جستجو
Close this search box.

نگاهی گذرا به فعالیتهای کلوریندو تستا

کلوریندو تستا که در خارج از کشور خود نسبتاً ناشناخته است، یکی از مهمترین معماران قرن بیستم آرژانتین است. او که به طور مداوم، طبقه بندیها را مورد هجوم قرار می داد، در دو اثر از نمادین ترین ساختمانهای بوئنوس آیرس، شامل بانک لندن و کتابخانه ملی، در کنار بسیاری از پروژه های دیگر در طول زندگی حرفه ای خود دست داشته است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

کلوریندو تستا (10 دسامبر 1923 تا 11 آوریل 2013) که در خارج از کشور خود نسبتاً ناشناخته است، یکی از مهمترین معماران قرن بیستم آرژانتین است. تستا که به طور مداوم، طبقه بندیها را مورد هجوم قرار می داد، در دو اثر از نمادین ترین ساختمانهای بوئنوس آیرس، شامل بانک لندن و همچنین کتابخانه ملی، در کنار بسیاری از پروژه های دیگر در طول زندگی حرفه ای خود دست داشته است. تستا، با شخصیتی مبهم و مرموز، با اذعان به تاثیرگذاری لوکوربوزیه می گوید: “من هرگز به سایر معماران توجه نکردم.” خوان فونتانا به عنوان همکار سابق وی در توصیف او می گوید: “تستا زبان بروتالیسم را با لهجه آرژانتینی صحبت می کرد.”

نگاهی گذرا به فعالیتهای کلوریندو تستا

وی در ناپل ایتالیا و از یک مادر آرژانتینی و پدری ایتالیایی متولد شد؛ تنها چند ماه پس از تولدش با همراه خانواده به بوئنوس آیرس نقل مکان کردند. او قبل از انتخاب معماری، مختصراً به تحصیل در رشته مهندسی کشتی و عمران در دانشگاه بوئنوس آیرس پرداخت. بعد از فارغ التحصیلی چندین سال را در اروپا و در سفر به ایتالیا، فرانسه و اسپانیا گذراند.

نگاهی گذرا به فعالیتهای کلوریندو تستااولین ماموریت بزرگ تستا در زمان همکاری او با شرکت SEPRA به منظور برنده شدن در رقابت ساختمان بانک لندن و آمریکای جنوبی در سال 1959 بود. طرح تستا و SEPRA، ساختمانی به سبک بروتالیسم بتنی را به طور هنرمندانه در میان ساختمانهای کلاسیک Beaux Arts در خیابانهای باریک محله مالی بوئنوس آیرس به وسیله پیروی از مقیاس و همسایگی های آن، گنجانده بود. وقتی بانک در سال 1966 افتتاح شد، 25000 نفر در افتتاحیه حضور داشتند.

نگاهی گذرا به فعالیتهای کلوریندو تستادر میان سایر کارهای او، کتابخانه ملی بوئنوس آیرس نشان می دهد که حرفه تستا چگونه دهه پر سر و صدای اواخر قرن بیستم را پوشش داده است. ساختار قهرمانانه، کنسول بیرون زده از محور سازه مانند سایبان یک درخت، اصالتاً در سال 1961 طراحی شده بود. اما تغییرات حکومتی و دیکتاتوری نظامی در سال 1970، ساخت بنا را مکرراً به تاخیر انداخت. در نهایت کتابخانه در سال 1992 با وجودی که عناصر اصلی آن که هنوز ناتمام بود، افتتاح شد.
سایر طرحهای قابل توجه او عبارتند از بیمارستان نیروی دریایی بوئنوس آیرس و عمارت تلا Casa di Tella (که در حال حاضر تخریب شده است). تستا علاوه بر موفقیت حرفه ای خود به عنوان یک معمار، یک نقاش و مجسمه ساز تمام و کمال نیز بود.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *