جستجو
Close this search box.

نوآوریهای سبز در پارک شکارچیان نیویورک

پارک شکارچیان از همه سو باز است این کار به تقویت نقش اجتماعی آن می انجامد و شامل یک استراتژی انعطاف پذیر چند لایه است که باعث می شود هر کسی وارد آن شود
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

داستان پارک شکارچیان با گذشته صنعتی محله کویینز در شهر نیویورک پیوند خورده است. سالها پس از رها کردن زیرساختهای شرق رودخانه، منطقه در زمینه شکوفایی گسترده تر جدید شهری دارای یکپارچگی نبود. ایده پارک عمومی شامل ارائه طرح جامع بزرگتر محل سکونت، خرده فروشی و مدرسه دولتی در سراسر 30 هکتار مساحت زمین صنعتی می شود. طراحان بزرگ از گروههای مختلف در چالش تحقق بخشیدن فضای سبز واقعی برای یک محله جدید قرار گرفتند. البته انتظار می رفت این پارک 11 هکتاری بسیار بیشتر فضای سبز لذت بخش بسازد. اما پایداری و هویت جنبه های کلیدی برای درک معنی این پارک هستند.

پارک چند لایه

یکی از ویژگیهای اصلی پارک شکارچیان باز بودن آن است. این کار به تقویت نقش اجتماعی یک فضای عمومی می انجامد و شامل یک استراتژی انعطاف پذیر چند لایه است که باعث می شود هر کسی وارد آن شود. ظریف و تقریباً شفاف بودن و داشتن سطوح مسلط بر مناظر، اجازه می دهد ارتباط بصری قوی با افق منهتن در این پارک وجود داشته باشد.

ویژگیهای اصلی طراحی

طراحان یک پالت محدود از مصالح را در نظر گرفتند و تنها چند جدول زمانی معین برای تخصیص روان و موفقیت آمیز برنامه ارائه دادند. این برنامه پارک بر اساس کاربرد سرگرمیهای مختلط از جمله حیاط ورزش، نظرگاه، منطقه ساحلی، گذرگاه ها و شبکه مسیر عبوری و با دقت برنامه ریزی شده است. شاخص ترین ویژگی، زمین بازی بیضی شکل است که یک نقطه مرجع قوی ساخته است. فقط یک عمارت در مرز آن قرار گرفته و هندسه یکسانی را دنبال می کند و در نهایت یک سایبان برای ایجاد سایه لذت بخش وجود دارد.
نوآوریهای سبز در پارک شکارچیان نیویورک

چرا پارک شکارچیان واقعاً سبز است؟

قابلیت بارگذاری این اسکله باید قبل از ساخت مورد بررسی قرار می گرفت. پارک، میزبان گیاهان بومی است و در آن گیاهان جنگلی در حال رشد در امتداد سواحل شور محلی یافت می شود، به طوری که آنها به طور طبیعی دارای یکپارچگی در محیط خاص خود هستند. این موضوع به معنی نگهداری کم و انعطاف پذیری بیشتر است.

استفاده هوشمندانه از چمن مصنوعی

این پارک به آبیاری اتوماتیک هم نیاز ندارد. اما چگونه همه چمن ها سبز و شاداب هستند؟ به دلیل اینکه چمن در برابر آب شور آسیب جدی می ببیند، طراحان از چمن مصنوعی در زمین بازی استفاده کرده اند. چمن واقعی پنج  فوت بالاتر از اطراف بیضی کاشته شده است. با توجه به این استراتژی پایدار، عمارت برق کافی برای روشنایی پارک را از طریق صفحات فتوولتائیک واقع در بام خود فراهم می کند.

رویارویی با چالش سیل

در این طرح چگونگی مقابله پارک با سیل مورد مطالعه قرار گرفته است. پارک شکارچیان، مثال ویژه ای از پارکی است که در مقابل آبگرفتگی پایدار است. پارک بالاتر از سطح آب بدون مناطق حوضه آبریز به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ساخته شده است. مناطق سنگ فرش شده از بتن متخلخل ساخته شده است که با جاری شدن سیل آسیب نبینند و سطوح کاشت دارای یک کانال برای فیلتر کردن و به سرعت تخلیه کردن فاضلابهای سطحی هستند.

شیوه های گرفتن و رها کردن

طراحی پارک به نحوی است که از جاری شدن بیش از حد آب به سیستم فاضلاب شهری جلوگیری می کند. وقتی که آب گرفتگی اتفاق بیفتد، برخی مناطق توسط سیستم زهکشی برنامه ریزی شده، آب را جمع آوری و تخلیه می کنند. پارک شکارچیان یک دیوار در برابر آب ایجاد نمی کند، اما طراحی تلاش کرده است که آب را با سرعتهای مختلف تخلیه کند.
هیچ چیز تصادفی در این پارک وجود ندارد. پشت پارک شکارچیان توسط تیمی که به خوبی شرایط جایی که در آن کار می کنند را می شناسند، طراحی شده است. طراحی هنوز تمام نشده بود که با موفقیت در طوفان شنی در سال 2012 مورد آزمایش قرار گرفت و نشان داد که راه حلهای پایدار می توانند پارادایم های ما را تغییر دهند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *