جستجو
Close this search box.

محور پارک مرکزی شینیانگ

محور هونان در بخش مرکزی شهر شینیانگ است. این شهر مجهز به دو پارک خطی است که متقاطع هستند. در طراحی یکی از این دو محور آب نقش عنصر پیوند دهنده را دارد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

محور هونان (Hunnan) در بخش مرکزی شهر شینیانگ است. شبکه شهری مجهز به دو پارک خطی است که با یکدیگر تقاطع دارند. محدوده پروژه شامل محور پارک خطی بزرگتر است که دارای 300 متر عرض و 4 کیلومتر طول بوده و راستای شمالی – جنوبی دارد و در هم جهت با محور شهر ممنوعه شنیانگ می‌باشد. آب در همه جای این محور جاری می شود و نقش عنصر پیوند دهنده را برای طول کلی پارک دارد.

محور پارک مرکزی شینیانگ
دید از سمت دریاچه جنوبی به محور اصلی

مجموعه‌ای از تپه‌ها  که از نظر ارتفاع با هم متفاوت هستند؛ بخش شمالی پارک را پر می‌کنند. عنصر آب به صورت چشمه‌ای در بالای بلندترین تپه پدیدار شده و جریان آب به آرامی از بین تپه‌ها به سمت کانالی عریض‌تر جاری می‌شود و در بخش جنوب به دریاچه ای می‌رسد. سطح جنوبی محور دارای الگوی سنگی طبیعی است که هم به هنگام جاری شدن آب جذاب است و هم در طول دوره زمستان طولانی و سخت شنیانگ نیز جذابیت دارد.
در بخش جنوبی و در نقطه‌ای که این دو محور با یکدیگر تقاطع دارند دریاچه آبی طراحی شده که دارای امکانات متنوع و فواره های بزرگ آبی است. این پروژه در سال 2011 طراحی و در سال 2013 اجرای آن پایان یافته است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *