جستجو
Close this search box.

گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

یک گل سرخ، یک گل رز سفید و گل فراموشم نکن دارای معانی مختلفی در ابراز عشق هستند. روز ولنتاین زمان مناسبی برای کسب اطلاعات در مورد این گیاهان بشمار می رود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

یک گل سرخ به معنی عشق پرشور، یک گل رز سفید به معنی معصومیت و گل فراموشم نکن برای یادآوری عشق واقعی است. اینها فقط چند حرف از الفبای گسترده و متنوع گیاهان است و روز ولنتاین زمان مناسبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گیاهان بشمار می رود.
این مطلب به شما کمک خواهد تا متوجه منظور فرد مورد علاقه خود از اضافه کردن “انجدان رومی” به وعده شامتان یا زمانی که دانه خشخاش را داخل بالش شما می گذارد، کمک خواهد کرد. با داشتن این آگاهی می توانید در یک رابطه شریک خود را سوپرایز کنید یا بتوانید قلب کسی را که به او علاقه مند هستند را به دست بیاورید .تعدادی از گیاهانی که ارزش شناسایی در روز ولنتاین را دارند در ادامه آمده است:

وانیلی (planifolia)

وانیل یک گونه از گل ارکیده مکزیکی است که بیشتر به عنوان یک طعم دهنده مواد غذایی شناخته شده است. بخشی از گیاه که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، میوه یا غلاف گیاه است؛ وانیل طعم دهنده در قالب پودر یا روغن به غذا اضافه می شود. برخی اوقات تمام غلاف گیاه مورد استفاده قرار می گیرد، اما استفاده های غیر رایج تری نیز برای آن وجود دارد؛ گذاشتن آن زیر تخت خواب باعث می شود در ارتباط عاطفی خود موانع کمتری داشته باشید.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

میخک (Dianthus caryophyllus)

میخک گیاهی چند ساله و کوچک است که گونه های مدرن آن می تواند در هر رنگی از صورتی خالص تا قرمز، سفید، زرد، آبی و سبز باشد. میخک اغلب در موارد خاص، روز والدین یا روز مادر در آمریکا یا روز معلم در کره استفاده می شود. میخک یک نماد خاص برای بسیاری از سازمانها و جوامع است، اما در نامزدی یا ازدواج نیز مورد استفاده قرار می گیرد. رنگهای صورتی و قرمز نماد از دست دادن عشق به کسی است. اگر پس ازخواستگاری یک گل تکرنگ به طرف مقابل بدهید به معنی قبول پیشنهاد و گونه راه راه آن نشانه مخالفت است. رنگ سفید نشانه پاکی و عشق خالص و رنگ زرد نیز بیانگر ناامیدی یا مخالفت است.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

خشخاش ( Papaver somniferum)

خشخاش گونه ای از گیاهان است که تریاک از آن مشتق می شود. تریاک پایه بسیاری از مواد مخدر به ویژه مورفین است. تخم خشخاش و روغن دانه آن مواد غذایی مهمی بوده و حاوی مقدار کمی ماده مخدر هستند. نام گیاه شناسانه آن به زبان لاتین به معنای “خشخاش خواب آور”، نامی کاملاً دقیق است. گفته شده است که پر کردن بالش از دانه های خشخاش موجب فکر کردن عاشق به معشوق می شود. دانه خشخاش نمادی از باروری و رفاه است و همانگونه که در پیشگویی ها آمده است در افسونها و طلسمها نیز نمایانگر عشق، پول و موفقیت است.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

برگ بو (Laurusnobilis)

برگ بو یک گیاه مدیترانه ای همیشه سبز است که در فرهنگ یونان و روم باستان و همچنین در کتاب مقدس گیاهی شاخص بوده است. بوی معطر برگهای این گیاه به دلیل حجم روغن قابل توجه آن است. این برگها معمولاً در غذاهای ایتالیایی به عنوان ادویه به کار رفته اند. برگ بو به عنوان نماد پیروزی، رفاه و شهرت شناخته شده است. گفته می شود که این گیاه باعث زنده شدن خاطرات گذشته زندگی و موجب تحریک آگاهی روانشناختی، سلامتی و قدرت پیشگویی می گردد.. این برگها نمایانگر “شکوه عشق” هستند. برای جذب فرد موردنظر، شما باید این برگها را در حمام قرار دهید و یا همیشه آنها را با خود حمل کنید.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

رزماری (Rosmarinus officinalis)

رزماری گونه ای از یک گیاه همیشه سبز چند ساله و مختص به منطقه مدیترانه است. این گیاه کاربردهای دارویی و آشپزی فراوانی دارد و به ویژه برای بهبود حافظه مفید است. به همین دلیل است که از قرون وسطی تاکنون در مراسم ازدواج و تشییع جنازه محبوب بوده و نماد یادآوری و وفاداری است. در قرون وسطی، عروس باید تاجی از گیاه رزماری بر سر می گذاشت و داماد و مهمانان نیز همگی یک شاخه کوچک از رزماری را همراه داشتند. به همین خاطر این گیاه از آن زمان، شهرت خود را به عنوان افسون عشق به دست آورده است. به لحاظ سنتی، شاخه ای از رزماری که به وسیله زوجی جوان در روز عروسی شان کاشته می شد، به عنوان فالی نیک برای خانواده جدید به حساب می رفت. گفته می شود که اگر شما عشق خود را با شاخه کوچکی از رزماری لمس کنید، او وفادار خواهد ماند یا آن زوج عاشق یکدیگر خواهند شد. همچنین رزماری برای پیشگویی و رفع کابوس و جادو به کار می رفته است.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

زنجبیل (Zingiberofficinale)

زنجبیل گیاهی از خانواده جینجرها است. مهمترین بخش این گیاه از نظر آشپزی و فرهنگی، ریشه و ساقه زیرین آن است. از زنجبیل یک ادویه آشپزخانه ای معطر و تند تولید می شود. هر چه ساقه زیرین جوانتر باشد، ادویه ملایم تر است. این گیاه در غذاهای هندی، چینی، کره ای، ژاپنی و بسیاری از کشورهای آسیای جنوبی دیگر یک ماده اصلی و ضروری است. همچنین در طب سنتی، برای درمان تهوع، سرماخوردگی، سردرد و ناتوانی جنسی به کار رفته است.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

انجدان رومی (Levisticumofficinale)

گیاهی بلند و چند ساله است که همراه با جعفری و کرفس متعلق به خانواده Apiaceae است. در حالی که ریشه های این گیاه به عنوان سبزی قابل استفاده است، برگهای این گیاه می تواند در سالادها و سوپها نیز استفاده شود. مثل خیلی دیگر از گونه های این خانواده، انچدان رومی حاوی فوراناکومارین است که ممکن است سبب حساسیت به نور شود. نام این گیاه از “عشق درد” گرفته شده که نام قرون وسطایی جعفری است؛ که در برخی زبانهای دیگر مانند لهستانی نیز وجود دارد. این باور قوی وجود دارد که این گیاه برای داشتن زیبایی و توان جنسی بالا می تواند مفید باشد. دمنوش این گیاه قبل از خواب موجب خوابی عمیق شده و همراه داشتن دسته ای از آن موجب جذب عشق می شود. اگر میخواهید زیبا به نظر بیایید، این گیاه را زیر دوش حمام قرار دهید.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

گیاه ماکارو (Lepidiummeyenii)

ماکارو یک گیاه علفی دو ساله از خانواده شب بویان است که بومی رشته کوههای آند در پرو است. لپه گوشتی این گیاه به عنوان سبزیجات، داروی مقوی غریزه جنسی و تقویت باروری برای مردان و زنان به شمار می رود. برخی آزمایشات نشان می دهد که گیاه ماکارو می تواند به بهبود کیفی و کمّی نطفه کمک کند و نیز میل جنسی را در هر دو جنس افزایش می دهد. اینگونه ادعا شده است که یک جایگزینی موثر برای درمان هورمونهای جایگزین زنان یائسه نیز هست. گفته شده که جنگجویان امپراتوری اینکا صلابت، شجاعت و قوای جنسی خود را مرهون مقادیر زیاد مصرف ماکرو هستند.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

نارنج (Citrus x sinensis)

نارنج یک درخت کوچک و ترکیبی بین دو گونه پوملو (بیشتر مرکبات)، و ماندارین (مرکبات رتیکولاتو) است که از زمانهای باستان کشت می شده است. میوه نارنج یا پرتغال هنوز هم در میان یکی از مشهورترین و دوست داشتنی ترین گیاهان در جهان قرار دارد. درخت نارنج در بسیاری از فرهنگها نماد عشق و ازدواج است. میوه آن برخی اوقات در نقاشیهای زوجهای دوره رنسانس یافت شده است. همچنین امکان دارد نارنج نماد خوش شانسی، باروری و پول باشد. شکوفه های معطر آن نماد خلوص، پاکدامنی و سخاوت هستند. همچنین اعتقاد بر این است که درخت نارنج واقعاً درخت آگاهی از خوبی و بدی در باغ عدن بوده است. همچنین گفته شده که روغن نارنج یا یک کیسه از آن باعث جذب پیشنهاد ازدواج می شود.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاین

رز (Rosa sp)

به نظر می رسد که رز قرمز، نماد غایی عشق پر شور و رمانتیک و نماد زیبایی و شجاعت است. اما با این حال، در مسیحیت نیز نماد شهادت مسیح است. گلهای رز از همه رنگها، گلهایی هستند که تقریباً پر از حرف هستند، اگر چه که به نظر می رسد زبان آنها کمی متفاوت باشد. رزهای سفید نماد خلوص، بکارت یا سکونت و رازداری هستند؛ رزهای زرد، به معنی خیانت و همچنین دوستی و حسادت هستند. رزهای صورتی از شیرینی و احترام حرف می زنند. رزهای نارنجی نماد زندگی ابدی، اشتیاق و شکوه عفت هستند. رز سیاه که بسیار کمیاب است به معنی مرگ و وداع است. اگر یک شکوفه تکی از گل رز به کسی داده شود یعنی “من عاشق شما هستم”. گل رز سفید و قرمز به همراه هم نماد وحدت هستند. یک تاج گل رز، نماد شادی بسیار زیاد و آسمانی است.
گیاهان مناسب برای روز ولنتاینبرای نسلهای متمادی، انسانها اعتقاد داشتند که گیاهان و بسیاری دیگر از چیزها برای آنها عشق، شانس و توانایی جنسی به همراه می آورد. امروز ممکن است که ما دیگر به جادو اعتقادی نداشته باشیم و الفبای گلها ساده و تا حدی به فراموشی سپرده شده باشد، اما به هر حال، تاوان عشق آن چیزی است که هنوز ما به آن اشتیاق داریم. گلهای زیبا و گیاهان جادویی ممکن است در یک سطح کاملاً علمی، عمل نکنند و فقط مسکنی برای حال و هوای روز ولنتاین یا یک اثر روانی باشند. اما با این حال، اگر کمی جادو، رمانتیسم و عشق را به زندگی ما بیاورد، مطمئناً باید امتحان کردن آنها ارزشمند باشد.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *