جستجو
Close this search box.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

ترکیب معماری منظر و سفر به ما فرصتی عالی برای مشاهده‌ جهان از دیدگاهی طبیعت محور، علاوه بر غرق شدن در فرهنگهای بسیار متفاوت و سنت‌های خانواده‌ جهانی خواهد داد. این مطلب به انتخاب 10 پروژه شگفت ‌انگیز معماری منظر که نقاطی عالی از نظر توریسم را به وجود آورده‌اند، اختصاص دارد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ترکیب معماری منظر و سفر به ما فرصتی عالی برای مشاهده‌ جهان از دیدگاهی طبیعت محور، علاوه بر غرق شدن در فرهنگهای بسیار متفاوت و سنت‌های خانواده‌ جهانی خواهد داد. این مطلب به انتخاب 10 پروژه شگفت ‌انگیز معماری منظر که نقاطی عالی از نظر توریسم را به وجود آورده‌اند، اختصاص دارد.

Warde، اورشلیم، سرزمینهای اشغالی

این هنر چیدمان (Art Installation) در اورشلیم یکی از اندک پروژه‌ های مطلوبی است که به صورت همزمان محیطی مفرح و تعاملی را ارائه می‌کند و در ارتقای مجموعه‌ واحد همسایگی موفق بوده است. از زمان ساخت این گلهای قرمز چشمگیر تاکنون، آنها دعوت‌ کننده مردم بوده ‌اند. از طریق مکانیسمی این گلها در واکنش به مردمی که از کنارشان عبور می‌کنند یا هر بار که یک تراموا از راه می‌ رسد باز و بسته می ‌شوند. حداقل تا زمانی که مردم زیر این گلهای شقایق قرمز رنگ و غول ‌آسا ایستاده باشند که در طول روز ایجاد سایه می‌کنند و در شب نور تامین می‌کنند، می‌توان با اطمینان اظهار کرد که مشابه این پروژه در هیچ ‎کجای دنیا وجود ندارد.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

C-Mine، خِنک (Genk)، بلژیک

شهر خنک (به فرانسوی ژانک) در بلژیک از اولین نمونه‌هایی بود که در آن یک معدن زغال ‌سنگ سابق به یک مرکز فرهنگی شلوغ تبدیل شد. C-Mine مقصدی است که لازم است هم توسط مسافران و هم توسط بازدیدکنندگان از پروژه‌های منظر دیده شود. می‌توانید همراه سفر اکتشافی C-Mine باشید که از فعالیتهای ماجراجویانه‌‌ در مسیرهایی تشکیل شده که سابقاً توسط کارگران معدن استفاده می‌شدند یا بلیتی برای یکی از چندین رویدادی که در نزدیک این نقطه منحصربفرد رخ می‌دهد، تهیه کنید.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

پارک آزادی، پرتوریا، آفریقای جنوبی

پرتوریا یکی از سه شهر بزرگ آفریقای جنوبی، میزبان پارکی با چشم ‌اندازی دیدنی از این کلانشهر است که بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند تا از دموکراسی در حال رشد دیدن کنند؛ چرا که در پارک آزادی، داستان آفریقا و آزادی آفریقای جنوبی و مردم آن روایت شده است. شرکت معماری منظر محلی Greeninc، پارک آزادی را به عنوان محلی برای صلح و رشد طراحی کرده است. وبسایت طراح درباره مفهوم پروژه چنین می‌گوید: “باغ تکریمی است برای مردم آفریقا و برای کرامت انسانی، و مکانی است برای احیای روح انسان….”
از ترکیبی معماری، منظر، مجسمه، اسناد و تصاویر برای توضیح تاریخ و میراث این منطقه استفاده شده است. این پروژه پارکی است که حتما باید دیده شود و یکی از بهترین نمونه ‌های معماری منظر معاصر آفریقای جنوبی است.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

کافه Kontum Indochine، کنتوم، ویتنام

شما می‌توانید یکی از زیباترین پروژه‌های سالهای اخیر را که در آن از بامبو استفاده شده است را در شهر کنتوم در ویتنام بیابید. کافه Kontum Indochine یک شاهکار معماری با بامبو و بخشی از کافه‌ یک هتل است که یک تجربه شگفت ‌انگیز غذایی را ارائه می‌دهد. فرم استثنایی ستونهای بامبوی این کافه از سبدهای ماهیگیری سنتی ویتنام الهام گرفته است.
ساختار آزاد سقف که از جنس بامبو است نه تنها سایه فراهم می‌کند، بلکه جریان باد را در ساختمان به حداکثر می‌رساند. اگر چه به دلیل ویژگیهای خاص، حتی در مقابل شدیدترین طوفانها در فصول بادخیز مقاومت می‌کند. یک دریاچه‌ کم‌ عمق مصنوعی دقیقاً در کنار کافه قرار گرفته است که ایده‌ فضای آزاد طبیعی را تقویت می‌کند. شگفت آور نیست که تمام مسافران، صرف نظر از میزان اطلاعی که از معماری منظر دارند، از این فضا لذت خواهند برد.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

چشم‌انداز Quilotoa Crater، زومباها، اکوادور

چشم‌انداز Quilotoa Crater یکی از بهترین پروژه‌ های سکوی دارای چشم ‌انداز در جهان است. این پروژه بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا به سوی یک آتشفشان فعال در ارتفاع تقریبی 4000 متر بالاتر از آبهای آزاد در وسط اکوسیستم حساس منطقه بایر قدم بگذارند. پروژه چشم‌انداز Quilotoa Crater که توسط مردم محلی Mirador Shalala هم نامیده می‌شود، به همه می‌آموزد که چگونه نیازهای انسانی را می‌توان بدون به خطر انداختن ویژگیهای یک سایت طبیعی بی ‌نظیر برآورده ساخت.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

پارک Pirrama، سیدنی، استرالیا

توسعه تاریخی پارک Pirrama مثالی بنیادین از پروژه ‌ای است که در آن ساکنان تمایل خود را به نفع ساخت یک پارک عمومی به جای توسعه مناطق مسکونی بیشتر نشان داده ‎اند. این حرکت جامعه، فضای باز منطقه را به پروژه ‌ای معماری منظری تبدیل کرده است که جوایز متعددی را کسب کرده است. امروز، پارک Pirrama، یکی از پارکهای عمومی اصلی بندرگاه است که تجربه ‌های روح ‌بخش متعددی را علاوه بر متصل کردن بازدیدکنندگان به لبه آب برای آنها فراهم می‌کند.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

Vinterbad Brygge، کپنهاگ، دانمارک

اسکاندیناوی بهشتی برای مسافرانی است که به دنبال نقاط توریستی از نوع معماری منظر هستند. در Vinterbad Brygge در کپنهاگ، بازدیدکنندگان نه تنها از معماری منظر آن لذت خواهند برد، بلکه سنت‌های خاص حمام را نیز با مردم اسکاندیناوی به اشتراک خواهند گذاشت. بدون شک از چشم‌انداز خیره‌کننده‌ خط آسمان کپنهاگ در حین شنا لذت خواهید برد و در حالی که در سونا در حال عرق ریختن هستند به ارزش موزاییکهای سرامیکی با طرحهای سرگرم ‌کننده ‌ای که دارند، پی خواهید برد. حمام آب ‌گرم بخشی حیاتی از فرهنگ شمالی است و نباید هنگام بازدید از اسکاندیناوی از قلم بیفتد.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

اسکله مواج Simcoe، تورنتو، کانادا

اسکله مواج Simcoe در بندر مرکزی، پروژه منحصربفرد دیگری است که می‌تواند در تورنتو یافت شود؛ شهری که پر از معماری‌ های منظر تاثیرگذار است. سازه‌ اسکله‌ چوبی، پروژه خاصی است که حسی از همبستگی و هویت را به بندر جدید دریاچه‌ آنتاریو اضافه می‌کند. طراحی عملکردی اما هنرمندانه‌ آن، فضایی آمفی‌ تئاتر شکل و غیررسمی با انحناهایی گیرا که بیش از 2.5 متر از سطح دریاچه بالاتر می‌رود را به وجود می ‌آورد. این فرم علاوه بر خط ساحلی دریاچه بزرگ آنتاریو، از کلبه ‌های معروف کانادایی الهام گرفته شده است. اسکله مواج در پی آن است که به شهروندان حس زندگی در کنار دریاچه را بدهد. اینجا مکانی به منظور بازی و زندگی برای پیر و جوان، برای توریستها و بازدیدکنندگان از پروژه‌های معماری منظر است.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

تفریحگاه Cape Royale، سنتوسا، سنگاپور

سنگاپور به علت دارا بودن معماری منظری در سطح جهانی مشهور است. باغ تفریحی Cape Royale که واقعیتی آرام را به شکل جادویی در میان هیاهو و هجوم شهر شلوغ سنگاپور ایجاد می‌کند، یکی از پروژه‌ هایی است که به ساختمانهای مرتفع ختم می ‌شود و یکی از بزرگترین جاذبه‌ های توریستی منطقه با دیدهای زیبا به سمت دریا است.
به نظر می‌رسد که ایجاد باغ – هتل به شکلی جادویی با نمایش آب، مجسمه ‌ها، کفسازیهای متنوع و طرح کاشت اصیل در ارتباط است. زمانی که حتی رنگهای باغ هم به نحوی هماهنگ محوطه‎ طبیعی دریا، ساحل، گیاهان و آسمان را منعکس می‌کنند، می‌توان دریافت که عامل دیگری برای تاثیرگذاری در طرح باقی نمانده است.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهان

گذرگاهی ‎از درختان صد ساله Kirstenbosch، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

گذرگاه‌ های بالای درختان تقریباً در هر کجای جهان پر رونق هستند. این گذرگاه جزیی از درختان صد ساله که Boomslang هم نامیده می‌شود و بخشی از باغ ملی گیاهشناسی Kirstenbosch است که برنده جایزه توریستی بهترین باغ ملی سال 2015 شده است و عنوان بهترین باغ گیاهشناسی در جهان را به دست آورده است. گذرگاه، یک پل سورئال مارپیچ است که مسیر پر پیچ و خم هوایی را ایجاد کرده است. با بردن محتاطانه تیرهای فلزی به بالای چتر درختان، طراحان قادر شدند که مسیری جدید برای درک جنگل در کیپ تاون فراهم کنند و در عین حال حداقل آسیب را به محیط طبیعی پیرامون وارد کنند. این پروژه برای هر توریست و هر فردی که با معماری منظر در ارتباط است، الهام بخش خواهد بود.

بهترین مقاصد توریستی معماری منظر در جهانسیاره‌ ما پر از ناهمگونی و تفاوت در سبکهای طراحی است. با این وجود، این مجموعه از پروژه‌ها از تمام جهان باید شما را به جستجوی معماری منظر و اشکال متنوع منطقه‌ای آن، در هر کجا که می‎روید تشویق کند. ارزشمندترین پروژه‌ ها آنهایی هستند که از آنها می‌توانیم یاد بگیریم و برای ما الهام‌بخش هستند.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *