• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
  • راهنما
    • اصول و قواعد ترجمه
    • اصول نقد اثر
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
چهارشنبه 8 تیر 1401
  • ورود
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی لینک خبر

نتایج برجسته طراحی باغ مطبق هیلگارد

آرزو نوروزی فرانویسنده: آرزو نوروزی فرا
دوشنبه 18 اردیبهشت 1396
در لینک خبر
زمان مطالعه: 1 min read
A A
0
69
بازدیدها
فیسبوکتوئیترتلگرامواتساپ

طرحهای پیشنهادی منظر در باغ مطبق هیلگارد (Hilgard Garden) که توسط ماری بارنسفلد (Mary Barensfeld) طراحی شده، بیان کننده مجموعه ای از مفاهیم ساده است که در عناصر باغ منعکس شده اند؛ ظرافت، تعامل و سادگی. مفهوم ارتباط بصری فضاهای داخلی و خارجی به واسطه اهمیت به توپوگرافی موجود و استفاده از آن، به عنوان هسته اصلی طرح باغ مطبق به دست آمده است. ارتباط بصری بین خانه و جنگل اطراف آن، به دلیل طرح سطوح مختلف در منظر باغ، احساس حضور در باغی بزرگ و یا فراتر از آن یعنی احساس حضور در جنگل را تداعی می کند.

نتایج برجسته طراحی باغ مطبق هیلگارد

توپوگرافی در ترازهای بالایی باغ، ارتفاع کافی برای مشاهده خلیج سانفرانسیسکو را فراهم می کند. پالت پوشش گیاهی، نقشی اساسی در عملکرد طبقات بالا بازی می کند؛ به این صورت که خانه های مجاور را پوشش داده و دید را بر خلیج سانفرانسیسکو متمرکز می کند. هندسه کلی باغ، نه تنها به توپوگرافی و تعامل بصری باغ و جنگل پاسخ می دهد، بلکه به طرح کاشت واکنش نشان داده و یک محور مرکزی برای تقسیم عملکردها، رنگها و بافت در باغ ایجاد می کند. کاراکتر محور اصلی، با پانلهای فولاد کورتن و چراغهای LED تقویت شده است. در شب، این محور است که به عنوان عنصر شاخص باغ، نحوه درک منظر باغ را تغییر داده و رقم می زند.
با وجود مقیاس کوچک باغ و نسبت پوشش گیاهی کم در آن، تنوع گونه ها، ساختار طبیعی خاصی را خلق می کند. پالت گیاهی، عمدتاً شامل درخت و درختچه هایی (لیمو و آویشن) هستند که به صورت الگوهای کاشت مرتب، قرار گرفته اند. به عنوان مثال، باغ تنها شامل سه درخت است که در آرایشی زیگزاگ مانند کاشته شده اند. با استفاده از این ساختار، ادغام بصری در طراحی منظر، قویتر می شود. شکل بوته ها و علفها طبیعی نیست بلکه در نتیجه هرس خاص ایجاد شده که اجازه می دهد هر یک از گیاهان، شکلی زیبا و فرم ساده تخم مرغی داشته باشند.
تخته های درخت سدر، برای ایجاد نیمکت به عنوان مبلمان فضای باز و همچنین فضای کاشت گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه های چوبی، تمایز شدیدی بین سکوهای گرانیتی که به عنوان امتداد اتاق نشیمن و باغ مطبق عمل می کنند، ایجاد کرده است. یکی از ویژگیهای جالب مبلمان این است که چگونه هر قطعه، عملکرد متفاوتی ارائه می دهد. در حالی که نیمکت چوبی نشان دهنده مبلمان دائمی است، صندلیها و میز مبلمان موقت هستند. محل نیمکت دائمی در نزدیکی درختچه ها و مبلمان موقت، به دور از گیاهان جای گرفته اند. این ترتیب، انواع مختلفی از ارتباط بین کاربران و پوشش گیاهی را ایجاد می کند.

نتایج برجسته طراحی باغ مطبق هیلگارد

استفاده از جزئیات دقیق برای تغییر حصار معمولی به عنوان ایده ای برای بکارگیری مصالح مختلف بود؛ مانند دیواری از فولاد کورتن که برای شاخص شدن با بامبو ترکیب شد. ویژگیهای متضاد این دو ماده، طرحی جدید از حصار را در ذهن مخاطب خلق می کنند: سبز در برابر نارنجی، افقی در برابر عمودی و مواد طبیعی در برابر مواد معدنی. کاراکتر حصارها به گونه ای است که خود را به عنوان عنصری منحصر بفرد و نتیجه ای از ترکیب این دو عنصر معرفی می کند.
اگرچه باغ هیلگارد، فضای باز کوچکی بین دو خانه است، اما امکان ارتباط مستقیم با جنگل و محیط زیست طبیعی منطقه را فراهم می کند. طراحی منظر، امکان این تلفیق را با توجه به حس مکان موجود در سایت، در نظر گرفتن پالت گیاهی خاص و ترتیب عناصر خاص با مصالح مشخص، ایجاد می کند. باغ هیلگارد با ترکیب تمامی این عناصر، نمونه ای عالی از چگونگی تغییر ادراک فضا، که گاهی فضای بی دفاع خوانده می شود، توسط معماران منظر است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

برچسب ها: باغ مطبقدید و منظرهلیگارد
نوشته قبلی

درختان قطع شده خیابان ولی عصر، بستری برای اجرای هنر محیطی

نوشته‌ی بعدی

تاثیر مناطق مسکونی در کلانشهرها بر طول عمر افراد سالخورده

آرزو نوروزی فرا

آرزو نوروزی فرا

دانشجوی کارشناسی فضای سبز دانشگاه بین المللی امام خمینی

مطالب مرتبط

بام سبز تالار شهر سیاتل

بام سبز تالار شهر سیاتل

چهارشنبه 28 مهر 1400
28
بازیابی ساختار بوم شناسی بوستون در پروژه بندر watermark

بازیابی ساختار بوم شناسی بوستون در پروژه بندر watermark

چهارشنبه 20 فروردین 1399
26

ساختمان سیبرائی در بونیتو

همه چیز زیر یک سقف

رونمایی از ایده بخش مسکونی دره سیلیکون جدید در مسکو

راینی 70؛ واحه ای برونگرا در آسمان شهر آستین

نوشته‌ی بعدی
تاثیر مناطق مسکونی در کلانشهرها بر طول عمر افراد سالخورده

تاثیر مناطق مسکونی در کلانشهرها بر طول عمر افراد سالخورده

مزایا و معایب طراحی چمنزار

مزایا و معایب طراحی چمنزار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برتر

  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین مطالب
خواص و کاربردهای اکوبورد؛ محصولی از پوست نارگیل

خواص و کاربردهای اکوبورد؛ محصولی از پوست نارگیل

یکشنبه 20 مهر 1399
بازیافت ته سیگار در آجرهای خشتی

بازیافت ته سیگار در آجرهای خشتی

پنج‌شنبه 21 فروردین 1399
تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

یکشنبه 12 آذر 1396
برخی از معماران پیشرو حوزه پایداری در عصر حاضر

برخی از معماران پیشرو حوزه پایداری در عصر حاضر

شنبه 7 اسفند 1395
نگاهی به مراسم نخل ­گردانی و نقش آن در منظر آیینی

نگاهی به مراسم نخل ­گردانی و نقش آن در منظر آیینی

5
پروژه های برتر شهری در جهان

پروژه های برتر شهری در جهان

4
تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

4
شناخت آیین و اساطیر در منطقه سیستان و بلوچستان

شناخت آیین و اساطیر در منطقه سیستان و بلوچستان

4
نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس، منظرموقت انسان ساخت در مناطق خشک با مصالح خشک

نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس

شنبه 20 آذر 1400
تفکیک ناپذیری منظر آسمان و زمین از یکدیگر

تفکیک ناپذیری منظر آسمان و زمین از یکدیگر

پنج‌شنبه 20 آبان 1400
کاربرد مس پتینه شده در معماری منظر

کاربرد مس پتینه شده در معماری منظر

دوشنبه 17 آبان 1400
والتر هوود

والتر هوود

جمعه 14 آبان 1400

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما نزد معمارمنظر محفوظ بوده و در اختیار شخص دیگری قرار نخواهد گرفت. ممکن است ایمیل های خبرنامه در پوشه اسپم ایمیل شما قرار بگیرند.

درباره ما

معمارمنظر

جستاری بر منظر، شهرسازی و معماری

استفاده از مطالب وب سایت معمارمنظر در فعالیتهای پژوهشی با ذکر منبع بلامانع است.

ما در شبکه های اجتماعی

  • 2.3k دنبال کننده

هیئت تحریریه

  • آمنه دانشمند
  • عاطفه کریمی
  • فائزه کاویانی
  • فاطمه طورچی مقدم
  • فاطمه زرینه زاد
  • لیلا جهانگیری
  • مهدی فاطمی

مجوزها

logo-samandehi

پشتیبانی

پشتیبانی دامنه: طلاهاست

پشتیبانی هاست: سون هاست

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم