جستجو
Close this search box.

طراحی فنی چالش برانگیز پارک گرارود

پارک گرارود امکاناتی جهت ورزش، بازی، تفریح و سرگرمی جوانان و زمینه ای برقراری تعاملات اجتماعی و فعالیتهای فرهنگی برای اقشار مختلف محله را فراهم می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پارک گرارود (Grorudparken) یکی از چهار پارک محله ای جدید در شهر گرودالن (Groruddalen) است. این پارک امکاناتی جهت ورزش کردن، بازی، تفریح و سرگرمی، برنامه هایی برای جوانان و زمینه ای برقراری تعاملات اجتماعی و فعالیتهای فرهنگی برای اقشار مختلف محله را فراهم می کند. شرکت لینک لنداسکپ (LINK Landskap)، معماری منظر پروژه را زیر نظر کمیسیونی از حوزه آب و فاضلاب و چندین حوزه شهرداری اسلو (Oslo) انجام داده است. کار برنامه ریزی و طراحی پارک در پائیز 2009 شروع شد.
طراحی فنی چالش برانگیز پارک گراروداین پروژه به واسطه گرارودپارکن، یک پیاده راه تفریحی و چشم اندازی دائمی از لیلومارکا (Lillomarka) فراهم کرده که از میان آبشار لیرفسن (Leirfossen) و هولاکوکا (Hølakøkka) می گذرد. رود آلنا عنصر مرکزی در مجموعه است که آثار باستانی و تاریخی- فرهنگی موجود را با تجربه جدیدی از منظر ادغام کرده است. همچنین دسترسی بصری و فیزیکی به رودخانه را نیز تسهیل کرده است.
این پروژه از لحاظ فنی چالش برانگیز بود. مسائلی مربوط به کاهش سیلاب، طوفانهای سیل آسا، مدیریت و تصفیه هرز آبها همراه با پاکسازی مواد آلوده زیر سطحی محدوده در طول فرآیند طراحی حائز اهمیت بودند. طراحان با چندین مشاور راجع به مسائلی چون مدیریت طوفانهای سیل آسا، مباحث آب، برق و زمین شناسی همکاری کرده اند.
دسترسی و امنیت مردم به شدت مستلزم نورپردازی فضای باز پروژه بود. طراحان با همکاری شرکت نورپردازی ای اف (AF) نقشی مهم در توسعه کانسپت نورپردازی این سایت ایفا کردند و فضایی هیجان انگیز و هویت بخش برای پارک خلق شد. همکاری با دفاتر شهرداری و مناطق شهری مختلف، بخش مهمی از طراحی و ساخت پارک گرارود بود و این همکاری نتایج هیجان انگیزی را به همراه داشته است.
طراحی فنی چالش برانگیز پارک گرارودبهبود کیفیت آب در گرارودامن به واسطه روشها و تکنیکهای مختلف پاکسازی از طریق خاک، بخش مهم نقش طراح در این پروژه بود. پارک گرارود یک طرح آزمایشی شامل گیاه پالایی در نروژ بوده (فرآیندی دو تا سه ساله که آلاینده های خاک را  توسط گیاهان محدود می کردند)، تا انتشار کربن با حمل خاک به بیرون از سایت جهت اصلاح آن کاهش یابد. طوفانهای سیل آسای بندر تروندهایم (Trondheimsveien) و مناطق اطراف آن قبل از اینکه به رودخانه آلنا و گرودامن سرریز شوند، توسط دریاچه زیست محیطی پاک می شوند. کیفیت آب به عنوان نتیجه مستقیم پایان پروژه، به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *