• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
  • راهنما
    • اصول و قواعد ترجمه
    • اصول نقد اثر
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
سه‌شنبه 3 خرداد 1401
  • ورود
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی منظر صنعتی

کارخانه آبجوسازی سورلی به عنوان فضای جمعی

آرمیتا زرین حقیقینویسنده: آرمیتا زرین حقیقی
شنبه 20 آبان 1396
در منظر صنعتی
زمان مطالعه: 1 min read
A A
0
13
بازدیدها
فیسبوکتوئیترتلگرامواتساپ

کارخانه آبجوسازی سورلی در Minneapolis فقط یک فضا برای تهیه آبجو نیست؛ این فضا به دلیل دارا بودن محیطی شگفت انگیز جشنواره ای در فضای صنعتی در   حال کار، زمینه فعالیتهای فرهنگی را نیز ایجاد کرده است.

کارخانه آبجوسازی سورلی

فضای فرسوده و صنعتی بیرونی پروژه، توجه هیئت داوران جایزه AIA Minnesota را به خود جلب کرد. این پروژه تقریباً مسیر خود را به طراحی یک فضای جمعی باز کرده است. به علاوه در عین تبدیل شدن به یک برند در زمان حال، روی خواسته های آینده نیز تمرکز می کند.

کارخانه آبجوسازی سورلی به عنوان فضای جمعی

یک مفهوم چند مکانی

شرکت آبجوسازی سورلی در نزدیکی مرکز بروکلین به نهایت توانایی تولید خود رسیده بود و برای تامین نیاز مصرف کنندگان در سال 2011 تقلا می کرد. راه حل، کارخانه ای جدید بود که نه تنها نیاز محلی را برآورده می کرد، بلکه پاسخگوی گردشگران بین المللی و علاقه مندان به آبجو نیز بود. این امکانات بر اساس مفهوم چند مکانی (شبیه به معادن سنگ در سن دیگو و شراب سازی اشتیگل در اتریش) طراحی شده است که در آن مصرف کنندگان می توانند فرآیند تولید آبجو را مشاهده کنند و همچنین از محصول نهایی در سایت لذت ببرند. اما در ابتدا سورلی مجبور به غلبه بر یک مانع بزرگ بود؛ قانون ایالت متحده ساخت، فروش و سرو کردن آبجو را در همان سایت ممنوع می کرد. اعتراضات بالا گرفت، قانون اصلاح شد و “لایحه قانونی فروش مشروبات” یا “لایحه سورلی” به اجرا درآمد.

حق اتصال

محل جدید کارخانه نقش مهمی ایفا کرد، مزایای سایت را بهبود بخشید و چالش های خاصی را به سودآوری تبدیل کرد. آبجوسازی سورلی، واقع در محوطه شهرهای دوقلو در نزدیکی دانشگاه مینسوتا، از طریق یک شبکه حمل و نقل بسیار عالی سبک ریلی و بزرگراههای محلی به دیگر نقاط شهر متصل شده که عرضه، حمل و نقل و بازدید را آسان می کند.

کارخانه آبجوسازی سورلی به عنوان فضای جمعی

یک پروژه احیاء کننده سبز به سوی آینده ای پایدار

این سایت 8.3 هکتاری شامل هفت قطعه جداگانه از زمینی است که توسط شهرداریهای municipalities و St. Paul تقسیم شده است، به این معنی که قوانین و قواعد مختلفی باید مورد توجه قرار می گرفت. به علاوه این زمین یک سایت کشتزاری بود که پیش از این بسیاری از صنایع را در بر داشت که آخرین آنها یک کارخانه فرآوری سیب زمینی بود. این به این معنی است که پارک صنعتی باید دوباره پر می شد، به خصوص از آنجا که گاز خطرناک متان در حال خارج شدن از خاک بود.

معماری در معرض دید

هدف ساخت مجموعه با الهام از باغهای آبجو آلمانی، این بود که بازدیدکنندگان را با فرآیند ساخت آبجو آشنا کند، در حالی که تجربه ای جمعی، سرگرم کننده، قابل دسترس و ایمن را در عین حال که نیازهای تولیدی از یک آبجوسازی پیشرفته را رعایت می کرد، تامین کند. این سایت شامل یک آبجوسازی، باغ آبجو، سالن آبجو، سالن آبجو خصوصی و ناهار خوری است.
این ساختمان به گونه ای طراحی شده است که باریک و شبیه ماشینی دمنده باشد. این روش در معرض گذاشتن زمخت کارخانه سورلی به نحوی است که چیزی که واقعاً هست را به نمایش می گذارد و به زیبایی به نفع آن کار می کند.

کارخانه آبجوسازی سورلی به عنوان فضای جمعیفضای بیرونی با پانلهای فولادی موجدار و چوب سرو قرمز غربی، با سقفهای کم عمق و خط بام تخت که باعث می شود فضا زیبا و مدرن به نظر آید، پوشیده شده است. همانطور که استیون دویر (Steven Dwyer)، طراح اصلی AIA، توضیح می دهد: «بازدیدکنندگان قبل از ورود به ساختمان، از یک حلقه آتش بزرگ و یک طرح آبی به عنوان پیش غذای بصری و شنیداری عبور می کنند.»
کفسازی آجری بازدیدکنندگان را از پلازای ورودی به قلب مجموعه هدایت می کند. در ورودی به خانه آبجو، افراد با «معبد آبجو» روبرو می شوند؛ ردیفی از کانالهای نگهداری مخازن که الگوی آن با اضافه شدن بیشتر قرقره ها در آینده تاثیرگذارتر خواهد بود.

کارخانه آبجوسازی سورلی به عنوان فضای جمعیساختمان سه طبقه در دیواره های شیشه ای از کف تا سقف محصور شده و فرآیند فرآوری آبجو را کاملاً شفاف و قابل دیدن نموده است. برخلاف چشم اندازهای محبوب فضاهای صنعتی، سقفهای بلند، پنجره های سرتاسری در ارتفاع بالا و دستگاه های لوله های سقفی این مناطق را نورانی و وهم آلود می کنند. فضای داخلی در رنگهای قرمز، طلایی و مشکی از نام تجاری سورلی پوشیده شده است.

ایجاد لبه با بازیافت خلاق

افراد سپس به یک سالن باز آبجو هدایت می شوند. فلز سیاه و چوب سدر در سراسر سالن آبجو استفاده شده اند.  سالن توسط کارخانه آبجو، باغ آبجو و عرشه، آمفی تئاتر و فضایی آزاد، در کنج قرار گرفته است. میز غذای رسمی رستوران آبجو (Brewer)، از سطح بالا بر سالن، پیش کار، اتفاقات و محدوده بار مشرف است. یک عرشه مجاور در کنار باغ به عنوان فضای تعاملی کار می کند.

کارخانه آبجوسازی سورلی به عنوان فضای جمعی
معماران HGA و طراحان داخلی، مواد فرسوده را به عناصر نوآورانه تبدیل می کنند که برای این آبجوسازی لبه ای ایجاد می کند. دال های بتنی اکسپوز به عنوان دیواره های نگهدارنده شکل گرفتند. فولاد، شیشه و چوب بازیافت شده از درختان به میز و پانلهای فلزی تبدیل شده و بطریهای پلاستیکی بازیافت شده تبدیل به صندلی شدند.

بکارگیری منظر به عنوان خالق عناصر شگفت آور

باغ آبجو با مجموعه ای از دیوارهای گابیون و حجاری متراکم از چوبهای سدر قرمز احاطه شده است که می تواند به سه بخش کوچکتر تقسیم شود و به بازدیدکنندگان امکان می دهد چندین انتخاب را با توجه به خلق و خوی خود داشته باشند. بیشه، همانطور که از اسم آن پیداست، یک جنگل از درختان لالکی  و توت در اطراف منطقه انعطاف پذیر برای نشستن به دور گودال آتش است. این فضا یادآور یک اردوگاه است.
این باغ از اشکال متعدد زمین، گودالهای آتش فشانی، نقاط کانونی غیر رسمی و گیاهان چند ساله تشکیل شده است که با هم یک ترکیب را تشکیل می دهند و یادآور یک نقاشی انتزاعی است. باغ آبجو به عنوان یک کل، دارای حس رمز و راز در اطراف خود است که به نوعی محرک حس کنجکاوی است.
از روزی که مجموعه افتتاح شد، مشتری فضا را از آن خود کرد. طراحی مجموعه، سازماندهی فضاهای مختلف، از محدوده گفتگوهای یک به یک گرفته تا مجموعه عناصر جامعه را شامل می شود. هر کدام از اینها هم به لحاظ استراتژیک با مردم ارتباط دارند و هم با ارتباطات بین این عناصر فردی، آبجوسازی سورلی ترکیبی تمام عیار شده که ارزش دیدن را دارد.

منبع: +

برچسب ها: آبجوسازیسورلیفعالیتهای فرهنگیمنظر
نوشته قبلی

ویلیام ورستر

نوشته‌ی بعدی

درک نادرست از منظر باغ به وسیله عناصر زنده موجود

آرمیتا زرین حقیقی

آرمیتا زرین حقیقی

دانشجوی کارشناسی ارشد معماری منظر دانشگاه شهید بهشتی

مطالب مرتبط

دلایل محبوبیت احیای مناظر صنعتی
منظر صنعتی

دلایل محبوبیت احیای مناظر صنعتی

نویسنده: نسترن رضوی
شنبه 24 مهر 1400
0
54

ایجاد فضاهای شهری، جاذبه توریستی، فرصتهای جدید اقتصادی، اکولوژیکی و طراحی از پتانسیلهای مناظر صنعتی هستند که دلیل محبوبیت کار با آنها در بین معماران منظر است.

ادامه مطلب
افنباچر هافن؛ از یک بندر صنعتی آلوده تا رودخانه ای محیط زیستی

افنباچر هافن؛ از یک بندر صنعتی آلوده تا رودخانه ای محیط زیستی

شنبه 21 اردیبهشت 1398
54
باغ معدن سنگ در قلب باغ گیاهشناسی شانگهای

باغ معدن سنگ در قلب باغ گیاهشناسی شانگهای

شنبه 23 تیر 1397
66
جایگاه منطقه آزاد در وضعیت اقتصادی و فرهنگی مردم بومی چابهار

جایگاه منطقه آزاد در وضعیت اقتصادی و فرهنگی مردم بومی چابهار

جمعه 4 خرداد 1397
44
سایتهای صنعتی پیشرفته که تبدیل به مناظر خیره کننده شدند

سایتهای صنعتی پیشرفته که تبدیل به مناظر خیره کننده شدند

شنبه 4 فروردین 1397
99
نوشته‌ی بعدی
درک نادرست از منظر باغ به وسیله عناصر زنده موجود

درک نادرست از منظر باغ به وسیله عناصر زنده موجود

خانه ای با بام شیبدار

خانه ای با بام شیبدار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برتر

  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین مطالب
خواص و کاربردهای اکوبورد؛ محصولی از پوست نارگیل

خواص و کاربردهای اکوبورد؛ محصولی از پوست نارگیل

یکشنبه 20 مهر 1399
بازیافت ته سیگار در آجرهای خشتی

بازیافت ته سیگار در آجرهای خشتی

پنج‌شنبه 21 فروردین 1399
تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

یکشنبه 12 آذر 1396
برخی از معماران پیشرو حوزه پایداری در عصر حاضر

برخی از معماران پیشرو حوزه پایداری در عصر حاضر

شنبه 7 اسفند 1395
نگاهی به مراسم نخل ­گردانی و نقش آن در منظر آیینی

نگاهی به مراسم نخل ­گردانی و نقش آن در منظر آیینی

5
پروژه های برتر شهری در جهان

پروژه های برتر شهری در جهان

4
تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

4
شناخت آیین و اساطیر در منطقه سیستان و بلوچستان

شناخت آیین و اساطیر در منطقه سیستان و بلوچستان

4
نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس، منظرموقت انسان ساخت در مناطق خشک با مصالح خشک

نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس

شنبه 20 آذر 1400
تفکیک ناپذیری منظر آسمان و زمین از یکدیگر

تفکیک ناپذیری منظر آسمان و زمین از یکدیگر

پنج‌شنبه 20 آبان 1400
کاربرد مس پتینه شده در معماری منظر

کاربرد مس پتینه شده در معماری منظر

دوشنبه 17 آبان 1400
والتر هوود

والتر هوود

جمعه 14 آبان 1400

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما نزد معمارمنظر محفوظ بوده و در اختیار شخص دیگری قرار نخواهد گرفت. ممکن است ایمیل های خبرنامه در پوشه اسپم ایمیل شما قرار بگیرند.

درباره ما

معمارمنظر

جستاری بر منظر، شهرسازی و معماری

استفاده از مطالب وب سایت معمارمنظر در فعالیتهای پژوهشی با ذکر منبع بلامانع است.

ما در شبکه های اجتماعی

  • 2.3k دنبال کننده

هیئت تحریریه

  • آمنه دانشمند
  • عاطفه کریمی
  • فائزه کاویانی
  • فاطمه طورچی مقدم
  • فاطمه زرینه زاد
  • لیلا جهانگیری
  • مهدی فاطمی

مجوزها

logo-samandehi

پشتیبانی

پشتیبانی دامنه: طلاهاست

پشتیبانی هاست: سون هاست

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم