جستجو
Close this search box.

کلیسای تثلیث مقدس اثر گروه معماری شولتز

کلیسای تثلیث مقدس بر پایه نور فضا و مصالح شخصیت پردازی شده است و حضور خودش را از طریق تالار مرتفع، برج کلیسا و ورودیهای دعوت کننده حیاط به دست آورده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

تبرک کلیسا به داستان سردرگمی اهل محله Leipzig که برای بیش از هفتاد سال ادامه داشت، پایان داد. بازگشت دائمی آن (این تقدس که نیاز مردم بود) به مرکز شهر در ساخت کلیسای جدید تثلیث مقدس آشکار شده است. ناحیه جدید کلیسا بر اساس ساختار شهری که در آن احاطه شده شکل گرفته است. این بنا حضور خودش را از طریق تالار مرتفع، برج کلیسا و ورودیهای دعوت کننده حیاط محدوده کلیسا به دست آورده است.
در یک مکان مهم در امتداد تالار جدید شهر، کلیسای تثلیث مقدس سایتی را تعریف می کند که به طرز قابل احترامی با فضای در برگیرنده اش ادغام می شود و لبه مشخص واضحی به دور حلقه مرکز شهر شکل می دهد. صحن مجموعه کلیسا به دو محدوده مهم تقسیم شد تا یک محل ملاقات مرکزی جدید را به وجود بیاورد. حضور باشکوه کلیسای جدید، شروع توسعه های بیشتر در  فضای همسایگی شهری کمتر استفاده شده محدوده را نوید می دهد.
کلیسای تثلیث مقدس اثر گروه معماری شولتزکلیسای تثلیث مقدس اساساً بر پایه نور فضا و مصالح شخصیت پردازی شده است. با ارتفاع داخلی بیش از 14 متر، سالن کلیسا تجربه فضای مافوق بشر را امکانپذیر می کند که بیشتر با پنجره سقفی بزرگی که در ارتفای 22 متری قرار دارد، تشدید می شود. نور روز با شدت های مختلفی بر روی دیوار خالی می تابد و به محراب و فضای سالن معنا می بخشد. عنصر مهم دیگر، پنجره بزرگ همسطح با کف کلیسا (اثر هنرمندی به نام فالک هابرکورن) است که ارتباط بین جامعه و شهر را فراهم می کند؛ به طوری که انگار از طریق یک پنجره تعاملی فروشگاه مانند این ارتباط برقرار می شود. این پنجره به طور همزمان برای سالن کلیسا گشایش و مرز ایجاد می کند و به عنوان یک بازشوی هدفمند بین تداخل جهان غیرمقدس و حقیقت مقدس خدمت می کند.
سالن کلیسا به صورت یک به علاوه قرار گرفته و فضای کافی برای سازماندهی مردم به وجود آورده است؛ در فضای باز محصوری که نقطه شاخص بصری و مرکز صحنه آن جایگاه مخصوص کشیش است. تنها شیبی ملایم صدر کلیسا را احاطه کرده و چشم اندازهای بصری مطلوب را میسر کرده است. در سرتاسر صلیب بزرگ روی دیوار خالی محراب (اثر هنرمند جرج پاردو) صلیب دوم کنده شده در محدوده دیوار بزرگ بالای گالری قرار دارد؛ به عنوان تاثیر منفی که سالن کلیسا را به سمت نور خورشید در حال غروب در غرب می گشاید. گالری فضایی برای ارگ گروه سرود و صندلیهای اضافی که بشود آنجا مستقر کرد را ارائه می دهد.
نما از سنگ آذرین کوه آتشفشانی شهر روچلیتز در آلمان ساخته شده است. با استفاده از سنگ آذرین روچلیتز سنت ساخت و ساز شهر لیپزیگ همانند تالار قدیم شهر ادامه داده شده است.لایه بندی عمودی ارتفاعات مختلف، قاطعانه ساختمان را با طرح زمین هماهنگ می کند و اجازه می دهد تا به صورت نمادین از داخل زمین رشد کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *