جستجو
Close this search box.

موزه مهمان نوازی در هلند

موزه مهمان نوازی در هلند به عنوان نمادی از مهمان نوازی برای آوارگان در هلند عمل خواهد کرد و همجواری با مانومان جنگ جهانی اول را محترم خواهد شمرد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ماتیس لا روی (Matthijs Ia Roi) معمار هلندی که اصلیت انگلیسی دارد، با ارائه طرح موزه مهمان نوازی، برنده مسابقه مانومان بلژیک شد که قرار است در آمرسفورت (Amersfoort) هلند ساخته شود. این موزه به عنوان نمادی از مهمان نوازی برای آوارگان در هلند عمل خواهد کرد و همجواری با مانومان جنگ جهانی اول را که به عنوان هدیه ای از طرف بلژیک به هلند در راستای به رسمیت شناختن هلند در میزبانی از سربازان بلژیکی در جریان جنگ به آنها اهدا شده بود، محترم خواهد شمرد.

موزه مهمان نوازی در هلند

موزه مهمان نوازی در جوار مانومان فعلی موجود در سایت، همانند یک پاویون نمایشگاهی عمل می کند و همزمان داستان آوارگان بلژیکی در دوران جنگ جهانی اول و بحران آوراگان امروز بلژیکی را روایت می کند. آنطور که معمار این مانومان اظهار می کند این بنا به عنوان یادواره ای است برای آیندگان از اهمیت مهمان نوازی برای آنانکه نیازمندش هستند. این پاویون متشکل از دو حجم است که هر کدام شامل یک فضای نمایشگاهی کوچک است؛ محوطه اول بیانگر بحران آوارگان بلژیکی در هلند در طول جنگ جهانی اول است و دومی بیانگر 100 سال مهمان نوازی در هلند از جنگ جهانی اول به بعد است.
با الهام از سبک آمستردام که در مانومان موجود در سایت به کار رفته است، فرم بنا از طریق حرکت و انحناء پذیری که لازمه این سبک است از آن تقلید می کند. به علاوه بنای جدید از همان آجر و سنگ آهک به کار رفته در مانومان موجود بهره می گیرد. ساخت موزه مهمان نوازی قرار است در سال 2019 به اتمام برسد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *