جستجو
Close this search box.

برج River Beech، بلندترین برج چوبی تاکنون

برج چوبی از یک شبکه مورب خارجی استفاده می کند تا از استحکام محوری چوب بهره برده و بارهای عمودی و جانبی از طریق شبکه بندی خارجی و بادبندهای داخلی توزیع شوند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

به عنوان بخشی از نقشه جامع در کنار رودخانه شیکاکو، برج River Beech به عنوان یک ساختمان بلند مسکونی در صورت ساخته شدن بلندترین ساختمان چوبی تا به امروز خواهد بود. تیمی که برای ساخت پروژه ساحل رودخانه همکاری می کنند شامل معماران پرکینز و یل، مهندسان تورنتون توماستی و دانشگاه کمبریج است. در حال حاضر تیم حرفه ای و دانشگاهی مشغول طرح مفهومی بوده و تیم پروژه اعلام کرده است که طرح همزمان با فازهای نهایی نقشه جامع، نهایی می شود.
این تیم باور دارد در آینده آنها قادر خواهند بود به ارتفاعات بسیار بیشتری نسبت به ساختمانهای چوبی و استفاده از مواد چوبی واقعی و تجاری فعلی دست یابند. طرحهای فعلی پیشنهادی آسمانخراشها حدود 30 تا 40 طبقه دارند؛ مانند برج مسکونی 34 طبقه سی.اف مولر و دینل جانسون که قرار است تا سال 2023 در استکهلم تکمیل شود. SOM طی پروژه تحقیقاتی برجهای چوبی سیستمی را ارائه کرده است که امکان ساخت ساختمان 42 طبقه چوبی را نشان می دهد. اقامتگاه دانشجویی 18 طبقه معماران اکتون استری در ونکوور و آپارتمان مسکونی 10 طبقه Forte در ملبورن نیز از این دسته از ساختمانها در حال ساخت هستند.
برج River Beech، بلندترین برج چوبی تاکنوناز نظر ساختاری، ساختمانهای موجود با استفاده از سیستم ترکیبی از چوبهای مهندسی شده (لمینت و گلولام) و بتن (عموماً در مرکز) به بلندای مورد نظر می رسند. مدل ساخت و ساز مایکل گرین تفاوت اندکی با این سیستم، تحت عنوان “یافتن جنگل از طریق درختان” دارای هسته های چوبی و ورقه های چوبی در کف و سیمهای فولادی است. با توجه به اینکه فولاد قابلیت انعطاف بیشتری در مقایسه با چوب دارد، این سیمها قادر هستند سازه را تحت بارهای جانبی شدید مانند زلزه و بادهای قوی حفظ کنند.
با این حال تیم River Beech از یک سیستم کاملاً متفاوت استفاده کرده و از این نوآوری به عنوان کلید موفقیت در دستیابی به ارتفاعات بیشتر در ساختمانهای چوبی استفاده می کنند. این سیستم از یک شبکه مورب خارجی استفاده می کند تا از مزیت استحکام محوری چوب بهره گرفته شود. بارهای عمودی و جانبی از طریق شبکه بندی خارجی و بادبندهای داخلی که مرکز ساختمان را احاطه کرده اند به صورت کارا بر روی اجزای چوبی مختلف توزیع می شوند. این برج مفهومی 80 طبقه، 300 واحد دوبلکس و فضاهای چندین طبقه عمومی را فراهم می کند. اشتراک فضاهای خصوصی و عمومی در ساختمانی بدون کربن چشم انداز تیم طراحی که “انطباق مسائل پایداری و اجتماعی بر توسعه” است را نشان می دهد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *