جستجو
Close this search box.

دلایلی برای معمار منظر شدن

معماران منظر کسانی هستند که به صورت حرفه ای به دنبال حفاظت جهان هستند و سعی در فهم جهانی که در آن زندگی کرده و در عوض از آن نگهداری می کنیم، دارند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

معماری منظر پدیده ای است که به محض بیرون رفتن از در ساختمان با آن مواجه می شویم. محیط روستایی، شهری و حرفه ای است که به عنوان رابط بین اکوسیستم طبیعی زمین و مردمانش عمل می کند. معماران منظر دوراندیشانی هستند که به مشکلات جهانی مانند تغییرات آب و هوا، کمبود آب، جوامع پایدار و جلوگیری از گرسنگی فکر می کنند. آنها رهبرانی ذاتی با قابلیت ارتباط برقرار کردن بین حرفه های مختلف و رهبری کردن پروژه های چند رشته ای هستند.
کسانی که در زمینه فعالیتهای حرفه ای در حوزه شهری یا پایداری فعال هستند به شما خواهند گفت که حرفه معماری منظر قطعاً یک انتخاب عالی است. از شکل دادن راه حلی استراتژیکی به موضوع همیشه مورد بحث پایدار کردن زندگی در زمین تا جستن پاسخی به یک سوال منظری در حیطه معماری منظر که به طرز شگفت انگیزی وسیع است، قرار می گیرد. در ادامه ده دلیل برای معمار منظر شدن و تحصیل در رشته معماری منظر را مرور می کنیم:

چالش برانگیز

در کدام رشته می توانید یک روز متخصص محیط باشید و روز بعد نصب در حال نصب یک اثر هنری بزرگ باشید؟ سبک معماری منظر بی شک از سنترال پارک المستد و واکس در سال 1863 تغییر کرده و این سیر تکامل آن است که آنرا رو به جلو می راند. قرارگیری در این فرصت که بخشی از تغییرات بزرگ باشید و تغییری در جامعه محلی خودتان یا جهان ایجاد کنید، قطعاً هیجان انگیز است.

دلایلی برای معمار منظر شدن

ارزش گذاری منظر

معماران منظر حامی طبیعت هستند. معماران منظر عموماً به تنهایی به حمایت از محیط در طول طراحی، ساخت و نگهداری می پردازند. ارزش منظر به عنوان رشته ای جدید، در یک پروژه بیشتر و بیشتر فهمیده می شود.

رهبری

معماران منظر با با جریانات نوآورانه، این فرصت را دارند که پروژه های زیادی را در جهان رهبری کنند. اگر تا به حال در میان بسیاری از حرفه ها، به کار کردن با تیمی از معماران، معماران داخلی، مهندسین و سازنده ها فکر کرده اید  معماری منظر باید در انتخاب شغلی شما جایگاه نخست را داشته باشد.

دلایلی برای معمار منظر شدن

خلاقیت

این حرفه در اثر یک ایده دیوانه وار ولی خلاقانه توسط المستد و واکس در سال 1863 میلادی به وجود آمده و حالا ما نتیجه آنرا به عنوان سنترال پارک در نیویورک می بینیم. معماری منظر از خلاقیت و جنون درون هر یک از ما حمایت می کند و حتی آن را تشویق نیز می کند. مثالهایی از این ایده های جدید و خلاقانه برای الهام گرفتن، پروژه افسلایدایک (Afsluitdijk) از گروه West 8، ارکیدروما (Orquideorama) از معماران Plan B و زمین بازی پاد (Pod Playground) در کنبرا توسط تیلر کولیتی لتلان (Taylor Cullity Lethlean) است.

ترکیب محیط، هنر و علم

این حرفه چند وجهی فقط روی یک موضوع خاص متمرکز نیست. اگر شما به دنبال فرصتهای کاری مختلفی هستید، پس معماری منظر مناسب شما است. پروژه های زیادی برای معماران منظر وجود دارد. مسترپلان پارک المپیک، تحقیقات محیطی، نگهداری از پارک ملی، طراحی میادین عمومی و حتی طراحی مسکونی همه مثالهایی از این دست هستند.دلایلی برای معمار منظر شدن

تحصیلات

به عنوان یک معمار منظر حرفه ای، باید دانش خود را به اشتراک بگذارید. صحبت درباره اهمیت معماری منظر فقط یک بعد از برپایی یک ساختمان صورت نمی گیرد، بلکه تفکر منظرین به عنوان یک ایده اولیه مطرح می شود. موفقیت یک پروژه بیشتر اوقات به طور مستقیم به منظر مربوط است. معماران منظر به دنیای آکادمیک کمک کرده و تجربیات را با توجه به زندگی پایدار و سالم در پروژه های داوطلبانه در کشورهای جهان سوم هدیه می دهند. کمک کردن به یادگیری دیگران، با هر ظرفیتی که دارند، برای جوامع بسیار مفید است.

قدرت تغییر

دانش قدرت است، در واقع دانش قدرت تغییر دادن است. به عنوان یک معمار منظر حرفه ای، شما قابلیت تحت قدرت قراردادن محیط اطراف برای ایجاد تغییر را دارید. معماران منظر قدرت و وظیفه تغییر دادن چگونگی، چه زمانی و چرایی را دارند و همچنین باید یا نبایدهای گسترش، طراحی، برنامه ریزی یا ساخت در منظر را مطرح می کنند.

پاسخ به مشکلات جهانی

معماران منظر در ردیف اول مقابله با مشکلات جهانی مانند تغییرات آب و هوا، کشاورزی تشدید شده، تنزل کیفی محیط، تراکم بیش از حد جمعیت و کاهش منابع طبیعی کار می کنند. عبارت ”جهانی فکر کن، محلی عمل کن” قطعا با این رشته مرتبط است. معماران منظر با این مشکلات در مراحل زیادی مانند طراحی فضاهایی برای حمل و نقل نه فقط به ماشینها ، بلکه به طراحی سازه هایی که قابلیت منطبق شدن با محیط را دارند و با استفاده از انرژی طبیعت و آب، زمین را مدیریت می کنند، نیز وابسته هستند.

ساخت اجتماع سالم

بسیاری از کارهای معماران منظر روی ساختن فضایی برای اجتماع، بازی، فعالیت و زندگی کردن متمرکز است. هیچ حرفه دیگری نیست که همه جنبه های زندگی اجتماعی را در برگیرد و به دنبال راهی برای ارتقای آن باشد. آنها تنها برای ساختن ساختار و راههای دسترسی یا بهبود زمینهای مرطوب محلی فعالیت نمی کنند، بلکه برای تعاملات انسانی همراه با زندگی پایدار به فکر ساخت فضاها هستند. معماران منظر روی ایدئولوژیهای کاملاً فکر شده کار می کنند تا زندگی را برای ساکنین شادتر، سالمتر و آسانتر کنند. اینگونه از پروژه ها شامل فضاهای چالش برانگیز برای بازی کودکان، سیستم راههای به هم پیوسته، لبه های کنار راه که آب زیرزمینی را تغذیه کرده و محیط را احیاء می کنند، هستند.

دلایلی برای معمار منظر شدن

حفاظت

احتمالاً مهمترین دلیل برای معمار منظر شدن این است که به عنوان حائلی میان مردم و منظر عمل کنیم. معماران منظر دستورالعمل، سیاست و حقوق را تنظیم می کنند تا از محیط زیست حفاظت کند. بعضی از روشهای منظرین روی حفاظت در محل و دستورالعمل هایی که اجتماعی سالم را به وجود می آورد، متمرکز است.
بعضی از اینگونه پروژه ها شامل محدوده های شرقی در استرالیا (که در جستجوی راهی برای حفاظت کردن از منظر طبیعی از ویکتوریا تا کوینزلند است)، محدوده اورگلیدز در اورگلیدز فلوریدا (که به دنبال ارتقاء دادن کیفیت آب، کنترل کردن علفهای هرز، بهبود بخشیدن زیستگاه جانداران و حمایت کردن از اقتصاد روستایی است) و شبکه دریایی حفاظت شده در محدوده اسپانیا توسط موسسه حیات وحش جهانی (که به دنبال راهی برای حفاظت مناظر دریایی است) هستند.

دلایلی برای معمار منظر شدنمعماران منظر کسانی هستند که به صورت حرفه ای به دنبال حفاظت جهان هستند و سعی در فهم جهانی که در آن زندگی کرده و در عوض از آن نگهداری می کنیم، دارند.

منبع : +

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *