• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
  • راهنما
    • اصول و قواعد ترجمه
    • اصول نقد اثر
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
جمعه 28 مرداد 1401
  • ورود
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی لینک خبر

کلیسای تثلیث مقدس اثر گروه معماری شولتز

شهرزاد شریفی رضوینویسنده: شهرزاد شریفی رضوی
پنج‌شنبه 9 فروردین 1397
در لینک خبر
زمان مطالعه: 1 min read
A A
0
7
بازدیدها
فیسبوکتوئیترتلگرامواتساپ

تبرک کلیسا به داستان سردرگمی اهل محله Leipzig که برای بیش از هفتاد سال ادامه داشت، پایان داد. بازگشت دائمی آن (این تقدس که نیاز مردم بود) به مرکز شهر در ساخت کلیسای جدید تثلیث مقدس آشکار شده است. ناحیه جدید کلیسا بر اساس ساختار شهری که در آن احاطه شده شکل گرفته است. این بنا حضور خودش را از طریق تالار مرتفع، برج کلیسا و ورودیهای دعوت کننده حیاط محدوده کلیسا به دست آورده است.
در یک مکان مهم در امتداد تالار جدید شهر، کلیسای تثلیث مقدس سایتی را تعریف می کند که به طرز قابل احترامی با فضای در برگیرنده اش ادغام می شود و لبه مشخص واضحی به دور حلقه مرکز شهر شکل می دهد. صحن مجموعه کلیسا به دو محدوده مهم تقسیم شد تا یک محل ملاقات مرکزی جدید را به وجود بیاورد. حضور باشکوه کلیسای جدید، شروع توسعه های بیشتر در  فضای همسایگی شهری کمتر استفاده شده محدوده را نوید می دهد.
کلیسای تثلیث مقدس اثر گروه معماری شولتزکلیسای تثلیث مقدس اساساً بر پایه نور فضا و مصالح شخصیت پردازی شده است. با ارتفاع داخلی بیش از 14 متر، سالن کلیسا تجربه فضای مافوق بشر را امکانپذیر می کند که بیشتر با پنجره سقفی بزرگی که در ارتفای 22 متری قرار دارد، تشدید می شود. نور روز با شدت های مختلفی بر روی دیوار خالی می تابد و به محراب و فضای سالن معنا می بخشد. عنصر مهم دیگر، پنجره بزرگ همسطح با کف کلیسا (اثر هنرمندی به نام فالک هابرکورن) است که ارتباط بین جامعه و شهر را فراهم می کند؛ به طوری که انگار از طریق یک پنجره تعاملی فروشگاه مانند این ارتباط برقرار می شود. این پنجره به طور همزمان برای سالن کلیسا گشایش و مرز ایجاد می کند و به عنوان یک بازشوی هدفمند بین تداخل جهان غیرمقدس و حقیقت مقدس خدمت می کند.
سالن کلیسا به صورت یک به علاوه قرار گرفته و فضای کافی برای سازماندهی مردم به وجود آورده است؛ در فضای باز محصوری که نقطه شاخص بصری و مرکز صحنه آن جایگاه مخصوص کشیش است. تنها شیبی ملایم صدر کلیسا را احاطه کرده و چشم اندازهای بصری مطلوب را میسر کرده است. در سرتاسر صلیب بزرگ روی دیوار خالی محراب (اثر هنرمند جرج پاردو) صلیب دوم کنده شده در محدوده دیوار بزرگ بالای گالری قرار دارد؛ به عنوان تاثیر منفی که سالن کلیسا را به سمت نور خورشید در حال غروب در غرب می گشاید. گالری فضایی برای ارگ گروه سرود و صندلیهای اضافی که بشود آنجا مستقر کرد را ارائه می دهد.
نما از سنگ آذرین کوه آتشفشانی شهر روچلیتز در آلمان ساخته شده است. با استفاده از سنگ آذرین روچلیتز سنت ساخت و ساز شهر لیپزیگ همانند تالار قدیم شهر ادامه داده شده است.لایه بندی عمودی ارتفاعات مختلف، قاطعانه ساختمان را با طرح زمین هماهنگ می کند و اجازه می دهد تا به صورت نمادین از داخل زمین رشد کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

برچسب ها: تثلیثشولتزکلیسا
نوشته قبلی

برخی از مدرن ترین طراحیهای منظر در جهان

نوشته بعدی

آنری لوفِور

شهرزاد شریفی رضوی

شهرزاد شریفی رضوی

دانشجوی کارشناسی ارشد معماری منظر دانشگاه خاتم

مطالب مرتبط

بام سبز تالار شهر سیاتل

بام سبز تالار شهر سیاتل

چهارشنبه 28 مهر 1400
28
بازیابی ساختار بوم شناسی بوستون در پروژه بندر watermark

بازیابی ساختار بوم شناسی بوستون در پروژه بندر watermark

چهارشنبه 20 فروردین 1399
30
ساختمان سیبرائی در بونیتو

ساختمان سیبرائی در بونیتو

چهارشنبه 13 فروردین 1399
15

همه چیز زیر یک سقف

رونمایی از ایده بخش مسکونی دره سیلیکون جدید در مسکو

راینی 70؛ واحه ای برونگرا در آسمان شهر آستین

نوشته بعدی
آنری لوفِور

آنری لوفِور

احیاء منظر طبیعی یک رودخانه در اوکلند

احیاء منظر طبیعی یک رودخانه در اوکلند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما نزد معمارمنظر محفوظ بوده و در اختیار شخص دیگری قرار نخواهد گرفت. ممکن است ایمیل های خبرنامه در پوشه اسپم ایمیل شما قرار بگیرند.

مجوزها

logo-samandehi

پشتیبانی

پشتیبانی دامنه: طلاهاست

پشتیبانی هاست: سون هاست

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم