جستجو
Close this search box.

مبلمان شهری قصه گو

در نمایشگاه املاک و مستغلات مدیترانه یک اثر هنری عمومی تحت عنوان «آیا میتوانی یک راز رو به من بگویی؟» خلق شده است. این اثر هنری مجموعه ای از مبلمان شهری موقت است. یک باجه تلفن که خاطرات (داستان) بازدیدکنندگان را ضبط و به صورت تصادفی در پنج نیمکت چوبی پخش می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در نمایشگاه املاک و مستغلات مدیترانه توسط معمار و طراح شهری سائوپائولو، Guto Requena یک اثر هنری عمومی تحت عنوان «آیا میتوانی یک راز رو به من بگویی؟» خلق شده است. این اثر هنری مجموعه ای از مبلمان شهری موقت است. یک باجه تلفن که خاطرات (داستان) بازدیدکنندگان را ضبط و به صورت تصادفی در پنج نیمکت چوبی پخش می کند.
در شب، قطعات به مجسمه های نورانی با رنگهای گرم و متغیر تبدیل می­شوند که هماهنگ با شدت و ضعف اصوات ضبط شده، رنگ آنها نیز تغییر می کند. چراغهای LED نصب شده در داخل قطعات مبلمان، تقویت کننده حس مکان است و یک چشم انداز خیال انگیز در میدان Coronel Fernando ایجاد می کند.
مبلمان شهری قصه گواین سایت یک میدان پر انرژی در همسایگی منطقه Bom Retiro سائوپائولو است که در حال حاضر با جمعیت زیادی از مهاجران روبرو شده، اما در طول دوران دیکتاتوری نظامی برزیل، به عنوان محل شکنجه و سرکوب مورد استفاده بوده است.
این یکی از کارهای تحقیقاتی در حال اجرای استودیو Guto Requena است که ارتباط بین احساسات، ذهن، طراحی و فناوریهای دیجیتال را نشان می دهد. این کار باعث تشویق بازدیدکنندگان، در پی عمیق تر کردن ارتباط بین حوزه خصوصی و عمومی شهری و ارتباط تعاملی روزمره آنها با محیط شهری خود می شود.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *