جستجو
Close this search box.

نکات مهم برای تحصیل در رشته معماری منظر

اگر شما به تحصیل در رشته معماری منظر می اندیشید و نمی خواهید انتخاب تان یک انتخاب بی پروا باشد، این مطلب را دنبال کنید زیرا می تواند به شما درک عمیق تری از این رشته، کیفیت های موردنیاز برای مطالعه آن و چشم انداز شغلی بدهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

تلاش برای درک حرفه خود می تواند موضوعی جالب باشد، مخصوصاً اگر علاقه مند به معماری منظر به عنوان یک رشته میان رشته ای با فرصتهای بسیار باشید. اگر شما به تحصیل در رشته معماری منظر می اندیشید و نمی خواهید انتخاب تان یک انتخاب بی پروا باشد، 10 مرحله زیر را بررسی کنید، چرا که می تواند به شما درک عمیق تری از این رشته، کیفیتهای موردنیاز برای مطالعه آن و چشم انداز شغلی بدهد.

به فضاهای اطراف خود توجه داشته باشید

این موضوع ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر می خواهید زندگی خود را صرف طراحی فضاها کنید، باید توجه بیشتری به نحوه شکل گیری آنها داشته باشید. مشاهده کنید که مردم چگونه از یک مکان خاص مانند میدان یا خیابان استفاده می کنند. سعی کنید پویایی و مواد مورد استفاده برای ایجاد آن مکان را درک کنید.

آیا چیزهایی که می خواهد را دارید؟

برخی کیفیتها وجود دارد که به منظور موفقیت در این رشته ضروری هستند. این کیفیتها شامل صبر، افزایش حواس و توجه به جزئیات، توانایی کار در یک تیم چند رشته ای و تمایل به صرف ساعتهای طولانی طراحی با کامپیوتر هستند اگر در حال حاضر این کیفیتها را در خود نمی یابید، مهم است که خواهان به دست آوردن آنها باشید.
نکات مهم برای تحصیل در رشته معماری منظر

با استادان صحبت کنید

ساده ترین راه برای پاسخ به شبهات و سوالات این است که از دانشگاهی که قصد تحصیل در آنرا دارید، بازدید کنید و با اساتید صحبت کنید. با مجموعه ای از سوالات، خود را آماده کنید. مطمئن شوید که با بیش از یک استاد صحبت می کنید؛ هر استاد طراحی، معمولاً مکتب فکری خودش را دارد و بدین گونه از دستیابی به یک تصویر محدود از جهان گسترده معماری منظر جلوگیری خواهد شد.

شرکت در جلسه دفاع

اگر شما می توانید بودن در مرکز جریان، جایی که تمام فعالیت جدی دانشجوی معماری منظر در آن اتفاق می افتد را مدیریت کنید، احتمالاً این مورد برای شما مفید است. حضور در جلسه دفاع دانشجوی سال آخر تمام پاسخها در مورد آنچه که در نهایت از شما انتظار می رود را به شما می دهد. اگر چیزی وجود دارد که درک نمی کنید از پرسیدن سوالات دریغ نکنید.
نکات مهم برای تحصیل در رشته معماری منظر

توضیحات رشته را با دقت بخوانید

گام بعدی مرتبط با دانشگاه، مطالعه لیستی از دروس ارائه شده برای دانشجویان معماری منظر و همچنین توضیحات رشته است. سعی کنید آنچه هر درس نیاز دارد را درک کنید و اینکه آیا آن چیزی هست که درباره اش هیجان زده شوید. وحشت نکنید اگر برخی از دروس جالب به نظر نمی رسند، هیچ کس عاشق تمام دوره های زندگی خود نیست.

بررسی بازار کار

قبل از اینکه شروع به درس خواندن کنید، دریابید که در دنیای واقعی چه چیزی در انتظار شماست. سعی کنید با فارغ التحصیلان همان رشته در تماس باشید و ببینید آنها با چه چیزهایی روبرو بوده اند. اگر کشوری که می خواهید در آن کار کنید، فرصتهای بزرگی برای معماران منظر ندارد، شما باید از آن آگاه باشید و خود را آماده کنید.

با متخصصان صحبت کنید

در حالی که پروژه های سال نهایی، هنرنمایی قابل توجهی هستند، هیچ چیز شما را به چگونگی انجام امور در دنیای واقعی بیشتر از پروژه ها در محل کار نزدیکتر نمی کند. با متخصصان شاغل در این رشته ملاقات کنید. به پروژه های آنها نگاهی بیندازید و در مورد فرآیند انجام کار از آنها پرسش کنید. همچنین به اجرای فیزیکی طرحها توجه داشته باشید.

درباره رشته مطالعه کنید

برای داشتن یک دیدگاه بزرگتر از معماری منظر و کسب اطلاعات درباره بهترین مکانها، اینترنت و مجلات به روز در سراسر جهان درباره این رشته را مرور کنید.

کلاسهای طراحی را بگذرانید

داشتن انگیزه طراحی، یک خصوصیت اصلی مورد نیاز برای یک معمارمنظر است. بنابراین خود را با طراحی بیازمایید و ببینید آیا از آن لذت می برید؟ برخی از گروههای معماری، کلاسهای طراحی تابستانی برای کسانی که در ابتدای این رشته هستند را ارائه می دهند. شاید دانشگاهی که شما به آن می روید نیز این کلاسها را برگزار کند.

اطمینان حاصل کنید که انگیزه درستی دارید

افراد به دلایل مختلفی رشته های خود را انتخاب می کنند. اطمینان حاصل کنید که دلیل شما این نیست که “از رشته های دیگری که می خواستم دنبال کنم ارزانتر است” یا “دانشگاه در یک منطقه خوب واقع شده است. هنگامی که شما در آستانه انتخاب رشته هستید، از خود بپرسید که “چه چیزی هست که من از انجام آن خوشحال خواهم بود حتی اگر در قبال آن مبلغی دریافت نکرده باشم؟” اگر معماری منظر پاسخ مثبت به این سوال است، پس شما را در مکان مناسب هستید.

منبع: +

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *