جستجو
Close this search box.

نتایج حاصل از حذف آلاینده ها از روان آبهای سطحی

فرآیند حذف رسوبات و آلاینده ها از روان آبهای سطحی منجر به کاهش دمای این روان آبهای جاری در سطح آسفالت می شود که میزانِ این کاهش در دماهای متوسط و بالا، قابل ملاحظه است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


نتایج حاصل از حذف آلاینده ها از روان آبهای سطحیفرآیند “حذف رسوبات و آلاینده ها از روان آبهای سطحی” (به لاتین: Bioretention) منجر به کاهش دمای این روان آبهای جاری در سطح آسفالت می شود که میزانِ این کاهش در دماهای متوسط و بالا، قابل ملاحظه بوده است. تواناییِ این فرآیند در کاهش حجم روان آبهای سطحی و همچنین کاهش جریان حداکثری، تاثیرات هیدروترمال (hydrothermal) را نیز کاهش داده است. مطابق با نتایج این پژوهش، میانگین کاهش آلودگی گرمایی در بلکسبرگِ ویرجینیا، در حدود ۳۷ MJ/m3 بوده است.

گردآوری و ارائه: مریم طاهری


Source: Long, Daniel L., and Randel L. Dymond. (2014). Thermal pollution mitigation in cold water stream watersheds using Bioretention. Journal of the American Water Resources Association, 50(4), 977-987.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *