جستجو
Close this search box.

جایگزینی برای درخت کریسمس از شرکت SOM در مرکز اوتزن (Utzon) در دانمارک

المان جایگزین درخت کریسمس که توسط SOM طراحی شده است، فضای جمع شدن و تفکر را با استفاده از معکوس کردن کیفیات فضایی درخت کریسمس سنتی فراهم می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

“درخت کریسمس جایگزین” طراحی شده توسط Skidmore، Owings و Merrill (SOM) در حیاط مرکز Utzon برافراشته شده است، که مصادف با نمایشگاه فعلی SOM، با نام “Sky is the limit” به معنی آسمان حد است، شده است. مرکز اوتزن، واقع در خط ساحلی در آلبرگ دانمارک، آخرین پروژه ای بود که با توجه به نام مرکز توسط معمار برجسته دانمارکی یورن اوتزن (Jørn Utzon) طراحی شده بود.
مجسمه (المان) موقت از طریق یک فرآیند همکاری بین SOM و طراح نورپردازی به نام Steensen Varming طراحی شده و با استفاده از ماژول های سیستم GRID، پیتر لسن ساخته شده است. این مجسمه (المان) فضای جمع شدن و تفکر را با استفاده از معکوس کردن کیفیات فضایی درخت کریسمس سنتی فراهم می کند. با استفاده از 1000 المان GRID مربع، “درخت” به ارتفاع 7 متر (23 فوت) رسيده و دارای تعدادی چراغ با قابلیت تغییر رنگ است که حیاط را در لایه ای از رنگ منور می سازد.
جایگزینی برای درخت کریسمس از شرکت SOM در مرکز اوتزن (Utzon) در دانمارکLasse Andersson، مدیر خلاق در مرکز اوتزن اعتقاد دارد که قدم زدن در وسط درخت کریسمس و تجربه متفاوت و به نوعی تاثیرگذار (تغییر دهنده ذهن) از فضا و طراحی، چیزی نیست که شما در جای دیگری در دانمارک تجربه کنید. این المان و درخت جایگزین نیز همانند نمایشگاه “آسمان حد است” که سرگذشت طراحی های آسمانخراش توسط شرکت SOM را بازگو می کند، موقتی بوده و با پایان تعطیلات سال نو، برچیده می شود.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *