جستجو
Close this search box.

استخر روی بام در خانه ای با طرح Y شکل

خانه Y شکل بالاتر از ساختمانهای مجاور ساخته شده تا دید ساکنان به مناظر اطراف فراهم شود. فرم آن چارچوبی برای استخر در بام و تراسی آفتابگیر را فراهم کرده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

شرکت MVRDV با همکاری شرکتِ معمارانِ KAI خانه ای مسکونی Y شکل در شمال شرقی تاینان در تایوان طراحی کرده است. این خانه مسکونی که به نام Y شناخته می شود با مساحت 330 مترمربع به عنوان بنایی برجسته به طرح منطقه مسکونی جدید اضافه شده است. هدف از توسعه این منطقه مسکونی ایجاد مکانی دنج و خلوت برای آخر هفته های کارگران شهر است.
طرح ویلا به عنوان فضایی با طرحِ آینده گرایانه برای گریز از شهر طراحی شده و 40 دقیقه فاصله از شهر تاینان و دریا دارد. فرم خاص Y شکلِ این خانه، نتیجه تصمیمات مختلف در رابطه با طرح این بنا بوده است. این بنا در سطحی بالاتر از ساختمانهای همجوارش ساخته شده است تا دید ساکنان به مناظر اطراف بدون هیچ مانعی فراهم گردد. فرم بنا در بالا گسترش یافته است تا فضاهای مشترک خانه همچون اتاق نشیمن و غذاخوری را در خود جای دهد. در ضمن این فرم، چارچوبی برای ایجاد استخری در بام و همچنین تراسی آفتابگیر را فراهم کرده است.
استخر روی بام در خانه ای با طرح Y شکلعلاوه بر این، با بالا بردن فضاهای اصلی خانه به سمت آسمان، ساختمان کمترین فضا را اشغال کرده است و استخر آبی که به وسیله باغی احاطه شده را در خود جای داده است. مجموعه ای از راه پله های سنگی که مطابق با اصول فنگ شویی جانمایی شده اند ساکنان را به در اصلی خانه هدایت کرده تا به راحتی به صورت دسته جمعی از اتومبیل به خانه دسترسی داشته باشند.
درون خانه، باغ چای در طبقه همکف برای مهمانان در نظر گرفته شده است. طبقه بعدی، اتاقهای خواب شامل یک اتاق خواب اصلی، دو اتاق خواب برای کودکان و همچنین یک اتاق خواب برای مهمان را در بر گرفته است. در سطح بالایی فرم Y شکل، اتاق نشیمن در کنار آشپزخانه طراحی و با دیوارهای شیبدار احاطه شده است که فضایی برای نشستن و همچنین قفسه کتاب فراهم می کند. پلکانها و آسانسور برای دسترسی بین طبقات مختلف خانه طراحی شده است. علاوه بر اینها یک پلکان اضافی نیز برای راه یافتن به سولاریوم و استخر روی بام در نظر گرفته شده است.
گروهی از پنجره های بزرگ و مدور، حفره هایی در پوسته بتنی بنا ایجاد کرده تا نور و روشنایی فضاهای داخلی را بدون اینکه خللی در فرم کلی بنا ایجاد کند، تامین نماید. حفره ها تا بالای بام و همچنین درون استخر بام ادامه یافته اند تا فضای نشیمن را از لحاظ روشنایی تامین کرده و درخشش آفتاب از طریق حفره ها به این فضاها راه یابد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *