جستجو
Close this search box.

چگونگی تغییر دیدگاه هنگام تحصیل در رشته معماری منظر

این مطلب با هدف جذب مردم در حرفه معماری منظر تهیه شده و به طور ساده، حسی از چگونگی تفسیر معماران منظر در سرتاسر دنیا را ارائه می دهد تا درک مناسبی حاصل شود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

با وجود افزایش دامنه و ارتباطات معماری منظر در جامعه قرن 21، این رشته همچنان به عنوان حرفه ای تا حد زیاد شناخته نشده عمل می کند. معماری منظر، اجتماعی از مردم را به فراگیری این رشته فرا می خواند و اغلب اوقات بعدها در زندگی توسط افرادی با پیشینه های متفاوت در حال گسترش است. تعداد زیادی نکته در یافتن و پاسخ دادن به طبیعت و ساخت محیط زیست به طور روزانه به عنوان یک تمرین برای دانشجوی معماری منظر وجود دارند که می تواند انجام دهد.
این مطلب با هدف جذب شدن مردم در این حرفه تهیه شده و به طور ساده حسی از چگونگی تفسیر معماران منظر در سرتاسر دنیا برای خوانندگان ارائه می دهد تا درک مناسبی از معماران منظر داشته باشند.

درک جهان به صورت بصری

حرکت در میان بافت شهری به یک تجربه و احساس تبدیل شده است و اگر شما تمایل به مشاهده و کشف کردن داشته باشید، بینشهای فراوانی را به شما پیشنهاد می کند.
با گذر از کار دانشجویی (به صورت نظری و اغلب در مقیاس بزرگ) و حرکت به سوی دنیای واقعی، طرح اجرا شده یک حرکت لذتبخش را مهیا می کند، تا شما بتوانید خودتان را با محیط اطراف هماهنگ نمایید و نحوه قرارگیری لایه به لایه و بخش به بخش محیط فیزیکی و جزئیات چگونگی ترکیب دو ماده، نوعی از مصالح ساختمانی و یک بتن نهایی را درک نمایید. برای مثال میدان بیکمن که توسط جیمز کورنر فیلد اجرا شده است.
اینها و خیلی از موارد دیگر که به طور روزانه با آن روبرو هستیم، سطحی از توجهات است که باعث می شود به عنوان یک دانشجوی منظر احساس خوشایندی داشته باشید.
نگاهی به طبیعت ساخته شده موجب می گردد تا درباره مواد خام بر آمده از زمین و مکانی که آنها شکل گرفته اند؛ ماهیت شن، بتن، فولاد و چوب که محیط ساخته شده را در بر گرفته اند، تفکر کنیم. همانگونه که شاهد گسترش شهرنشینی هستیم، عده ای از مردم در بخشهای بزرگتر در پی حذف مناظر برای استخراج و بهره برداری از چنین موادی هستند.

چگونگی تغییر دیدگاه هنگام تحصیل در رشته معماری منظر

پی بردن به اهمیت گیاهان

در دانشگاه واحدهای مربوط به گیاهشناسی خیلی کم است. در طول دوران تحصیل بر روی گیاهان و به طور جدی تر در باغبانی مطالعه خواهید داشت. مهارت در باغبانی جایگزین مناسبی برای نمایش ظاهری و علم تئوری آن است. یادگیری گیاهان بومی موجود در منطقه زندگیتان و تجربه چگونگی بکار بردن آنها، چرخه زندگی گیاهان و عملکرد زیست محیطی موجود در آنها مبحث بسیار مهمی است که باید آموخت.
کسب دانش درباره گیاهان امری است ضروری که شما آنرا به سرعت کشف خواهید کرد. برای اینکار، به طور معمول از هر پوشش گیاهی، درختچه، یا درختی که به نظرتان جالب می آید تصویر تهیه کرده و تلاش کنید هنگام  جستجو در سایت گیاهشناسی، از افراد و یا ارگانهای محلی به ویژه حومه شهر که حوزه کاری آنها با گیاه است، اطلاعاتی را به دست آورید و این شروعی است تا بتوان در یک روند تفکیکی آنها را شناسایی کنید. روش بعدی این است که گونه هایی که در ذهنتان است و بیشترین جستجو را در بر می گیرد، در دفترچه ای طراحی و برچسب شوند تا بتوانید آنها را توصیف کنید.

چگونگی تغییر دیدگاه هنگام تحصیل در رشته معماری منظر

چگونگی تغییر دیدگاه هنگام تحصیل در رشته معماری منظر

بررسی زمین

با مشاهده تپه ها، دره ها و دامنه ها، خطوطی را می بینم. این روشی جهت یادگیری و درک منظر در میان سرنخ های بصری طبیعت و فرهنگ است و یک مثال کامل از تفسیر زمین است که در ذهن یک معمار منظر اتفاق می افتد. او ساختار و طبیعت موجود در جهان را به روش پیمایشی بررسی می کند.

چگونگی تغییر دیدگاه هنگام تحصیل در رشته معماری منظربنابراین نقاط قوت تمرین معماری منظر، وجود مهارت در شیب بندی و زهکشی است که در زمینه توسعه یک امر ضروری محسوب می شود. توانایی در تجسم اشکال و خطوط زمین مباحث مهمی هستند که در کتابها قید شده اند.

تاثیر دید مردمی بیشتر از همیشه

مشاهدات مردمی روش بسیار مناسبی برای سپری کردن زمان در فضای عمومی است. البته، نه تنها معماران منظر ، بلکه مردم عامه نیز تمایل دارند نظاره گر منظر شهری و زندگی عمومی باشند. با این حال، معمار منظر، ویژگیهای فردی و جمعی را جمع آوری و هماهنگ می کند و برای تجزیه و تحلیل فضای مردمی، فضای فعال یا متروکه و یا فضای محلی استفاده می شوند.
یان گل یکی از بزرگترین طرفداران ارتقاء کیفیت شهری و پیاده راهها است. لبه های حفره ای، کشش خاصی برای جذب مخاطب ایجاد می نماید که به عنوان ” اثر لبه” شناخته شده است.

چگونگی تغییر دیدگاه هنگام تحصیل در رشته معماری منظر

درکی از گذشته، حال و آینده

به ندرت سایتی به صورت تخت سنگ خالی با لبه های منظم می توان یافت که عاری از لایه ها و نشانه های تاریخی باشد. تفکرات بسیاری درباره چگونگی پیدایش و توسعه فضاها وجود دارد که درکی را از وضعیتهای گذشته و حال، به تصویر می کشد که خود به عنوان بخش فریبنده معماری منظر به شمار می رود. در نتیجه با حرکت به سوی آینده و فعل و انفعالات یک مقطع خاص تخمین هایی زده می شود. به عنوان فردی از این جامعه، در می یابید که شما می توانید “زبان منظر” (آنا ویستون اسپیرن)، که بسیار فصیح است را با سبک و شیوه منحصربفرد خودتان، بدون هیچگونه ناتوانی در روند کار و با کنجکاوی کردن در پاسخ به سوالات، توسعه بدهید. کنجکاوی کلید حل معما است.

چگونگی تغییر دیدگاه هنگام تحصیل در رشته معماری منظرگرایشهای عمومی معماران منظر اغلب انحطاط اصلی این رشته در نظر گرفته می شوند؛ در صورتی که آنها ابزاری بسیار مهم برای ادامه دادن اهداف بزرگتر به شمار می روند. این پنج مورد نکاتی هستند که در روشهای یک معمار منظر تغییرات می دهند و در حقیقت یک راه بسیار خاص از دیدن و دانستن است.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *