جستجو
Close this search box.

دلایلی برای انتخاب شغل در حوزه معماری منظر

به دلیل آموزش در بازه‌ وسیعی از توانایی هایی که هنر و علم را در هم می‌آمیزد، فرصتهای بیشماری برای معماران منظر به عنوان شغل وجود دارد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

همانطور که ما به سمت آینده‌ای پایدار و نیاز به منابع کارآمد از نظر انرژی پیش می‌رویم، معماری منظر به کلیدی برای آینده‌ طراحی تبدیل شده است. به دلیل آموزش دیدن بازه‌ وسیعی از تواناییهایی که هنر و علم را در هم می‌آمیزد، فرصتهای بیشماری برای معماران منظر وجود دارد. معماران منظر با دیدی خلاق و با آگاهی از محیط، برای ارتقای زندگی روزمره طراحی می‌کنند. اگر هنوز شک دارید که معماری منظر برای شما مناسب است یا نیاز به اطمینان بیشتری دارید که در مسیر درستی قرار گرفته اید، این 10 دلیل شما را از انتخاب معماری منظر به عنوان شغل مطمئن‌تر خواهد کرد.

شغلی در حوزه‌ معماری منظر
مسیر خلاقانه شغلی

خلاقیت ما را به فکر و کار بدون مرز، ایجاد راه‌حلهای بی شمار و تفکر سازنده‌تر تشویق می‌کند. طراحی خوب پیش از پیدا کردن بهترین راه‌حل نیاز به خلاقیت، فکر و راه‌حلهای زیاد دارد. به عنوان یک معمارمنظر شما ذهن خلاق خود را در تمام مراحل شغل‌تان فعال نگه خواهید داشت. برای تقویت خلاقیت، معماران منظر با یکدیگر و حتی با سایر حوزه‌های طراحی مانند معماری و مهندسی همکاری می‌کنند که این کار مزیت ایده‌های متعدد و متفاوت را اضافه می‌کند.

دلایلی برای انتخاب شغل در حوزه معماری منظر

چند عملکردی بودن

از طراحی شهری تا منظر داخلی، معماران منظر با بازه‌ای گسترده از دانش تعلیم دیده‌اند که به آنها فرصتهای شغلی متعدد و متنوعی می‌دهد. طراحی تنها جنبه مهم معماری منظر نیست. تحقیق، تحلیل داده‌ها، برنامه‌ریزی و مدیریت، علاوه بر مسائل مربوط به زیبایی‌شناسی همه قسمتهای مهمی از این حرفه هستند.
به عنوان یک معمار منظر، شما می‌توانید خودتان را در حال فعالیت در هر کدام از این حوزه‌ها تصور کنید؛ پارکها و مراکز تفریحی، طراحی شهری، طراحی مسکونی، خدماتی و تفریحی، محوطه‌های آموزشی، باغهای شفابخش، حفظ حیات وحش، نگهداری، حفاظت تاریخی، طراحی تجاری، هنر زمینی، منظر داخلی، یادمانها و بسیاری موارد دیگر.

دلایلی برای انتخاب شغل در حوزه معماری منظر

تنوع ابزار

معماران منظر تقریباً از تمام اشکال ابزارهای خلاقانه استفاده می‌کنند، از طراحی توسط دست تا ارائه‌های دیجیتال. چه در کار با دستانتان توانا باشید یا با ماوس کامپیوتر، فرصت برای ارائه تمام تواناییهای هنرمندانه وجود دارد.

دلایلی برای انتخاب شغل در حوزه معماری منظر

طراحی برای زندگی سالمتر

در مقدمه آیین‌نامه اخلاق زیست محیطی جامعه آمریکایی معماران منظر (ASLA) بیان شده است که اعضای جامعه آمریکایی معماران منظر باید هر تلاشی را در حوزه تاثیر خود انجام دهند تا یکپارچگی حیات پایدار منظر برای تمام موجودات زنده را بهبود بخشند، به آن احترام بگذارند و آن را مرمت کنند. معماران منظر نه تنها برای ایجاد فضاهای جذاب، بلکه به وجود آوردن محیط زیست سالمتر برای عموم کوشش می‌کنند.
مطالعه پیتر جیمز در مورد ارتباط سبزینگی و میزان مرگ و میر در یک مطالعه گروهی در سطح ملی درباره زنان، مثالی خوبی در این مورد است. در دیدگاههای سلامت محیطی، آنها سبزینگی محیط ‌های مسکونی و نرخ مرگ و میر را به هم ارتباط دادند. آنها میانگین تجمعی سبزینگی فصلی را اطراف محل زندگی 108630 زن بر پایه‌ی داده‌های مطالعه گروهی درباره سلامت پرستاران در ایالات متحده و تصاویر ماهواره‌ای از شاخص نرمال‌شده تفاوت پوشش گیاهی، پیدا کردند.
سپس این زنان را با توجه میزان گیاهانی که اطراف خانه‎‌شان را احاطه کرده‌ است به گروه‌هایی تقسیم کردند. بعد از ثبت 8604 مرگ بین سالهای 2000 تا 2008 آنها دریافتند که زنانی که در فضاهای احاطه شده توسط گیاهان بیشتر زندگی می‌کنند 12% مرگ کمتری نسبت به افراد مشابه در محوطه‌هایی با گیاهان کمتر دارند. گفته شده است که طراحی فضاهای خارجی بهتر، زندگیها را به شرایط بهتر و طولانی‌تر ارتقا می‌دهد.

دلایلی برای انتخاب شغل در حوزه معماری منظر

طراحی با المانهای طبیعی

استفاده از گیاهان به عنوان مواد، معماری منظر را از سایر حوزه‌های طراحی متفاوت می‌کند، چون ترکیبهای آن بی شمار هستند. انتخاب مواد علاوه بر زیبایی‌شناسی بر پایه‌ تاثیر محیط هم هست. معماران منظر چیزی را که طبیعی است و راه‌حلهای طراحی که هم خلاقانه و هم از نظر زیست محیطی سودآور است را انتخاب می‌کنند.

حفاظت تاریخی

تجربه فرهنگی از یک فضا ریشه‌های عمیقی در تاریخ آن دارد. حفاظت از آن تاریخ در زنده نگه داشتن فرهنگ جامعه بسیار مهم است. معماران منظر به واسطه‌ هر پروژه، تحقیق عمیقی درباره تاریخ سایت خود انجام می‌دهند و مطمئن می‌شوند چیزی پشت سر رها نشود و به دقت شرح داده شود.

دلایلی برای انتخاب شغل در حوزه معماری منظر

حفاظت از حیات وحش

برای دوستداران حیوانات، حفاظت و مراقبت از حیات وحش بخشی مهم از معماری منظر است. نه تنها در پروژه‌های محافظت از حیات وحش بلکه تقریباً در تمام پروژه‌ها، معماران منظر از شیوه‌های طراحی حفاظتی، ترکیبهای گیاهی ملاحظه شده و تحقیق بسیار برای محافظت و ایجاد محل سکونت حیات وحش استفاده می‌کنند.

دلایلی برای انتخاب شغل در حوزه معماری منظر

طراحی پایدار

از آنجایی که تغییر اقلیم همین حالا هم آغاز شده است، این که طراحی باید با آن هماهنگ شود به موضوع مهمی تبدیل شده است. معماران منظر قصد دارند که با استفاده از راهکارهای پایدار، با تغییر اقلیم مبارزه کنند و راهکارهایی زیست ‌محیطی که برای سالها پایدار هستند را تولید کنند. راه‌حلهای پایدار که معماران منظر طراحی می‌کنند شامل بامهای سبز، مدیریت آبهای سیلابی، جمع‌آوری آب باران، باغهای بارانی و … می شود.

دلایلی برای انتخاب شغل در حوزه معماری منظر

درگیر کردن جامعه

معماران منظر طراحیهای مردم محور انجام می‌دهندکه با جامعه تعامل برقرار می‌کند و تجربیات آنها را بهبود می‌بخشد. معماران منظر معمولاً درگیر جلسات شورای شهر و نظرسنجی‌های عمومی هستند تا دریابند که جامعه واقعاً چه چیزی را می‌خواهد و نیاز دارد. این موضوع به شما فرصتی می‌دهد تا درگیر جامعه باشید و بر تجربیات آنها از محیط خارج خانه تاثیر بگذارید.

دلایلی برای انتخاب شغل در حوزه معماری منظر

مرتبط بودن با همه

ز لحظه ‌ای که شما از در خانه خارج می‌شوید، در حال تجربه‌ معماری منظر هستید. برخی از خاطره‌ انگیزترین تجربیات ما مربوط به یک مکان یا منظر خاص در خارج از خانه هستند. این موضوع فراتر از طراحی فضاها است، بلکه طراحی فضاهای تجربی است که تمام مردم از هر نطقه‌ دنیا می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

چالش شغلی در حوزه معماری منظر

معماری منظر هنر و علم را ترکیب می‌کند تا نه تنها محیط‌ زیست، بلکه زندگی روزمره را بهبود بخشد. شما این فرصت را دارید که بر تجربه‌ جهان از فضاهای خارجی به عنوان یک معمارمنظر تاثیر بگذارید و راهها و فضاهای بی ‌شماری برای انجام این کار وجود دارد. این تنها به شما بستگی دارد.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *