جستجو
Close this search box.

توجه به تغییرات آب و هوایی به کمک اثر اینستالیشن گرین ایر (Green Air)

به عنوان یک اینستالیشن، گرین ایر را می­ توان آسمانی و مسحور کننده توصیف کرد. این پروژه از چوبهای صنوبر به هم چسبیده و معلق در هوا به طول 120 سانتی متر در ارتفاع های مختلف تشکیل شده است که با وزش باد حرکت می­ کنند و همانند یک باغ هوایی بزرگ و شگفت انگیز عمل می کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

گیاهان، شاخص های کلیدی در جهان در حال تغییر هستند. گیاهان و اکوسیستم هایی که در این جهان سکنی گزیده اند، عادت دارند مشکلاتشان را با توانایی های خودشان حل کنند. اما با افزایش جمعیت انسانی، فشار روی این منابع زیست محیطی نیز افزایش می ­یابد و به نقطه ای رسیده ایم که اکوسیستم ها برای مقابله با همه این فشارها و آلودگی های داخلی در تلاش هستند. بسیاری از معماران منظر و شرکتهای آنها به نگهداری و بازگرداندن تعادل به این اکوسیستم ها علاقه مند هستند. استدیو نومد در شهر نیویورک یکی از این شرکتها است. پروژه اخیر آنها به نام گرین ایر، این بحث را به خوبی نشان می­ دهد. پروژه گرین ایر، اخیرا در موزه هنرهای معاصر سنت لوئیس نمایش داده شده است.
قبل از پروژه گرین ایر، یکی دیگر از پروژه های استدیو نومد، گرین وارنیش بود. ساختار آن شامل یک قاب چوبی بود که در آن گیاهان نزدیک به هم قرار داشتند و همانند فرش سبزی در میانه حیاط موزه پهن شده بود. به عنوان یک اینستالیشن، گرین ایر را می­ توان آسمانی و مسحور کننده توصیف کرد. این پروژه از چوبهای صنوبر به هم چسبیده و معلق در هوا به طول 120 سانتی متر در ارتفاع های مختلف تشکیل شده است که با وزش باد حرکت می­ کنند و همانند یک باغ هوایی بزرگ و شگفت انگیز عمل می کنند.

توجه به تغییرات آب و هوایی به کمک اثر اینستالیشن گرین ایر (Green Air)

نصب این سازه، بتنهای خاکستری اطراف و محیط شیشه ای را به یک محیط طبیعی تبدیل می­ کند. درخت آناناس آمریکایی به عنوان یک شاخص زیستی عمل می­ کند و فقط با استفاده از نور و هوا به بقای خود ادامه می ­دهد. در محوطه بیرونی مجموعه، این باغ شگفت انگیز معلق در هوا، بازدیدکنندگان را با زیبایی غیرقابل وصف در مکانی حیرت آور احاطه کرده است. تکه های باریک چوب، از سایبان فولادی حیاط آویزان است. گیاهان آناناس آمریکایی از انتهایشان آویزان شده اند و یک فرش جدیدی را ایجاد کرده اند که بالای سر مردم در محوطه حیاط گسترده شده است.
گرین ایر پتانسیل فضای گرین وارنیش را زمانی که اشغال شده است، در معرض نمایش قرار می دهد و این بدان معناست که تمامی فضاها توسط بازدیدکنندگان موزه به خوبی مورد استفاده قرار می ­گیرد، زمانی که آنها در زیر سایه گیاهانی که در هوا معلق هستند روی میزهای تریا در حال استراحت هستند. این سازه های جنبشی با باد حرکت می ­کنند، گیاه آناناس آمریکایی و چوبهای آویزان به آرامی تکان می­ خورند و یک سایه متحرک در کف حیاط ایجاد می­ کنند. همانطور که گیاهان بالای سر افراد موج می­ زنند و تکان می­ خورند، محیط آرامش بخشی را به نمایش می­ گذارند.

توجه به تغییرات آب و هوایی به کمک اثر اینستالیشن گرین ایر (Green Air)

هماهنگی دو اینستالیشن

این دو  هنر اینستالیشن (گرین ایر و گرین وارنیش) یک بازی دو طرفه را ایجاد کرده اند. زمانی که گرین وارنیش مخفی شده، گرین ایر در معرض نمایش است. معماران منظر و ناظران طبیعت اغلب با خشنودی عمومی مردم راجع به تغییر مناظرمان و روش زندگی ما روی مناظری که گفته شد در کشمکش هستند. این مناظر برای ایجاد حس امنیت و آرامش طراحی شده اند نه ضرورت و اقدام به عمل و بیان اهمیت این مناظر دشوار است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *