جستجو
Close this search box.

برج شانگهای گروه معماری Gensler، بهترین ساختمان بلند سال 2016

برج شانگهای گروه معماری جنسلر (gensler) اولين مسكن واقعی با نمای دو پوسته بر روی یک آسمانخراش در جهان است كه به خاطر معماری سبز برج قابل توجه است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

انجمن ساختمانهاي بلند و مسكن شهري (CTBUH) پروژه برج شانگهاي گروه معماري جنسلر (gensler) را با استناد به “طراحي خلاقانه در معماري سنتي شانگهاي” بهترين ساختمان بلند سال ٢٠١٦ سراسر جهان ناميد. طراحی برج شانگهای، بلندترین ساختمان چین، برگرفته از ایده شیکومن (shikumen)، یک سبک خانه سازی بومی است که فضای داخلی و خارجی را در فضای میانی منحصربفرد خود، در بین دو لایه پوسته نمای ساختمان با هم ترکیب کرده است.برج شانگهای گروه معماری Gensler، بهترین ساختمان بلند سال 2016

هیئت داوران همچنین ساختمان را به خاطر “طراحی پایدار” آن که با استفاده از تکنیکهای مدل سازی فرمهای پیشرفته، منجر به کاهش بارگزاری باد تا 24 درصد شده، تمجید کرد. به گفته مدیر اجرایی و عضو هیئت داوران، آنتونی وود، برج شانگهای بزرگترین تعهد به فضای همگانی عمومی در ساختمان بلند از زمانی که برج کامرزبانک (Commerzbank) در سال 1997 ساخته شد را نشان می دهد.
اين اولين مسكن واقعي با نمای دو پوسته بر روي یک آسمانخراش در جهان است، كه نه تنها به خاطر معماری سبز در نظر گرفته شده برای آن، بلکه به خاطر اتصالش به سیستم تهویه سرتاسری برج قابل توجه است. قربانی کردن مساحت ارزشمند طبقه برای تحقق بخشیدن به این ملایمات اجتماعی ثابت می کند که آرمانهای برج شانگهای فراتر از منافع تجاری صرف است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *