جستجو
Close this search box.

برج مسلک شماره یک، برجی پایدار و در خدمت فضای عمومی

پروژه برج مسلک یک بلوک ساده بتنی مسلح و پوشش متخلخل است که هوای ساختمان را کنترل و آسایش صوتی را فراهم کرده و در فصول مناسب تهویه طبیعی در آن امکانپذیر است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

این پروژه باید به نحوی طراحی می شد که در آن سرمایه خارجی ترکیه رو فرم قابل رویت باشد. این آرزوی مشتری بود که ساختمان بتواند به عنوان یک ساختمان معتبر، درست مثل همه ساختمانهای اطراف با طرح یا سفارش خاصی توسعه داده شود. به غیر از پروژه های دیگر در طول خیابان Buyukdere که کسب و کار منطقه اصلی استانبول در آن است، برج اداری مسلک شماره 1 طراحی شد تا کیفیت فضای معمولی اداری آن توسط باغهای عمودی غنی شود. پوشش، به عنوان یک نمای ثانویه عمل می کند که در جهت جنوب و غرب ساختمان تا 17 متر جدا شده و اجازه می دهد باغهای عمودی تا 20 متر ارتفاع داشته باشند. فضای بین دو نما به عنوان یک منطقه حائل برای هر آب و هوایی در نظر گرفته شد. ساختمان اداری تقویت شده با بتن ساده با یک فریم آلومینیوم و سیستم شیشه در جهت کاهش بودجه در مقایسه با سرمایه گذاریهای مشابه ساخته شده است و به راحتی در برابر فشار باد مستقیم و اشعه خورشید مقاومت می کند.
طرح منحنی نما از الگوهای 150 * 200 سانتی متر مستطیل شکل تشکیل شده است. این پانلهای شیشه ای در بافت به جریان هوا اجازه عبور می دهند و یک لایه نازک شفاف روی آن دارند. شفافیت این لایه نازک متنوع است. در نمای جنوبی یک الگو با شفافیت کمتر انتخاب شد. با این حال در نمای شمالی، یک لایه نازک شفاف مورد استفاده قرار گرفت که با توجه به مسائل محیط زیستی طراحی شده است.
برج مسلک شماره یک، برجی پایدار و در خدمت فضای عمومیدر این منطقه هیچ دسترسی به صورت آزاد یا عبور حتی در سطح زمین مجاز نیست تا مانع تعامل با کوچه و خیابان یکسان نشود. برای ایجاد تخلخل در سطح شهری، بخش قابل توجهی از طبقه همکف در اختیار فضای عمومی قرار گرفته است به امید اینکه تحولات آینده یا نوسازی در منطقه، این نگرش برای تقویت زندگی شهری را نهادینه کنند.
این ساختمان با داشتن گواهینامه LEED طلایی در میان ساختمانهای اداری منطقه، به رغم انتخاب ساده مواد نسبت به همتایان خود در بازار، ساکن شرکتهای ملی و بین المللی قابل توجه است. این پروژه یک بلوک ساده بتنی مسلح و یک پوشش متخلخل است که آب و هوای ساختمان را به طور کلی کنترل می کند. پوشش لایه ای، آسایش صوتی را نیز فراهم کرده و در فصول مناسب تهویه طبیعی توسط پنجره ها امکانپذیر است. سطح پارکینگ، فضای لابی و گردش، همراه با حداقل تعداد دستشویی مشترک با بودجه بهینه تکمیل شد.
این ساختمان دارای حداکثر بهره وری انرژی است و بر اساس آخرین فناوری در مصالح ساختمانی، روشنایی و سیستمهای مکانیکی طراحی شده است. سیستمهای ارزیابی پیشرفته با هدف رسیدن به سطح صرفه جویی 40 درصد در انرژی نسبت به ساختمانها با ویژگیهای مشابه به طراحان کمک می کنند. محل قرارگیری سایت، مزایای دسترسی به بزرگراه برای تامین مواد در ساخت و ساز و همچنین نزدیکی به حمل و نقل عمومی را دارد. اتوبوس و مترو تنها به اندازه چند دقیقه پیاده روی با سایت فاصله دارند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *