جستجو
Close this search box.

محوطه جدید دانشگاه سنترو، طراحی مرتبط با فضای شهری

در یکی از شلوغ ترین خیابانهای مکزیکو سیتی، محوطه دانشگاه سنترو دارای مجموعه ساختمانی چند عملکردی است که در تعامل با خیابانها به عنوان فضای شهری عمل می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در یکی از شلوغ ترین خیابانهای مکزیکو سیتی (Avenida Constituyentes) محوطه جدید دانشگاه سنترو دارای یک مجموعه ساختمانی چند عملکردی متشکل از چهار حجم بر روی زمین و سه طبقه پارکینگ زیرزمین است. این ساختمان جدید با مساحت 78740 فوت مربع دارای تاییده لید پلاتینیوم شامل فضاهای عمومی، استودیو، فضای مطالعه، گالری هنری، سالنی با ظرفیت 400 نفر ، دانشکده و دفاتر اداری می باشد. حجمهای روی زمین برای خلق فضای جدید مرکزی پویا و امکانات گسترده موردنیاز برای طراحی دانشگاه ارتباطات ، لایه بندی و با یکدیگر مرتبط گشته اند.
ساختمان A با شش طبقه در پشت استودیو و کافه تریا واقع شده است. دفاتر اداری، سالن نمایش فیلم با ارتفاعی دو برابر و پنج اتاق نمایش در ساختمان سه طبقه  Cکه در مقابل مجتمع است، قرار دارد که به عنوان نما در خدمت خیابان و نقطه ورودی اصلی به سمت محوطه است. ساختمان B عمود بر ساختمان A و C است. این ساختمان چهار طبقه دارای فضای مدیا تک همراه با سالن مطالعه و گالری هنر است. در آخر ساختمان D با یک پله دو طرفه گسترده 40 فوتی که زیر آن سالن مرتفع نمایش فیلم  و اسنک بار قرار دارد، واقع است.

محوطه جدید دانشگاه سنترو، طراحی مرتبط با فضای شهری

همپوشانی و ترکیب بندی حجمی مجموعه یک حیاط بی سر وصدا در مرکز محوطه ایجاد می کند که هدف آن تقویت حس گشایشی دور از  سر و صدا و ترافیک بصری از سمت خیابان است. نمای ساختمانهای اطراف حیاط، فضای پیشنهادی مناسبی برای نمایشگاههای دانشجوی  ساختهاست. نحوه قرار گیری فضای جمعی مانند مدیا تک و سالن مطالعه به طور هدفمند به صورتی است که دید مناسبی به حیاط داخلی به مساحت7000 مترمربع و پارک Chapultepec در نزدیکی آنجا که یکی از بزرگترین پارکهای آمریکای لاتین است، دارد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *