جستجو
Close this search box.

ترکیب عرصه‏ عمومی و خصوصی در طرح لوکس توسعه اطراف کنگره‏ سنگاپور

طرح استراتژیک عرصه‏ عمومی و منظر کنگره سنگاپور با رویکرد احترام ‏به وضعیت میراثی و شهری و در نظر گرفتن دید به تئاتر و به کلیسای سنت اندرو توسعه یافته است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

هر کدام از ما می‏‏ تواند هزار ایده و آرزوی خود را با  1 میلیارد دلار پول برآورده کند. وقتی دولتمردان سنگاپور با چنین شرایطی مواجه شدند، تصمیم گرفتند کاری برای مردم پایتخت خود بکنند. آنها پول را در توسعه‏ مجدد کنگره (Capitol) و سایت تاریخی بسیار مهم و جذابی در ناحیه مرکز شهری پایتخت، سرمایه‏ گذاری کردند.
طرح جدید بر اساس احترام به عناصر موجود در کنگره طراحی شده است. طرح استراتژیک عرصه‏ عمومی و منظر کنگره، با رویکردی احترام ‏آمیز به وضعیت میراثی و شهری و با در نظر گرفتن دیدها به تئاتر کنگره، در کنار دید به خارج از محدوده به کلیسای سنت اندرو، توسعه یافته است.

ترکیب عرصه‏ عمومی و خصوصی در طرح لوکس توسعه اطراف کنگره‏ سنگاپورسه ساختمان در سایت موجود است: ساختمان کنگره، خانه‏ استمفورد و تئاتر کنگره. این سه ساختمان با ساخت جدیدی که با تئاتر یکپارچه شده است، تکمیل خواهند شد. این ترکیب جدید، 4 المان مشخص خواهد داشت: خانه های لوکس (مسکن Eden یا باغ عدن)، هتلی فوق لوکس (Patina یا پتینه)، مرکز خریدی با فروشگاههای اصلی برندها (Capitol Piatzza یا میدان کنگره) و تئاتر کنگره فعلی.
این پروژه برخلاف هزینه بالای خود می تواند برای عموم مردم سنگاپور سود داشته باشد و این توسعه‏ مجدد یکی دیگر از پروژه‏ های گرانقیمت برای اقلیت ثروتمند سنگاپور نیست. این پروژه‏ گرانقیمت قرار نیست صرفاً سایتی لوکس باشد؛ بلکه با عرصه‏ عمومی بازسازی شده، شامل میدان شهری جدید با تمرکز بر اتفاقات و فعالیتهای شهری، در کنار باغ – بامها و تراسهای مسکونی تکمیل می ‏شود.

ترکیب عرصه‏ عمومی و خصوصی در طرح لوکس توسعه اطراف کنگره‏ سنگاپوربا این روش، توسعه‏ مجدد، جذابیتی جدید برای عامه مردم فراهم می ‏کند. میدان شهری جدید در قلب طرح و در مرکز توجه توسعه است. این میدان به عنوان فضای شهری خلاقانه و اصلی درک می ‏شود که مقصدی جدید در سنگاپور خواهد بود؛ فضایی برای وقایع و تئاتر، برای جشن فرش قرمز، مکانی برای جمع شدن و مکانی برای استراحت در سایه.

ترکیب عرصه‏ عمومی و خصوصی در طرح لوکس توسعه اطراف کنگره‏ سنگاپوربخش مرکزی این فضای عمومی با استفاده از توسعه‏ مجدد کنگره، چه در روز و چه در شب، مکانی خارق‏ العاده خواهد شد. میدان مرکزی دیواره هایی آبی برای ایجاد منظری شنیداری در کنار مبلمانی که برای تشویق مردم به ملاقات کردن و جمع شدن به دقت جانمایی شده ‏اند، خواهد داشت.

اتصال با چیدمان کفسازی

ایجاد طرحی همسان برای مکانی با تنوع در سبکها، آسان نیست. برای اطمینان از وحدت طرح جدید، چیدمان کفسازی فاکتوری کلیدی است.

ترکیب عرصه‏ عمومی و خصوصی در طرح لوکس توسعه اطراف کنگره‏ سنگاپورخطوط روان کفسازی، الهام گرفته از الگوهای طبیعی و شکل گرفته از دو شبکه دایره ‏ای که در سطح سایت حرکت می‏ کنند، با تشویق حرکت و ارتباط، اتصال دهنده‏ بخشهای متنوع توسعه و تبدیل ‏کننده آنها به یک مکان سراسری است.

میراث در یک گالری

در کنار میدان، گالری مقصدی دیگر برای غذاخوری و رویدادهای مختلف است. گالری خیابانی مسقف است که توسط سقف پر نور با سازه‏ خرپایی و همتراز شده با پنلهای شیشه ‏ای، در برابر شرایط جوی محافظت می ‏شود. طرح القاء کننده بازارهای رو باز منحصربفرد و تاریخی سنگاپور است. این القاء با گیاهان کروی شکل و سایه ‏بانهای معلق کامل می ‏شود. ویژگی دیگر این است که این گیاهان کروی و سایه ‏بانهای معلق، حرارت را تنظیم می‏ کنند.
در کنار میدان و گالری که هر دو برای عموم مردم طراحی شده ‏اند، لایه‎ سوم، خانه ‏های مسکونی باغ عدن، در برگیرنده‏ یک سری باغهای موضوعی است؛ شامل باغ بازتاب ‏شناسی با مسیر پا برهنه‏ حسی، پیاده ‏راهی معطر و باغ حرارتی. حاشیه‏ استخرهای هلالی شکل با گیاهان قرمز رنگ پوشیده شده و درختانی خاص بر روی بامها کاشته شده ‏اند.

ترکیب عرصه‏ عمومی و خصوصی در طرح لوکس توسعه اطراف کنگره‏ سنگاپور

ترکیب عرصه ‏های خصوصی و عمومی

طراحان با ترکیب پروژه ‏ای لوکس با عنصری عمومی و قابل دسترس، باعث شدند مردم سنگاپور از توسعه‏ لوکس و جدید مرکز شهر سود ببرند. ترکیب عرصه ‏های خصوصی و عمومی، فعل و انفعال و تغییری جذاب را ضمانت می ‏کند. این سایت به ما نشان می‏ دهد که با استفاده از طراحی می ‏توان مردمی با پیشینه و شغلهای متفاوت را در توازن دور هم جمع کرد و علاوه بر این، نمایشها، رویدادها و بسیاری دیگر از برنامه ‏های آینده‏ سنگاپور در محیط جدید، شگفت انگیز و مجللی برگزار خواهد شد.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *