیلیپ برییر با در نظر قرار دادن باغات زیتون در پروژه کنترل شده ای با محور زیست محیطی، شامل مجموعه پاویون های مسکونی در یک طرح ترکیبی با رویکرد طبیعی، به وجود آورده که باعث بهبود تنوع زیستی منطقه نیز می شود.   
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

گروه فیلیپ برییر (PB+Co) طرح شهری جدیدی را جهت توسعه نیمه شهری – نیمه روستایی درمنطقه مانوبا تونس آماده کرده اند. با در نظر قرار دادن باغات زیتون موجود، پروژه کنترل شده ای با محور زیست محیطی، شامل مجموعه پاویون های مسکونی در یک طرح ترکیبی با رویکرد طبیعی به وجود آمده که شامل 4475 اصله درخت زیتون نجات یافته، کاشت نهال های جدید و یک باغ گیاهشناسی طبیعی و خودروی که باعث بهبود تنوع زیستی منطقه نیز می شود.
این طرح شهری در مرکز یک لکه سبز قرار گرفته که این فضای سبز به عنوان یک واسط بین خدمات عمومی در پیرامون و پاویون های مسکونی در مرکز عمل می کند و از این طریق نیاز به خیابانهای ماشین رو در طرح توسعه حذف شده است.
تبدیل 30 هکتار باغ زیتون به مسکن همگانی همساز با طبیعتاین طرح در اطراف یک پارک محلی قرار گرفته که در آینده امکاناتی شامل فضاهای اداری، بهداشتی و فضاهای خرید برای آن در نظر گرفته می شود. مجموعه شامل 3200 واحد مسکونی، مراکز مذهبی و فرهنگی، یک مدرسه ابتدایی، یک فضای ورزشی و یک مرکز حمل و نقل است. محله سبز یک رویکرد جدید جهت تعامل بین جامعه و طبیعت را نشان می دهد که هدف آن ادغام توسعه پایدار با افزایش کارایی در طراحی خانه های مسکونی است.
بر اساس اصول زیست محیطی، در این پروژه از انرژی خورشیدی موجود، حفاظ های مدولار خورشیدی، تهویه طبیعی در هر اتاق، واحدهای دو طرف نورگیر، تهویه دودکش عمودی جهت جذب هوای تازه و مصالح ساختمانی محلی (مصالح بوم آورد) استفاده شده است. علاوه بر این با ایجاد یک خرد اقلیم طبیعی، محیطی بیولوژیک را به عنوان یک ذخیرگاه سبز برای اکوسیستم بومی منطقه ایجاد کرده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *