جستجو
Close this search box.

تاثیر نزدیکی به پارک و برنامه های تفريحی بر اضافه وزن کودکان

تحقیقی ٨ ساله در رابطه با 3173 کودک از 12 محله در جنوب كاليفرنيا حاکی از آن است كه دسترسي مناسب کودکان به پارک و برنامه های تفريح و سرگرمي باعث می شود تا بيش از ٩,٥ درصد از پسران و ٨,٣ درصد از دخترانی که "اضافه وزن" داشتند، به "وزن نرمال" برگردند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر نزدیکی به پارک و برنامه های تفريحی بر اضافه وزن کودکان

تحقیقی ٨ ساله در رابطه با 3173 کودک از 12 محله در جنوب كاليفرنيا حاکی از آن است كه دسترسي مناسب کودکان به پارک و برنامه های تفريح و سرگرمي باعث می شود تا بيش از ٩,٥ درصد از پسران و ٨,٣ درصد از دخترانی که “اضافه وزن” داشتند، به “وزن نرمال” برگردند و همچنین 2.6 درصد از پسران و ٢,١ درصد از دخترانی که “چاق” بودند، تنها “اضافه وزن” داشته باشند.  

  • وزن نرمال (شاخص توده بدنی 18.5 تا 24.9)
  • اضافه وزنی (شاخص توده بدنی بین 25 تا 29.9)
  • چاقی (شاخص توده بدنی 30 و بالاتر)

گردآوری و ارائه: صدف قانع


Source: Berhane, Kiros, Brady, Kirby, Chang, Roger, Dahmann, Nicholas, Gilliland, Frank, Jerrett, Michael, McConnell, Rob, Reynolds, Kim, Su, Jason G., Wolch, Jennifer. (2011) Childhood obesity and proximity to urban parks and recreational resources: A longitudinal cohort study. Health & Place 17, 207-214.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید. 

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *