جستجو
Close this search box.

تحول محوطه عمومی اسکله بریستول با طراحی منظر پایدار

آخرین فاز پروژه طراحی منظر پایدار محوطه عمومی برای توسعه اسکله بریستول توسط گروه معماران منظر بریتانیایی "grant associates" و با پیمانکاری "کرست نیکلسون" کامل شده است. این پروژه با کسب رتبه "پایتخت سبز اروپا" توسط شهر بریستول برای تعهد غیرقابل انکار شهر به پایداری، خلاقیت، فرهنگ و نوآوری همزمان شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

آخرین فاز پروژه طراحی منظر محوطه عمومی برای توسعه اسکله بریستول توسط گروه معماران منظر بریتانیایی “grant associates” و با پیمانکاری “کرست نیکلسون” کامل شده است. روند کامل شدن این پروژه 15 ساله بازسازی، با کسب رتبه “پایتخت سبز اروپا” در سال 2015 توسط شهر بریستول برای تعهد غیرقابل انکار شهر به پایداری، خلاقیت، فرهنگ و نوآوری همزمان شده است.
بندرگاه بریستول یک پروژه توسعه چند کاربره به ارزش 20 میلیون پوند در کرانه اسکله شناور شهر است که در واقع بازسازی ماهیت تاریخی بندر بریستول است. طراحی یک منظر پایدار نقشی کلیدی در کلیت طرح دارد. در همکاری نزدیک با معماران طرح اصلی پروژه، معماران منظر قسمت 6.6 هکتاری سایت کشتیرانی را که شامل اسکله های متروکه و پالایشگاه های گاز می شد را به یک مجموعه پویا از مناظر شهری، گذرگاه های ساحلی، فضای باز عمومی و یک سیستم پایدار تخلیه آب اضافی شهری، تبدیل کرد. ایجاد یک سری فضاها و گذرگاه ها، گستره فضاهای عمومی این اسکله را افزایش می دهد که شامل میادین عمومی جدید و خیابانهای پر درخت و بندرگاهی با ورودیهای جدید است.

تحول محوطه عمومی اسکله بریستول با طراحی منظر پایدار

چشم اندازها و دسترسیهای کنار آب گسترده تر شدند؛ به خصوص آنهایی که مربوط به کلیسای جامع می شدند و در گذشته غیر قابل دسترسی بودند. این دسترسیهای کنار بندر، اتصالات بصری با شهر را تقویت می کنند و این بندرگاه را به زندگی برگردانده اند.

سیستم پایدار تخلیه آب اضافی شهری

یک سیستم پایدار تخلیه آب اضافی شهری عبارت است از راه آبه ای که آب باران را از سقف ساختمان ها تا بندرگاه هدایت کند. این آب هنگام عبور از ظرفه ای جمع آوری، کانالها و جویبارها قابل مشاهده است و گیاهان سر راهش را آبیاری می کند. نیزارهای شناور در سراسر بندرگاه و در سر راه آب وجود دارند که آب باران و روان آب ها را قبل از ریختن در بندرگاه  فیلتر می کنند. این بسترهای شناور نیزار همچنین یک زیستگاه با ارزش را خلق کرده و یک محیط حاشیه آب جذاب را فراهم کرده اند. از دیگر زیستگاه های فراهم شده یک دیوار سبز گسترده، رو به میدان عمومی مرکزی را می توان نام برد

تحول محوطه عمومی اسکله بریستول با طراحی منظر پایدار

گذرگاه عمومی برونل مایل (The Brunel Mile)

مسیر تفرجگاه “هزاره جدید” (The new Millennium Promenade) تا جای ممکن باز شد تا به بخشیدن حال و هوایی تازه به پیکربندی بندرگاه کمک کند و با ایجاد دسترسی به حاشیه آب، امکان یک رویکرد مناسب و ساماندهی به کشتی مسافرتی و بخار تاریخی Brunel را فراهم کرده است. طراحان اعتقاد دارند که منظر بندرگاه بریستول، شهر را دوباره به اسکله تاریخی آن متصل کرده است. آنها موفق به خلق یک نمونه برجسته طراحی پایدار، شامل یک سیستم پایدار تخلیه آب شهری و آبهای اضافی که به صورتی خلاقانه و خیال گونه باعث افزایش تنوع گونه های جاندار محلی و غنای اکولوژیک شده اند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *