جستجو
Close this search box.

ادغام هندسه با طبیعت در باغ – موزه‌ ‌های Würth La Rioja

باغ - موزه‌ Würth به عنوان صحنه‌ هنرهای معاصر، بین المللی و آوانگارد قرن 21 طراحی شده است. هندسه و خطوط نامنظم طرح منظر آن برگرفته از خطوط سایت موجود است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

موزه‌ Würth در ناحیه‌ شمالی اسپانیا، حدود 15 کیلومتری شرق لاگرونو واقع شده است. این ساختمان به عنوان صحنه‌ هنرهای معاصر، بین المللی و آوانگارد قرن 21 طراحی شده است. طراحان تصمیم به ایجاد یک فضای مدرن در سطحی پایین گرفتند تا بتوانیم در مورد نتایج طراحی باغ و منظر هندسی جدید آن تامل کنیم.

ایده‌ اصلی باغ – موزه‌

پیش فرض اصلی پروژه باغ – موزه، نمایش دادن و استفاده از شرایط سایت پیشین و تبدیل آن به منظر جدیدی بوده است. برای این منظور، ساختارهای مورفولوژیکی، توپوگرافی و توپولوژی موجود مورد استفاده قرار گرفت. طراحان خطوط این طرح کلی را ردیابی کردند و توانستند یک شبکه‌ مجازی ایجاد کنند که برای طراحی عناصر خاصی از فضا استفاده می شد. به رغم آشفتگی بصری، به نظر می رسد همه چیز به خوبی سازماندهی شده است و طراحان توانستند به طراحی هندسی سایت موجود دسترسی پیدا کنند.

طبیعت هندسی

خطوط نامنظم که مرزهای سطوح مشخصی هستند، به عناصر طبیعت اشاره دارند. می توان ارتباطاتی را با اشکالی مانند شاخه ها، آبراهه ‌ها، برگها، رودخانه ها و شکافها یافت. امکان کنترل هر یک از مناطق مختلف برای ایجاد آرایشی جدید از فضا وجود داشت. این خطوط نامنظم بر توپوگرافی نیز منطبق هستند، به طوری که این خطوط گسترش می ‌یابند و باریک می‌شوند و همچنین با یکدیگر تقاطع داشته و ترکیب می‌ شوند.
سطوح و حجم متقاطع چوب با دیوارهای بتنی و مسیرهای سنگی، ریتم آرام و منزوی پوشش گیاهی را در هم شکسته و به طور همزمان، به عنوان وزنه تعادلی به شمار می ‌روند که فضا را به خوبی متعادل می‌ کنند. در نتیجه باغی به دست می ‌آید که بر اساس انتخاب تصادفی یا علایق شخصی نیست، بلکه فضایی است که همه چیز در جای خود است و تعادلی منطقی دارد.

نواحی جداگانه

طراحان منظر نه تنها یک فضای قابل استفاده بلکه یک ترکیب هماهنگ از طبیعت برای تکامل انسان ایجاد کردند. خطوط نامنظم نه تنها مسیرهای پیاده روی را ایجاد می‌کنند، بلکه به مناطق استراحت نیز تبدیل می‌شوند. هر عنصری از باغ، مانند درختان، گیاهان، سنگها و سطوح آبی، به نظر می‌رسد که با یک سرعت مشابه حرکت می‌کنند و شما با پیاده ‌روی در میان این فضا بر روی مسیر بتنی به آن پی می برید.
نوارهایی در این فضا شامل درختان و دیوارهای عمودی و بسیاری از مناطق دیگر مجزا از قبیل شاخه‌ های منشعب توری مانند و سطوحی با پوست درخت است که به زمین جنگل اشاره می‌کنند. از آنجایی که سنگریزه‌ های سفید با گذشت زمان توسط آب ساییده می‌شوند، یادآور رودخانه ‌ای هستند که گویی در این فرآیند دخیل بوده است.

ادغام هندسه با طبیعت در باغ - موزه‌ ‌های Würth La Rioja
پوشش گیاهی

پوشش گیاهی این باغ – موزه در فضاهای هندسی نامنظم انفرادی کاشته شده و گیاهان با ارتفاع کم، غالب هستند، اگر چه بوته‌ ها و درختان نیز وجود دارند. درختچه‌ ها بیشتر در نزدیکی آب و درختان در فضاهای پیرامونی رشد می‌کنند. در مورد گیاهان چند ساله، هر گونه از گیاه فضایی مجزا را پر می‌کند که قطعه زمینی با رنگ یکنواخت ایجاد می‌کند.
در میان رنگها، سایه ‌هایی به رنگ سبز، قرمز و آبی غالب هستند. بقیه فضا توسط چمن سبز تیره، پر پشت و کوتاه پوشیده شده است که پس زمینه ‌ای برای مسیر ساخته شده از بتن روشن است. چنین کنتراستی باعث می‌شود که مسیر در برابر پیش زمینه برجسته شود و بر اثر ترکیب با دیگر فضاها، همچون نوعی چهل تکه‌ رنگارنگ به نظر برسد.

مبلمان

کل ترکیب توسط اشیاء معمارانه‌ کوچک و در شب توسط بازی نور و سایه تکمیل شده است. تمامی منطقه با نیمکتها، صندلیهای تکی و سطلهای زباله مجهز شده است. این مبلمانها از بتن و چوب ساخته شده ‌اند تا ترکیبی سازگار با باقی پروژه‌ باغ – موزه‌ ساخته شود. میزها و صندلیهایی نیز بر تراس چوبی مرتفع قرار دارند. در باغ نیز عناصری مجسمه ای وجود دارند. در پایین صندلیهای تکی، چراغهایی نصب شده است که در شب جلوه زیبایی ایجاد می‌کنند؛ به ویژه در نزدیکی ورودی موزه که این صندلیها به تعداد زیادی پراکنده شده‌ اند.
علاوه بر این، تیرهای چراغ برق منفردی نیز طراحی و اجرا شدند. در تابستان فعالیتهای اجتماعی بسیاری در این محل انجام می‌شود و همچنین زمینهای بازی سازماندهی شده ‌ای برای کودکان وجود دارد که توسط مردم مورد استقبال قرار گرفته اند. علیرغم فضای نه چندان زیاد و تنوع گسترده زمین، طراحان مکانی جالب طراحی کرده‌ اند که توجه مخاطبین را جلب می‌کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *