جستجو
Close this search box.

استفاده از شیب در طراحی میدان تتوئان

طرح پیشنهادی میدان تتوئان می بایست از همه سطوح این فضا استفاده کرده و فضاهای باقی مانده را برای استفاده خدماتی مانند پارکینگ، تاسیسات شهری و ... بهبود بخشد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

“بین چاله ‌ها و دره ‌ها” نام پروپزال برگزاری مسابقه ای بود که با استفاده از طراحی به دنبال ایجاد یک فضای عمومی در میدان تتوئان شهر کانتابریا اسپانیا بود. فضایی که قادر به تولید یک زمین هموار باشد و بتواند صرفه جویی های بزرگ در سطح محلی را به ارمغات آورد. سایت پروژه دارای زمینی ناهموار بود. طرح پیشنهادی می بایست از همه سطوح این فضا استفاده کرده و فضاهای باقی مانده را برای استفاده خدماتی مانند پارکینگ، تاسیسات شهری و … بهبود بخشد.

استفاده از شیب در طراحی میدان تتوئان

هنگامی که پروژه و اهداف آن تعیین شد، معماران بستر کار خود را جمع آوری پیشنهادات و دغدغه ‌های کاربران آینده این پروژه قرار دادند. رستورانها و سایر کسبه‌ همسایه پیشنهادات ارزشمندی ارائه دادند، بیشترین درخواستها، مشکلات حال حاضر بود که باید حل می شد. بعضی از راه حلها که نقل ‌مکان و ایجاد سبزینگی بودند، اضافه شدند این اتفاقات در حالی رخ می داد که در ابتدا، پیشنهاد کلی یک میدان بود که با یک طبقه‌ بتنی تعریف می شد. این امر خواسته ‌های شورای شهر که اطمینان خاطر پیدا کردن از ایمنی کاربران و در نظر گرفتن تعمیر و نگهداری اقتصادی برای آینده بود را نیز تامین می کرد.
طراحی میدان تتوئان با در نظر گرفتن سایت به عنوان یک توپوگرافی مجسمه وار شروع شد، برای دسترسی به مسیرهای سطوح بالاتر از میدان از رمپ و نرده اجتناب شد. برای رفع این نیاز پلانی تنظیم شد که ساده ترین راه حل در هندسه آن اعمال شده بود؛ کمترین میزان شیب که استاندارد‌های دسترسی را تامین می کرد. نتیجه اعمال این طرح در منطقه ‌بندی میدان به عنوان”چاله”، فعالیتها و گردشهای فضایی را سازماندهی می کرد و در حالی که ارتباط بصری بین تمامی نقاط آن به دست آمده بود، اجازه توسعه ‌های خاص به هر یک از موارد استفاده شده را می داد. این توسعه با روشهای مختلف بسته به نوع استفاده محقق می شود. کف بتنی برای سطوح تراس بندی شده برای کسب و کار موجود با پوشش سبز در حاشیه خود، لاستیک در زمین بازی خاکی، چمن یا دیگر مبلمانها نیز به مثابه تاسیسات در سایت حضور دارند. در این پروژه از یک الگوی مربع شکل 3 در 3 متری به عنوان پایه ‌ای برای سازماندهی درختان، چراغهای روشنایی خیابانها و دیگر مبلمان شهری استفاده شده است. این شبکه امکان تعبیه درز انبساط که بخشی از الگوی راه راه کف بتنی است را فراهم می کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *