جستجو
Close this search box.

فیلمهای مستند برای معماران منظر

همه فیلمهای مستند معرفی شده در این مطلب به دنبال کشف رابطه بین بشر با محیط زیست خود هستند و به عنوان یک معمار منظر، دیدن آنها به زمان شما لطمه ای نخواهد زد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در زبان فیلمها و مستندات اقناع خاصی وجود دارد که معمولاً در کتابها پیدا نمی شود. همانطور که بعضی مواقع دیده شده، تشریح بصری یک روایت می تواند بسیار الهام بخش تر و جذابتر از کلمات موجود در یک صفحه باشد. فیلمهای زیر امکان دارد که از نظر سبک و نحوه انتقال پیام کاملاً متفاوت باشد. اما چیزی که اهمیت دارد این است که همه آنها به دنبال کشف رابطه بین بشر با محیط زیست خود هستند (محیط طبیعی یا غیر طبیعی) و به عنوان یک معمار منظر، دیدن آنها زیاد به زمان شما لطمه ای نخواهد زد. در این مطلب با مستندهای برجسته برای معماران منظر آشنا می شویم. این فیلمها مباحثی مانند طراحی شهری، معماری منظر، طراحی پایدار، تغییرات اقلیمی و برنامه ریزی شهری را پوشش می دهند.
اینها سکانس هایی هستند که شما را به فکر وا می دارند، بحث و جدلی در ذهن شما ایجاد می کنند و باعث می شوند که از خود راجع به تصمیم گیری درباره طراحی، سوال کنید. اینها فیلمهایی هستند که باید با همکاران، دوستان همفکر و همکلاسیها به تماشای آنان نشست.

اضطراب بزرگ

هری شیرر که همراه با موسیقی جاز نیو اورلان و جان گودمن مجموعه خود را کامل کرده است، به دنبال این است که بفهمد زمانی که طوفان کاترینا به شهرهای ایالت متحده رسید، چه اتفاقی رخ داد؟ در عین حال این فیلمی درباره یک بلای طبیعی نیست. چیزی که آشکار است این است که طراحی و ساخت و ساز بد در بیشتر از چهار دهه باعث جاری شدن سیل بوده است. سیلها عامل بیشتر مشکلات زیست محیطی جهان هستند و معماری منظر با طراحی حساس به آب، به ساخت و ساز اصولی و مداخله حداقلی در محیط روی آورده است.
فیلمهای مستند برای معماران منظر

عصر خیره سری

این قطعه یک مستند خیالی است که از ترکیب 6 فیلم به وجود آمده و توسط متصدی اسناد در بخش داستانهای گستاخانه وخیره سری ارائه شده است. این داستان نشان می دهد که تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین تنها یک واقعیت نیستند بلکه در طول زندگی عواقب بیشتری با اثراتی مخرب رخ خواهد داد.
فیلمهای مستند برای معماران منظر

پایان حومه نشینی

انرژی ارزان و فراوان در حال به پایان رسیدن است. نصف جمعیت آمریکا در حومه شهر زندگی می کنند. آیا رسیدن به قله تولید مواد نفتی،  جهانی شدن را شکست خواهد داد؟ آیا آینده یک فرم گسترش یافته جامع و محلی است؟ اینها سوالاتی است که در این مستند مطرح می شوند.
فیلمهای مستند برای معماران منظر

شهری شده

این فیلم پیشگام نیست اما یک بررسی اجمالی خوب از موضوعاتی است که شهرها با آن روبرو هستند. جهان همانطوری که ما می بینیم، به سوی شهری شدن پیش می رود. در این مستند از طریق مسافرت از ممبئی به برازیلیا و نیویورک و آلمان، شاهد سطوح متفاوتی از شهری شدن و طراحی شهری هستیم که از زیربنایی در مقیاس کلان تا مداخله هایی در سطح پایین با مشارکت جامعه را شامل می شود.
فیلمهای مستند برای معماران منظر

شهر خوراکی؛ رشد انقلابی

امروزه نیازی روز افزون برای غذا وجود دارد که تبدیل به بخش پیچیده ای از منظر ما شده است. این فیلم الهام بخش، فقط این موضوع را مورد بررسی قرار نمی دهد بلکه عمدتاً بر مثالهایی از چگونگی امکان رابطه شهرها با طبیعت با هدف تولید غذا برای مردم محلی تمرکز می کند.
فیلمهای مستند برای معماران منظر

مناظر مصنوع

ادوارد بارتین اسکای از طریق عکاسی از مناظر مصنوع، برای ما تصویری فراموش نشدنی و اغلب خیره کننده از مناظر زمان ما را فراهم می سازد. بارتین اسکای تاثیری که صنعتی سازی و تولید بر جهان داشته است را بررسی می کند و می پرسد که آیا مناظر زمان ما آنهاست که روند ما را در دستیابی به پیشرفت مختل می کنند؟
فیلمهای مستند برای معماران منظر

طبیعت شهرها

از آنجایی که جهان بیشتر به سمت شهری شدن پیش می رود، ما باید راهی برای حفظ بقاء خود پیدا کنیم و خودمان را در طبیعت ادغام کنیم. پروفسور تیموتی بیتلی به سراسر آمریکا و اروپا مسافرت می کند و با طراحان، معماران منظر و اکولوژیستها و مردم صحبت می کند. نظرات  تکان دهنده ای وجود دارد که توسط ریچارد لوو (کسی که عبارت طبیعت، کمبود، بی نظمی را ابداع کرد) و دکتر استیفن کلرت از دانشگاه ییل پیشنهاد شده اند.
فیلمهای مستند برای معماران منظر

طراحی زیست گرا: معماری زندگی

دکتر استیفن کلرت مدعی است که ما خودمان را در بسیاری از فضاهایی که امروزه ارائه می شوند، طراحی می کنیم. بنابراین می توانیم خارج از آنها نیز طراحی کنیم. طراحی زیست گرا این قضیه را می تواند برآورده کند. این مستند کشف می کند که چگونه طبیعت و معماری با هم درگیر می شوند تا بیمارستانهایی خلق کنند که میزان بیماران بهبود یافته آن بیشتر است و دفاتر آنها به دلیل قرارگیری در مکانی که با طبیعت و محیط زیست متصل است، پرسنلی کارا تر دارند.
فیلمهای مستند برای معماران منظر

زندگی اجتماعی فضاهای کوچک شهری

ویلیام وایت در این فیلم کوتاه بررسی می کند که چرا بعضی از فضاها محبوب تر هستند و بعضی دیگر نیستند. بخش اصلی از کار که فضاهای عمومی ما را تغییر داده است، طراحی و ساخت و ساز است که گفته می شود فضاها باید برای مردم طراحی شوند. امروزه این ایده به همان اندازه که برای 30 سال پیش مناسب بود، مناسب است.
فیلمهای مستند برای معماران منظر

یک حقیقت راحت؛ راه حلهای شهری از کریتیبا

شهر کرتیبیا در برزیل از سال 1970 در بحث حمل و نقل، بازیافت، مسکن ارزان قیمت و اجرای فضای سبز دچار تغییرات بسیار بزرگی شده است. این یک مثال الهام بخش و امیدوارانه از اینکه چگونه یک جمعیت مشخص و یک دولت حامی می تواند تاثیرات منفی شهری شدن را برعکس یا حداقل خنثی کند، است.
فیلمهای مستند برای معماران منظرفیلمهای زیادی وجود دارند که مشکلاتی که جامعه با آنها روبرو است؛ مانند نفت، سیل، بحران مواد غذایی و … را به تصویر می کشند و یا حداقل راه حلهایی امیدوارانه پیشنهاد می دهند. با تماشای آنها در مورد طراحی هایمان و تاثیرات آنها بیشتر فکر کنیم.

منبع: +

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *