جستجو
Close this search box.

هرزوگ و دمورون برنده مسابقه طراحی مجموعه هنرهای مفهومی برلین

این مسابقه در جهت دست یافتن به یک برنامه برای طراحی سایت پلان و منظر محوطه اطراف مجموعه بود. طرح برنده درکی است از تاثیر متقابل دو راه درونی که موزه را به چهار بخش موضوعی تقسیم می کند. بلوارهای داخلی، تماشاگران را به بازدیدی با درنگ برای دیدن هنر یا نمایش اجتماعی آن دعوت می کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

سه شرکت به عنوان برنده در مسابقه طراحی موزه قرن بیستم در قلب مجتمع فرهنگی شهر برلین در آلمان انتخاب شدند. سایت پلان و ساختمان اروپایی به ارزش 200 میلیون یورو به خانه جدید مجموعه هنرهای مفهومی چندگانه بین المللی اختصاص پیدا کرد که شامل مجموعه گالری ملی مارکس و پیتز، بخشی از مجموعه مارزونا و یک مجموعه از کارهای کاپ فرستیک کابینت (موزه طراحی و چاپ) است.
این مسابقه در جهت دست یافتن به یک برنامه برای طراحی سایت پلان و منظر محوطه اطراف موزه بود. در رقابت شدید میان لیست 42 شرکت کننده فینالیست معروف، هرزوگ و دمورون همراه با ووت، معمار منظر، به واسطه تولید آجر و الهام برای طراحی انبار خود پیروز شدند. طرح برنده درکی است از تاثیر متقابل دو راه درونی که موزه را به چهار بخش موضوعی تقسیم می کند. بلوارهای داخلی، تماشاگران را به بازدیدی با درنگ برای دیدن هنر یا نمایش اجتماعی آن دعوت می کنند.

هرزوگ و دمورون برنده مسابقه طراحی مجموعه هنرهای مفهومی برلین

سقفهای شیبدار ساختمانها اجازه می دهند نور به صورت پراکنده به عمق درونی ساختمانها نفوذ کند و انتخاب محل اثر هنری بر اساس وضعیت آن در حد مطلوب کنترل شود. براساس گفته معمار در مرکز موزه، شما می توانید کل ساختمان و اسکلت آن را در یک نگاه اجمالی ببینید.
طراحان اتصالات و شبکه بندی را به عنوان هدف بزرگتر پروژه دیده اند. این موزه جایی است که محل تلاقی مسیرهای مختلف است و اجازه می دهد که جهان و تفکرات مختلف با هم برخورد کنند. می توان گفت موزه ای با چندین ورودی، به یک آرایش جهت دار در همه راستاها است. این طرح، یک موزه قرن بیستمی با هدف توجه میدانها و بازارهای بسیار دور افتاده و طرحهایی جهت توجه به مجموعه ساختمان های بومی برای هنر است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *