جستجو
Close this search box.

دوچرخه سواری روی سقف

یک شرکت هلندی پیست دوچرخه ای در چین طراحی کرده که به عنوان یک مکان توریستی عمل خواهد کرد. طرح این پیست دوچرخه سواری یک تفسیر کاملاً کاربردی از پاگوداست.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

استان هانیان کوچکترین استان چین است که به علت واقع شدن در کنار دریا؛ آن را جزیره هانیان می نامند. این مکان به علت آب و هوا و ویژگیهای مطلوب، نزد مردم چین بسیار محبوب است. یک شرکت هلندی پیست دوچرخه ای طراحی کرده که به عنوان یک نقطه شاخص و توریستی برای این منطقه عمل خواهد کرد. طرح این پیست دوچرخه سواری یک تفسیر کاملاً کاربردی از پاگوداست. این طراحی ابتکاری  که اجازه می دهد علاقه مندان در پشت بام آن پدال بزنند،  محصول نگاهی نوآورانه از پاگوداست که شاید شناخته شده ترین ساخت و سازی است که در چین باستان وجود داشته است.
در این بنا یک سقف بزرگ منحنی شکل در بالای یک کافی شاپ و استراحتگاه در طبقه همکف شناور است. با توجه به آب و هوای گرمسیری، سقف بیرون زده همانند یک آفتابگیر عمل می کند و بر روی امکانات طبقه همکف سایه می اندازد.

دوچرخه سواری روی سقف
شِمای کلی طرح که تفسیری از پاگودای چینی است

این طرح پاسخی مدرن به یک نیاز قدیمی است. فضای زیبا و بیضی شکل در پشت بام؛ نقطه عطفی برای رفت و آمد سالم ساکنان محلی و یک جاذبه توریستی است. بازدیدکنندگان می توانند با دوچرخه گشت کوتاهی در اطراف جزیره بزنند و سپس برای استراحت به غرفه بازگردند و دور سریعی بر روی پشت بام زده و از منظره لذت ببرند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *