جستجو
Close this search box.

مرکز خرید Funmix در پکن، تلفیقی از فضای تجاری و شهری

مرکز خرید Funmix در پکن بر روی فضاهای بیرون و استراحت شاد و عمکردی تمرکز کرده است، زیرا بچه ها و بزرگسالان به عناصر مختلف در فضاهای بیرونی جذب می شوند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

مراکز خرید در آسیا تنها محلی برای خرید نیستند، بلکه یکی از مکانهای اصلی برای دورهمی های اجتماعی هستند. چین مدرن با پدیده مصرف گرایی ناآشنا نیست و پکن، سومین شهر بزرگ کشور نیز طعمه توسعه مراکز تجاری شده است. برنامه ریزان شهری چینی بسیار بر روی ساختمانهای بلند مرتبه و بزرگ مقیاس سرمایه گذاری می کنند تا به نیاز رو به رشد شهروندان پاسخ دهند. اما همانگونه که گاهی اتفاق می افتد، افراط در یک مسئله مثبت، باعث منفی شدن آن می شود؛ بسیاری از این مراکز تجاری در آستانه ورشکستگی هستند و توسعه دهندگان خود را مجبور به تلاش بیشتر برای جذب مخاطب می کنند.

مرکز خرید

مراکز خرید جدید بر روی فضاهای بیرون و استراحت شاد و عمکردی تمرکز می کنند. بچه ها و بزرگسالان به عناصر مختلف در فضاهای بیرونی جذب می شوند. آیا مراکز تجاری مانند Funmix می توانند به این نیاز فروشندگان پاسخ دهند؟
مشاهده عناصری مانند صندلی های حبابی، جعبه های نوری، عناصری که جزئیات کمتری نسبت به حالت مرسوم دارند و متدهای جدید ساخت و ساز و عناصری که معمولاً بعد از تهیه کانسپت به دلیل مشکل بودن اجرای آنها کنار گذاشته می شود؛ فشار لازم برای به وجود آوردن یکتایی و یگانگی در پروژه را ایجاد و پروژه را به پروژه ای ارزشمند تبدیل می کند.

جدا شدن از عکس العملهای منفعل

ذات اصلی فضای Funmix، ریشه در فعالیت و فعال بودن و عملکرد دارد. در اطراف ساختمان، فضاهای پیاده اجتماعی دعوت کننده و جسورانه ای وجود دارد که به لذت بردن منفعلانه مردم وابسته نیست. همینطور رنگها، حرکات، صداها و گیاهانی وجود دارد که به مرور زمان راکد نمی شوند. در خیابان، در هر 3 ورودی، پلازاهای تجاری وجود دارد. زمین با کفپوشی با طرحی موج دار پوشیده شده است که تا طبقه همکف ساختمانها ادامه دارد.
نکته قابل توجه در  فضاهای اجتماعی خیابان، مجموعه ای از صندلیهای حبابی گرد و زرد رنگ هستند که در اطراف پلازاها پراکنده شده اند. آنها شبیه به شخصیت های کارتونی هستند که به نظر می رسد اگر به آنها دست بزنید، تکان می خورند. آنها در شب نیز نورپردازی می شوند. جای تعجب نیست که کودکان از آنها بالا بروند، گویی که آنها بخشی از فضای بازی هستند.
در طول تابستان بچه ها در پلازای جنوبی در بین فواره های آب می دوند و بازی می کنند. اگر کسی از فعالیتهای شاد و سرگرم کننده در پلازاهای ورودی خسته شود، باغهایی ساخته شده از چمنهای تزئینی و تپه ای و مملو از درخت وجود دارد که می توان برای استراحت و وقفه ای راحت به آنجا رفت. صندلیهای موزاییکی نیز به شما اجازه استراحت آسوده می دهند.

مرکز خرید Funmix در پکن، تلفیقی از فضای تجاری و شهری

مرکز تجاری Funmix مطمئن شده است که همه خریداران دلیلی برای ادامه دادن راهشان به سقف ساختمان داشته باشند. در آنجا “جواهر توسعه” یعنی زمین بازی انیمیشنی برای بچه ها در همه سنین وجود دارد. تمامی عناصری که معمولاً در سقف فضاهای تجاری وجود دارد مانند مجراهای هوا، لوله ها و تجهیزات گیاهان؛ به عنوان پیش زمینه ای برای زمین بازی استفاده شده و به عنوان بخشی از طراحی نشان داده شده است. فضاهای قابل استفاده و طراحی شده نیز در میان این عناصر پراکنده شده اند. برای ارتباط دادن لوله های موجود با عناصر جدید، لوله های بسیار بزرگ برای ایجاد ارتباطات بصری مورد استفاده قرار گرفته اند. تجهیزات گیاهان با رنگ روشن در پس زمینه دیده می شوند و وسایل زمین بازی در میان آنها قرار دارند.
عناصر شاد و جالب در پیاده روها ذات جذاب این فضاها را نشان می دهد. در شب کل محدوده از طریق جعبه های قرمز و صندلیهای حبابی روشن شده و فضایی با جذابیت بصری به وجود می آورد.
اقلیم پکن از کمبود آب در فصلهای خشک به سیلهای سنگین در فصلهای مرطوب تغییر می کند. پایتخت چین یکی از شهرهایی است که از کمبود آب به شدت رنج می برد و واقعیت ناراحت کننده در پشت تغییر از شهری پر آب به منطقه ای است که بیش از 200 رودخانه آن فقط کمی آب دارند.
در مرکز تجاری Funmix یک سیستم مدیریت آب گنجانده شده که در سرتاسر باغ کانالهایی را پراکنده کرده است. علاوه بر گلدانهای طراحی شده برای درختان، این کانالها، تمامی آب را از سطح پیاده رو جمع آوری کرده و به درختان سایت اجازه می دهند که از آن تغذیه کنند.

مرکز خرید Funmix در پکن، تلفیقی از فضای تجاری و شهری

از مرکز تجاری به فضای تجاری

از آنجایی که خرید آنلاین هر روز در چین محبوب تر می شود، یک رقابت شدید برای فضاهای فیزیکی وجود دارد که می بایست تلاش بیشتری در عناصر درونی و بیرونی انجام دهند. بنابراین الحاق فضاهای تجاری با فضاهای عمومی، پلازاها و زمینهای بازی می توانند به خوبی عمل کنند؛ خرید دیگر فقط رفتن به داخل یک مغازه نیست بلکه یک ماجراجویی جذاب است.
منظر و سایت مرکز تجاری Funmix برگ برنده پروژه است. این پروژه به طور واضح، اتمسفری پر انرژی، شجاعانه و سرگرم کننده به وجود آورده است. این پروژه به تجربه ای فضایی برای معتادان خرید، نوجوانان بی حوصله یا مردان بی صبر تبدیل شده است که همه می توانند احساس کنند که صاحب فضا هستند و حس خوبی از زمانی که در مرکز تجاری می گذارند، داشته باشند.
اگر مصرف گرایی همچنان یکی از نیروهای اصلی در اقتصاد محلی در پکن باشد، باید این فضاها را برای عموم مفیدتر کرد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *